Gå til innhold

ESveen's E34 540i Touring. Solgt.

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Vegard.

Har sett litt i tråden din på bimmerforums tidligere. Stemmer at jeg har hvit kontakt under førersetet, men det er flere ledninger en 5 stk. Litt vanskelig å se på bildet, og ikke husker jeg antallet men iallefall 7-8 eller 9 ledninger i en hvit 12pins kontakt. Lastet ned ett koblingskjema (mon tro fra der du linket til) men det var ikke merket med fargekoder på kablene, og da er man like langt.

Hvilket årstall er din bil fra?

86cqcvifoi71q0jde4si.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Memory på setet ja, men ikke elektrisk justerbart ratt og speil på bilen. Tenkte ikke på ledningsnettet fra donorbilen den gangen, og den er nå vraket.

Men om jeg finner ut hva som er hva i pluggene, og kobler opp det jeg har og ikke kobler de kablene som går fra memorymodulen til evt. ratt og speil, vil det fungere da? Vil tru de kablene jeg mangler i den hvite pluggen kun er signal fra memoryboksen under setet til speil og ratt, vil den merke at det mangler (sløyfemotstand)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut kontaktene til selve hjernen, skal være 3 kontakter på selve hjernen, du ser hvor + og - går inn da de har grovere kabler så kobler du slik som på dette bildet, skal i følge han kisn der funke, gjorde det ikke for meg, men er vel verdt ett forsøk?

e32_seat_wiring_05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setene får ligge litt på is til jeg finner ut av det elektriske. Rekker fint lite med baby i hus.

Ellers fikk jeg problemer på søndag da jeg dro for å vaske bil. Kjørte ned til vaskehallen, parkerte og spylte av bilen og var fornøyd.

Da jeg skulle dra dro jeg nøkkelen over til hakk 1 og 2 og alt startet opp som vanlig. Men ingenting skjedde når jeg skulle tenne motoren, første tanken var at bilen sto i gear (Automat) men den sto pent i park. Dro ut nøkkelen og sjaltet gearene og hørte tydelig at gearoverføringa sjaltet, dessuten stemte gearindikatoren i dashen. Nå begynte jeg å bli klam.

Sjekket alle sikringene jeg fant og sjekket at alle rele sto godt i. Ut med baksetet og koblet av strømmen for å nullstille det elektriske. Ingenting hjalp. Tenkte det kunne være problemer med EWS og antenneringen og/eller nøkkelen. Demonterte rattstammedekselet, men fant ingen ledninger til antenneringen. Ringte taxibjørn for å få noen tips, men vi begge var usikre på hva dette kunne være.

Midt i samtalen kom jeg på at dagen før prøvde en kamerat bilen. Han justerte rattet helt inn og når jeg startet bilen før vasketuren dagen etter justerte jeg rattet tilbake og følte at rattstammen "hang" litt.

Tenkte den var lite brukt, men nå slo det meg at det virket som den hektet en ledning. Skrudde av dekselet over pedalene og fant noe ettermontert tjuveri startknapp som var demontert.

Det var skjøtet sammen med abiko som var alt for stor for tverrsnittet til kabelen. Så med andre ord fant jeg en tom skjøtehylse og langt inne i dashen fant jeg en blank kobberende. Huket tak i den og satt den intill skjøtehylsa å dro rundt nøkkelen. Vips! så startet den. Trenger kanskje ikke legge til at dette nå er fjernet og satt sammen fagmessig. :)

Rimelig glad for at jeg fant ut av det kun med hjelp av det originale BMW vertøyet tidlig en søndagsmorgen i en fuktig vaskehall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du sett 525'en jeg hadde ;) Fyttigrisen for et elektrisk opplegg, abiko og hjemmelaga lednigner overalt, spesielt moro 2 feite strømkabler til en forsterker som var koblet sammen med en svær primax klemme og surret rundt med mastik vulk tape, brukte sikkert 15min bare å få det fra hverandre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fredrik: Nei, har ikke kommet lengre med det. Men får prøve å trylle fram koblingskjema med fargekoder, så blir det enkelt. Orker ikke stresse med det så lenge setene som står i er bra.

Ellers skal bunnpanna plukkes ned og boltene til oljepuma sjekkes til uka. Har handlet pakning, filter og olje. Oljelampa blinker til en gang etter lyset slukker ved oppstart og det er ett tegn på at oljepumpa kan være løs på M60/62.

Mexos: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...