ESveen Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Ja, bruker selv BMW's skinnprodukt på seter/ratt, men som du sier gir det ikke så bra resultat på rattet som setene. Skulle hatt noe som er litt fetere som skokrem etc. Får stikke innom en skomaker/skinnforretning å få tips på hvordan man får bort riper og hakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Skokrem funker faktisk bra, brukte det på deler av skinnet på E39en jeg hadde som var blitt slitt og det ble bra. Men jeg måtte gå over to ganger for å få fint resultat og da varte det faktisk også Skinnet i E34en er bank i bordet ikke sånn slitt noen plass så her har jeg ikke fått prøvd det ennå Men begynner å få bittelitt på kanten av førerstolen på E90en da, men det er Dakotaskinn og det blir fort slitt synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 16, 2012 Forfatter Share Skrevet November 16, 2012 Kanskje de er inne på noe: http://www.colourlock.no/howto.html 4. Utbedring av krakellert skinn og møbellær: Det er viktig og være klar over at krakellering er en pågående prosess, ikke en tilstand. Med mindre man sørger for å stanse denne prosessen, vil skaden komme fort tilbake. 1. Gjør læret grundig rent med Colourlock Lærsåpe Ekstra, og skyll bort såperestene med 1 del eddik (5%) og 5 deler vann. 2. Puss den krakellerte overflaten med våtslipepapir 600-800 dyppet i eddikvann. Tørk vekk støv med klut fuktet med eddikvann. 3. Når læret har tørket, påfør et tynt lag grunning på det krakkelerte området. Gni gjerne litt hardt og fremskynd opptørkingen ved å blåse med en hårtørker. 4. Etter opptørking, puss på nytt med våtslipepapir og påfør et nytt tynt lag med grunning. Denne gangen skal grunningen tørke uten bruk av hårtørker. Puss på nytt med lett hånd. 5. Etter dette kan Colourlock Leather Fresh Lærfarge påføres (se nedenfor). 6. Eddik har en viss evne til å stanse den prosessen som forårsaker krakellering, men vil man være sikker må man påføre Colourlock Lærkrem 2-3 ganger i løpet av 6 måneder, første gangen 2-3 dager etter at reperasjonen er blitt utført. Poenget er at denne lærkremen inneholder en rekke svært viktige antioksydanter. Årsaken til krakellering kan være mange, men disse antioksydantene vil stanse prosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Må si meg fornøyd med bilparken vår nå:[ Bilde ] Ja, men den i midten var ikke like kul som de to på sidene. Men grei konebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Måtte google m5 å sjekke kastestjernene nå. Ser riktig ut. Takk for tipset ang. Grunning.Noen tips for feilkoder på cc? Får 4 varsler om gående pærer, men alle lys er der. Forrige eier har satt i originale pærer. Kan cc resettes? Hei, har samme problem med min e34 530 touring. Hvordan løste du det? Alle lys virker for meg også, men får feilkoder når jeg skrur på lyset. Og når jeg bruker blinklys første gang etter jeg har skrudd på lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 16, 2012 Forfatter Share Skrevet November 16, 2012 Øyvind: Konebil er akkurat det det er, og ikke vil hun gi den fra seg heller. Skal sies at E61 er en drøm og kjøre med comfortseter, diesel og automat. Ang. lysproblemene har jeg som Hafsmo sier landet på at det kan være stikken til hengerfeste som har irret istykker og skaper en kortslutning. Jeg prøvde å bytte lyskontroll modulen uten hell. Skal koble av hengerkontakten og avskille ledningene for å se om det blir bedre. Om du mistenker at det er lyskontroll modulen som tuller på din bil har jeg liggende en her som du kan prøve å bytte for å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Tviler ikke på at den er en drøm å kjøre, men har ikke ikonpotensiale slik som de to andre råflotte bilene dine. Føler dagens biler ligner mere og mere på hverandre. Hadde det ikke vært for at BMW har beholdt bakhjulstrekken og som regel bra kraft i motorene sine hadde det ikke skilt seg ut like positivt i mine øyne. Jeg misstenker egentlig ikke lysmodulen egentlig. Jeg kjøpte en brukt lysmodul på Koed som skulle være i A stand og byttet, men det hjalp ikke. Så tok jeg opp den jeg hadde fra før og loddet noen punkter som jeg fant en oppskrift på en engelsk side som egentlig omhandlet e32. Det hjalp heller ikke. Har inspisert ledningene i knekken ved bakluken uten å egentlig funnet noe. Har likevel nå lest om en som hadde lignende problemer som byttet hele ledningsnettet bak og først da ble kvitt problemene. Som nevnt fungerer alle lys på bilen min. Første feilkode jeg får opp er kennseichenlicht(skiltlys) og så kommer abblendlicht(nærlys) og så rucklicht. Og når jeg skrur på blinklys første gang kommer kein bremslicht. Veldig irriterende. Kjører jeg ute lys kan jeg blinke og bremse så mye jeg vil uten at det kommer noen feilmeldinger. Spent på å høre om fiksingen av tilhengerkontakten. Jeg har ikke hengerfeste eller tilhengerkontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 16, 2012 Forfatter Share Skrevet November 16, 2012 Du får samme rekke feil som på min bare at jeg får anhengerlicht i tillegg. Får også kein bremslicht med stjerne bak etter første sving med blinklys. På første blinket lyser begge retningsindikatorene. Har inspisert kablene i knekken, men synes det ser greit ut, ikke for stramt eller noen skader. Skal sjekke tilhengerkontakten og gi tilbakemelding. Rop ut om du kommer nå lengre på din. Og ja, det er veldig irriterende. Edit: Noe jeg ska sjekke i morgen. Anhängermodulen og irrete kontaktpunkter. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1684418 Edit 2: Although the bulbs work the system is quite sensitive and,if they are getting old can pop up a failure before they actually give up. Also check the connections on the bulb holders for a poor or dirty connection. I understand that the headlight levelling motors can interfere with the bulb failure system and people have disconnected them in the past & found the errors disappear. Denne var litt interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Skal si fra om jeg finner noen løsning. Jeg har sjekket alle pærer og kontakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 18, 2012 Forfatter Share Skrevet November 18, 2012 Fikk vasket bilen skikkelig idag, avfettet og vasket med 3 x 10l bøtter med såpevann. Tanken var og polere hele bilen, men etter å renset lakken og polert taket og panseret ble det rett og slett for kaldt i garasjen til å ta resten. Hadde på gassovn, men fikk aldri opp tempen. Dessuten kom det middagsbesøk så resten for bli en annen dag. Taket og panseret var det som så værst ut da bilen er opplakkert rundt baut. Fikk også pleid opp skinnrattet så nå ser det bedre ut. Brukte BMW's skinnrens. Skal ta fatt på glassbakluka som ikke holder seg oppe. Noen som har gjort dette før som kan komme med tips? Demontering så egentlig greit ut. Regner med jeg trenger del nr. 1 på bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Den delen fåes på koed! Jeg har skiftet begge på min forrige touring. Du må skru av glasset og det meste av plastikken rundt på sidene for å komme til, skal prøve å lage en tutorail til deg i morgen Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Takk for det. Det setter jeg pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Kan du ta et bilde av bilen bak, så med luka åpen, og så glass luka og bak luken på siden av? Så skal jeg tegne litt og skrive på de, har ikke tilgang på touring Atm ser du Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Her har du noen bilder, var det noe slikt du tenkte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 som om jeg skulle ha tatt bildene selv! perfekt im on it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå