Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er på jakt etter en sterk felgrens da mine felger har "inngrodd" bremsestøv og sikkert asfalt (prikkete)

Har prøvd med både vanelig avfetting og turtle nano tec felgrens som jeg tidligere har vært veldig fornøyd med.

Men ingen av disse produktene klarer å ta bort dritten :/

Noen som har tips? Som kan kjøpes i en Butikk og ikke på nettet :)

- Fredrik

Skrevet
Hei.

Er på jakt etter en sterk felgrens da mine felger har "inngrodd" bremsestøv og sikkert asfalt (prikkete)

Har prøvd med både vanelig avfetting og turtle nano tec felgrens som jeg tidligere har vært veldig fornøyd med.

Men ingen av disse produktene klarer å ta bort dritten :/

Noen som har tips? Som kan kjøpes i en Butikk og ikke på nettet :)

- Fredrik

Wurth sin er ikke så halvgærn.

Skrevet

Ingen som kjøpes i butikk her til lands er sterk nok.

IronX tar metallpartikler, og er det sterkeste og beste du kan bruke på felger som er inngrodd. To til tre omganger med IronX, pluss kanskje litt clay, så er felgene som nye igjen.

Skrevet
Denne er god, tar bremsestøv og metallpartikler som er brent fast. Kjøpes på meconomen

sonax.com/Car-Care/Products/Tyres-Rims-Rubber/(so)/1/(node)/12815/230200-SONAX-Xtreme-Wheel-cleaner-PLUS

Den er 100 % identisk til BMW sin felgrens, da BMW original bilpleie er levert av Sonax. Både emballasje og innhold er helt likt.

Den til Wurth har jeg ikke prøvd, men den er visst så sterk at den er anbefalt å skylle av etter 30 sek. Du får den på Wurth, BMWCCN har rabattavtale med Wurth.

Skrevet

Wurth sin er fin ja. Er vel ph verdi 1 den så ikke la den virke for lenge, og ikke søl for mye :-P

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet
Ingen som kjøpes i butikk her til lands er sterk nok.

IronX tar metallpartikler, og er det sterkeste og beste du kan bruke på felger som er inngrodd. To til tre omganger med IronX, pluss kanskje litt clay, så er felgene som nye igjen.

Helt rått produkt det der :wink:

Skrevet

Sonax extreme wheelcleaner , scholl rim7 pluss et par andre har samme virkestoff som ironx, men de har endel andre rensestoffer også. Ikke tvil om at ironx er konge på piggstøv, men den løser ikke salt og veismuss.

Skrevet

Eller så kan du gjøre som kona til en kompis, ho brukte gryteskrubben på felgene, det var jaggu ikke mye bremsestøv igjen der etterpå...........ikke mye glans og finnish heller egentlig

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Billberry fra ValetPRO :) Denne er syrefri og kan blandes ut etter behov, sitter skitten ennå bedre så prøv Surefex HD som også blandes ut etter behov. Vær litt forsiktig med felgrenser fra f eks Meguiars da de inneholder syre som matter ned felgene og ikke gjør dem fine over tid. IronX og Prickbort egner seg bedre til å fjerne asfalt og tjære enn bremsestøv, de går ann selvsagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...