taxibjørn Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Jeg monterte nettopp el sportstoler i min 540 -plug and play !!! så lenge bilen er nyere enn 9mnd 93 .så den forberedt for det meste av ekstrautstyr !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Akkurat det jeg ville høre Bjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 så lenge bilen er nyere enn 9mnd 93 .så den forberedt for det meste av ekstrautstyr !! Gjelder det for min 520 produsert 5. Mai 1994 også, eller er det kom for dere med gromutgavene Er en del originalt utstyr jeg kunne tenke meg å ettermontere, som f eks Telefon, BMW Hifi system og el vinduer bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Etter det jeg har forstått. så har alle facelift bilene forberedelse for det meste av utstyr !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Min 518 -94 mod med manuelle stoffseter var forberedt, plug and play Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2012 Liten bildeupdate fra i kveld. Demonterte sidedekslene på setene for å vaske understellene på setene, der var det ikke pent. Og mens jeg vasket hår, tobakk og kaffeflekker kom jeg på Topgear episoden der de sjekket flekker i tre stk E30 cab'er... Fikk også festet de elektriske bryterne på en suspekt måte. Elektrikere ser hva som er brukt. Dessuten kan en tube maxibond brukes til det meste. Klipsene sidelengst var knekt, så bryteren vandret sidelengs. Ikke nå lengre. Man tager hva man haver. Ellers ble setene vasket med varmt vann og påført BMW'skinnmiddel. 17 år med møkk måtte gi tapt for overmakta. Så ble det en iskald øl og update på bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Hehe! Det er utrolig mye rart man kan finne i ett bilsete Blir artig å følge med på åssen monteringa blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Planen var å rigge felgen i dreibenken for pussing/polering av felgkanten, men diameteren på felgen ble for stor. Da måtte jeg ty til en nødløsning, men det fungerte faktisk greit. Farten på søyleborrmaskina var noe høy i laveste hastighet, men tror det skal funke. Nå er det bare å skaffe malingsfjerner, så er det bare å sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Setene ble fine Og løsningen med søyleborren var ikke dum Har faktisk en sånn maskin stående selv, kanskje jeg endelig kan få brukt den til noe fornuftig nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jeg har ikke vært inne i denne tråden tidligere, men nå skjønte jeg hvor du har Throwing Star felgene fra i E24 tråden din Koselig E34 du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2012 Challenger: Stemmer det. Og ja, 540i er koslige. Prøvde å sette inn setene idag, men det var desverre ikke plug n' play. Førersetet har en sort kontakt som ikke går inn i de hvite i bilen. De er 99% like, men det ene hjørnet har en trekant som den andre pluggen ikke har. (Se bilder på forrige side). Dessuten stemmer ikke kablene på pluggene. Tykkere brun (Jord) i hvit plugg blir lilla/hvit i sort plugg osv. Så regner med det er en grunn for at de ikke går sammen. Førersetet er produsert i '96 og min bil er produsert sent i '94. Passasjersetter har hvit plugg, så det regner jeg med passer. Hvorfor i alle dager har de gjort om på dette? Noen som har koblingskjema til både stol og bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Så ergelig at det ikke passet da, jeg hadde jo gledet meg til å se resultatet Er nesten for godt til å være sant at det bare er plug and play, samme når jeg skulle montere stor OBC i min, jo det var bare å vippe ut den gamle og inn med den nye. Kontakten passet men ledningene var på helt andre plasser og jeg måtte også tilpasse litt inni hullet der for å få den inn. Menmen, får håpe du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Litt typisk ja. Men må da få orden på dette. Søkte litt på tema på google og fant noen DIY på samme problematikk, men litt forenklet slik at man får strøm til motorene på stolen, men mister minnefunksjonen, varmen og korsryggstøtten. Det blir for dårlig. Om jeg får tak i koblingskjema blir det enkelt. Noen som vet om det er airbagsensor i sitteputa slik som på E46/E39 osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 På min så lyser airbaglampa hvis jeg har noen i passasjersetet, kjører jeg alene så lyser ikke lampa Så det kan virke som sensorene sitter i sitteputa uten at jeg kan si det med sikkerhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Jeg dreiv å styrte med elsetene i min for litt siden og hadde mye av de samme problemene, tipper stolen i bilen din er memory på førersiden? Har du da kun hvit kontakt i bilen kan du få ett problem, det er 2 forskjellige hvite kontakter også, en med 5 ledninger og en med 12. For å få memory til å funke trenger du deler av ledningsnettet til donorbilen. Har du 5 ledninger har du ett problem, jeg hadde 5 og endte med å bygge om hele setet til vanlig elektrisk, altså fjerna memory modulen, mye arbeid, men det funker. Passasjerstolen er vanlig elektrisk og da trenger man kun pluss og minus for at det skal funke, helt basic elektro med andre ord. tråden min på bimmerforums: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1882937 koblingskjema: http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå