Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min jakt på ulyder og risting i ratt har turen nå kommet til bytte av komplette bærearmer og casterstag foran. Delene ventes om få dager og da lurer jeg på om det er nødvendig med bytte av de boltene som sitter innerst på stagene? Håper på svar :)

Skrevet

Mener at du kun trenger nye muttre, da jeg synes å huske at det er eksentrisk.

Men det kan du såkalrt sjekke selv på bmwfans.info

Skrevet

husk å stramme alle bolter NÅR bilens VEKT hviler på understellet, ellers ryker foringene fort igjen.

jeg setter jekken under navet og jekker opp til bilen løfter seg fra bukken og så strammer jeg alle bolter.

anbefaler deg å bytte ut foringene til poly foringer når du først er igang

Skrevet

Polyforinger i casterstagene på E39 er et must.

De gir IKKE dårligere komfort.

Det du derimot får er mer presis styring, bedre stabilitet under hard bremsing og mindre forplantninger til resten av forstilling ved kast i skiver (Noe E39 med original foringer er utrolig ømfintlig på).

Det er en fordel å bytte ut mutterene på boltene, da disse er ovale som nevnt ovenfor. Har latt være å bytte disse ved noen anledninger og har endt opp med løse bolter og påfølgende ny firehjulskontroll pga endring av vinkler (Spesielt nedre bakre bærearm).

Skrevet

Takker for tips og triks her. Nå har jeg fått byttet de nevnte delene. Monterte Meyles forstekede casterstag og febi bærearmer. Trodde disse var årsaken til lydene som kom når jeg kjører over små hull i veien, men akk nei. Det ble bedre, men ikke helt bra ennå. Ønsker å finne løsningen på dette før en firehjulskontroll. Har til nå byttet støtdempere, fjærbeinslager, lenkestag, casterstag og bærearmer. Lyden kan ikke høres når vinduet er igjen, og det er ikke noe metallisk lyd heller.

Så noen som har tips her? Foringene på stab.stag og eller endeledd kanskje?

K

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er kast i dekk og/eller felger? Jeg har ekstremt dårlig erfaring med billige dekk og felger på E39. De er oversensitive på høydekast, noe som forplanter seg heftig i bilen fra 80-90 km/t og oppover til 110-120 km/t. Jeg har funnet originale kvalitetsfelger med skikkelig gode dekk fra Nokian, Michelin eller Continental som løsningen.

Skrevet

Har orginale alufelger i god forfatning med en halv sesong gamle Nokian hakka green på bilen nå. Nå skal det nevnes at ristingen ikke lengre er noe problem, men denne klaprelyden som kommer når jeg kjører over små hull og asfaltskjøter i veibanen..

Skrevet

Problem løst!! Kom over en tråd her inne på forumet som lignet svært på mitt problem. Årsaken til raslelyder var rett og slett småstein på størrelse med peanøtter som har ligget bak bremseskjoldet. Skrudde av kalipter og bremseskive samt bremseskjold og ut kom dritten. Så nå er alt bare velstand igjen! Endelig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...