Gå til innhold

ESveen's E34 540i Touring. Solgt.

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Eureka II

Fant tilhengermodulen bak cd veksleren, der var 4 av 6 sikringer (7,5A) gåen. Skiftet disse og startet bilen, da forsvant feilkoden anhängerlicht også. Har hatt dårlig kontakt på ett bremselys, så plukket ut lykta og rengjorde kontaktpunktene, vippet ut kontakfjærene og skiftet pæra.

Endelig ett instrumentpanel uten feilkoder.

Men nå har førerdøra gått i vranglås, får ikke åpnet den fra utsiden eller innsiden, er det vaieren som har mistet kroken? Dørlåsen har også vært vrang, så tror jeg bytter den med det samme.

Men hvordan får jeg opp døra nå? Noen triks?

tid9exy90t76hky7vxl5.jpg

zsxxmoj86iofr79p9tjy.jpg

kp5q6qgqzz1zrmiz68yu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er helt sikkert vaiern i døra, byttet nettopp denne på min. Det er en smal sak å bytte, bare litt knotete å få membranen skikkelig på plass igjen med det løste jeg med tube våtromms silikon :lol: Vaiern kostet forøvrig den svimlende sum av 38 ,- hos Bavaria :wink:

Har også opplevd at dørlåsen på førersiden er jækla trå av og til, men kun når jeg skal låse opp bilen. Har fjernkontroll også men batteriet begynner å svikte så jeg tør ikke låse bilen med den i frykt for å ikke få åpnet bilen uten at alarmen hyler :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vaieren går vel bare fra innerhåndtaket? Det forklarer ikke hvorfor ytterhåndtaket ikke tar. Tror låskassen er spekt, spylte bilen i går og har stått ute i 6 minus. Skal få den i varmen i morgen å se.

Vaieren så bra ut når jeg byttet vindusheis. Skaff deg en rull butylbånd på wurth Fredrik, så blir det lettere å ta trekkene av og på :)

Håper jeg slipper å rasere innertrekket for å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vaieren går vel bare fra innerhåndtaket? Det forklarer ikke hvorfor ytterhåndtaket ikke tar. Tror låskassen er spekt, spylte bilen i går og har stått ute i 6 minus. Skal få den i varmen i morgen å se.

Vaieren så bra ut når jeg byttet vindusheis. Skaff deg en rull butylbånd på wurth Fredrik, så blir det lettere å ta trekkene av og på :)

Håper jeg slipper å rasere innertrekket for å komme til.

Aaah, jeg kunne åpne døra fra utsiden jeg. Da jeg er på tynn is hva feilen kan være...

Vann og mange minus kan gjøre skade ja, mye mulig det har vært noe frostspregning på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt bilen inne i varmen i dag, etter ett par timer og forsøk kom døra med innerhåndtaket. Fikk smurt opp låsemekanismen godt og nå ser det bra ut.

Eller har det kommet noen deler, så søndag blir skrudag.

M-tech list til bakdøra og lakk, den gamle sitter ikke etter lakkering.

Deksel til vindusviskermekanismen bak (manglet)

Dempere til glassluke bak

Microfilter

0u3covl8lm55ivblib0v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfilter:

Ble ikke så mye skruing i går da det var -13 i Trondheim. Men i dag viste målestokken -6, så da fikk jeg kastet meg rundt å byttet kupefilteret før det ble mørkt. Lik så greit at det ble byttet for det kan være ett par år siden sist. Forunderlig plassering av dette filteret på E34. Får ta en prøvetur etterpå å se om vifta har fått ett hakk eller to til. Filter type Biltema byttet i fordel originalfilter:

i8ja5it81a0ybf6ot93l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eureka III

Etter ett halvår uten fjernstyrt sentrallås og slit med spekte dørlåser fikk jeg kodet opp nøkkelen igjen, og det var alt som skulle til for å få den fjernstyrte sentrallåsen til å fungere:

1. skift batteri

2. Lukk førerdøren, dra tenningslåsen kjapt til hakk 1 og tilbake til hakk 0 (innen 5 sek.)

3. Trykk på åpneknappen (hold den inne) og trykk 3 ganger på låseknappen (innen 10sek.) Slipp åpneknappen. LED blinker nå langsomt i ca. 10 sek.

4. Sett nøkkelen intill senderen som sitter under innerspeilet og trykk på en av de to knappene.

5. Sentrallåsen låser/låser opp bilen en gang for å siganlisere at det er korrekt utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som har ettermontert elektriske framstoler i E34 før? Stolene kommer fra en svensk 540i fra 1995, så bilene er like ellers. Tilkoblingen så lik ut ved demontering, men er det noe annet elektrisk som må ettermonteres? Noen som kan kryssjekke deler mot en E34 som har elektiske seter?

Dessuten virket ikke nakkestøtta på passasjerstolen, hvordan er det å komme til motorene i stolen? Kun ved demontering av bakplaten på setet?

Lurer også på hvorfor airbaglampa lyser i 1min hver gang bilen startes. Regner med det ikke skal være slik. Slik har det vært siden jeg kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, har kun elektrisk justering av korsrygg og varme i stolene nå. Er kontaktene fysisk forskjellige eller er det kun ledningsnettet? Trenger fastspenning for memory regner jeg med. Får se når stolene kommer til helga. Blir uansett en fin oppgradering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt å mye ett friskt mikrofilter har å si på effekten i klimaanlegget. Jeg byttet mitt i sommer da jeg synes effekten var noe laber, selv med ny påfylt gass så klarte den ikke å holde varmen unna. Så når det blei bytta så skal jeg si det blei kaldt i bilen, herlig å bra klimaanlegg det er i disse bilene.

Men med stor klima så var det dyrt å fylle gass, kosta 2400,- for bare gassen :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker at man bytter microfilter. Fikk iallefall ett "hakk" til på vifta. Fylte på ny gass i høst. Gjenbrukte 00,090g gass, så det var rimelig tomt. Fylte på 1,550kg med gass. Betalte 1200kr for jobben. Syns 2400kr hørtes mye ut. Merkeverksted?

Nye framseter

Ellers er de elektiske framsetene kommet opp til Trondheim. Untatt litt skitt og lort, ser de nye ut i skinnet. Ingen sår eller tegn til slitasje. Så med en rens og metting med skinnmiddel blir dette flott i 540'en. Er full elektriske seter med minne, korsrygg og varme. Håper bare det er plug 'n play med kontaktene i bilen.

smwbwizg8rdpph6yxc60.jpg

7ijro2ckzwwe2sxkwwfr.jpg

urxsi4kuz153ot3orezk.jpg

pmgf6wkzxgipvgu95zli.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...