ESveen Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 Småviktig detalj del II: Etter ett par runder på Lånke fikk jeg en skrapelyd fra motoren ved oppstart. Så at dekselet rundt vifta (som var knekt og stripset fast) hadde hoppet opp og havnet inn i vifta. Monterte nytt som jeg hadde skaffet i forveien. Byttet i samme slengen vindusheisen bak. Børstene på motoren var slitt ned. I tillegg var microbryteren knekt av. Monterte på den nye motoren og smørte opp alle punkt på saksa og glidepunkter. Men syns vinduet beveger seg litt sidelengs når det går oppover, på ett punkt stopper den nesten/går tungt. Problemer med skinnene glasset går etter? Går fint nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Ny rute montert og påfyllt gass på A/C, sakte med sikkert kommer denne bilen tilbake i originalstand. Hadde den på bukk i dag. Oljelekasjen kommer fra servopumpa og ikke blokka. Blokka er knusktørr! Ellers er det litt svetting rundt giroverføringen og framkant av diffen. Bilen har lite rust under. Kun overfladisk rundt jekkfester og opphengspunkt. Ser at det lønner seg og tectylere. Men mellompotta har ett digert rusthull. Dette må utbedres. Noen som kan anbefale rustfri eksos (mellom og bakpotte) til denne bilen? helst med forhandler og pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Hva med å få Svendsen eksos til å bygge anlegg på den? var simons på min. meget pen lyd på den. men kjører nå med litt mere 8`r lyd ! Bygge hele anlegget koster jo fort noen kroner, har kvittering for 14.000,- ++ på eksosen min! eller så lager du rakrør der hvor det er hull nå. billig å enkelt + at du får penere lyd i bilen. men dette er mye smak å behag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Jeg ville gått for orginal bakpotte jeg, ser best ut med de beskjede orginale stussene. Sånne svære feite kromstusser med voldsom lyd bil bare harry når resten av bilen er så orginal og clean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Får ikke laget rakrør da hullet er midt på potta. Da må potta erstattes med rakrør og det blir litt mye lyd (tror jeg). Heldigvis så katalysatorene bra ut. De koster 11.000 stk ifølge ETK på GS. Ser ut som mellompotta koster meg rund 3-4 lapper originalt. Da blir det sikkert å bytte den. Slipper sveising også. Bakpotta så grei ut. Tenke det kunne være fint med rustfritt med litt mer lyd. M60'en er litt stille originalt, men igjen - slik skal det kanskje være med en slik gammel direktørbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 - slik skal det kanskje være med en slik gammel direktørbil. Nettopp! En 540I skal ikke måtte "skrike" om oppmerksomhet, den er den er tøff nok under sitt "snille" ytre Det er det som er litt trasig med min E34, den er en får i fåreklær den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 7, 2012 Share Skrevet September 7, 2012 Har supersprint mellompotte og bakpotte på min. Vag rumling på tomgang og virkelig flott M60 lyd ved pådrag. Lydløs ved normal kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 7, 2012 Forfatter Share Skrevet September 7, 2012 Hvor handlet du og ca. pris på supersport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet September 7, 2012 Share Skrevet September 7, 2012 Vil fraråde simons på det sterkeste, spesielt på touring. Hør hørt endel gode ord om dette anlegget fra folk, men da fra eiere av sedaner. Har selv touring (Vil tro det er litt mer lyd i inne i en touring enn en sedan) og simons mellom og bakpotte, kjøpt nytt. Og dette bråker som ett uvær inne i bilen. Ikke lager det noe spesielt fin og karakteristisk lyd ute heller, bare bråk og dritt Så det blir til at jeg skifter til org. mellompotte og enten supersprint eller eisenmann bakpotte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 7, 2012 Forfatter Share Skrevet September 7, 2012 Det blir nok original mellompotte, siden jeg vet den passer, blir bra og høres rett ut. Prisen er grei med rabatter, så får bakpotta byttes senere om det skulle være behov for det. Er litt budsjettbil dette, da jeg heller legger penger i E24'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet September 7, 2012 Share Skrevet September 7, 2012 Jeg kjøpte supersprint bakpotte til min touring, likt på alpina b10 og 540, denne skulle passe med LITT tilpassing. Det gjorde den ikke, en av grunnene er at det er mye mindre diameter på rørene til supersprint, i forhold til original. Så jeg ender opp med og kjøpe original, det er også mye finere lyd i det originale. Det er mulig jeg var uheldig, men kjøper ikke supersprint mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Hvor handlet du og ca. pris på supersport? Det var alt montert når jeg kjøpte bilen, så det kan jeg dessverre ikke svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 8, 2012 Forfatter Share Skrevet September 8, 2012 Bytte vindusheis framdør: Fikk kastet meg rundt og byttet vindusheis på framdøra. Godt med alt som er unnagjort. Kjøpte ny membran både på framdøra og bakdøra. Fikk med nok butylbånd, så nå skal vannet holdes på avstand. Rengjorde inni døra og sjekket drenering. Så ingen rust hverken på framdøra eller bakdøra. Det gleder meg. Smurte opp til det kjedsommelige. Skal ikke opp med dette så lenge bilen er i mitt eie. Liker å vite at det er 100% når membranen skal på plass. La med bilder for de som liker slikt: Gammel heis som er poppet på. Boret opp med juletre. Demontering Fett er fett Ny heis montert med rustfrie skruer. Membran festet, dobbel stripe butyl i bunn. Har hatt nok vannproblemer med forrige biler. Fikk strammet opp skruen til håndhvileren som har løsnet over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Bilparken: Før første gang er alle bilene rene på samme tid. Fikk tatt noen bilder. BMW E24 635 csi 1984 BMW E34 540i 1995 BMW E61 520D 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M_stian Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Flott bilpark! hvor kjøpte du M-stripene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå