Gå til innhold

ESveen's E34 540i Touring. Solgt.

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det. Skal innrømme at jeg er godt fornøyd selv nå.

E24'en skal beholdes så lenge som overhode mulig. Den er nedbetalt og blir veteran etter neste år. Har betalt forsikring for den ut mai og da er det kun litt over ett halvt år igjen på normal forsikring. Dessuten er det bare en årsavgift igjen på den. :D

Men det ligger flere E24 på finn.no. Løp og kjøp Fredrik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en E24 er virkelig drømmen :) Skjønner veldig godt at du vil beholde dette prakteksemplaret så lenge som mulig :D

Jeg bruker mye tid på mobile24 da jeg føler utvalget av strøkene og komplette E24er er bedre enn her hjemme, ønsket er en 83 eller 84 modell med ryddig og kort eierhistorikk samt fin service historik. Blir nok en E24 som kose bil etterhvert ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å finne det perfekte eksemplaret. Men har man tid til å lete dukker det opp.

Tilbake til E34'en:

Noen som kan forklare hvorfor det er lyd kun på venstre side av høyttalerne på radio, men begge sidene når jeg hører på cd-veksleren? Antenna?

Leter fremdeles etter ratt til bilen. Kan godt være originalrattet eller sportsrattet som man finner i E36. Bare slepering og airbag tilkoblinger passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har rotet litt rundt med en løsning på hvilke vinterhjul jeg skulle bruke på 540'en. Det som fulgte med var 4 slitne kopi felger i 17" med ny gummi merke Nankang og Minerva.

Det fulgte også med 3 originale BBS 15" med greie Nokian Hakkapelita dekk. Derfor må jeg bruke reservefelgen som det fjerde hjulet. Derfor handler jeg to stk. Nokian Hakka slik at det blir to nye dekk på en aksel.

Men man kan heller ikke kjøre rundt uten reservehjul. Etter noen PM'er her på bimmers fikk jeg ett reservehjul fra Hao som skulle til Trondheim fra Levanger ikveld. Ikke helt likt, men så godt som.

Så nå går turen på ebay for å finne senterkoppen som mangler på reservehjulet. Da er vi i boks.

Føler gode Nokian dekk i 15" er den beste løsningen på en bil med 286hk/400nm uten ASC!

Om noen trenger billige felger/dekk i 17" ligger de for salg her:

viewtopic.php?f=18&t=240116

Fine hjul for en Originalpolizei:

zi1e4d0muqyq9c1ledd3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også glad i førermiljøet i e34 :D min er fortiden ikke kjørbar :/ men savner å kjøre bilen noe så sinnsyyyykt! hver gang jeg ser andre e34 på veien el. kjenner jeg savnet....

hehe, kleint med så mange hester og null antispinn :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selfølgelig gassfoten som avgjør. Men det hjelper med kvalitetsdekk med litt gummi på felgen i forhold til billigdekk med lavere profil. Gode dekk er alfa omega uansett bil.

Husker E34 530i som den beste vinterbilen jeg har hatt. Den hadde også originale 15".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det :) Tok sjansen å la ut bilde i tråden din :wink:

Jeg synes absolutt BBSene kler bilen godt, disse har stått på bilen siden den var ny og ser etter 237 000 km fortsatt veldig strøkene ut (Kvalitet) Men jeg skal ikke legge skjul på at M5 kasterstjerne er på ønskelista :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...