JoachimNG Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Hei jeg har en BMW 318i e46 1999mod, og har lyst til å turbo-konvertere den. Har ikke tenkt på så utrolig mange hester, men har lyst til at det skal bli litt mere spark i bilen enn det det er nå. Om noen kan gi meg tips om ombyggning eller turbo kits, så hadde jeg setti stor pris på det Takk
SweetBMW Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Finnes veldig lite turbo kits til M43TUB19 motorn. Det er generelt en dårlig motor å bygge på, enkel kam, 8 ventiler. Generelt svak. Det du kunne sett på er et motorbytte, sette inn større motor i den og så godkjenne dette. Enklere enn å kjøre rundt med ikke-godkjent turbo bygg og så krasje og kjøre ned noen evt
JoachimNG Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 men det er det som er greia, jeg skal ikke bytte motor, jeg skal ha turbo ^^,
TRF Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 da foreslår jeg at du bruker en halv kalori og leser litt.
JoachimNG Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 så bra folk er hyggelige og hjelper folk...
Naitsirk Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 JoachimNG: er utallige tråder om turbokonvertering hær på forumet, så bare å søke:) http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=105102&
JoachimNG Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 men jeg har jo m43b19 motor, og det finnes vel ikke turbo manifold? er det folk som lager det? eller om noen vet om noe sted å finne dette?
sexeren Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Hvor mye penger vill du legge i dette? Blir fort dyrt med alt for følger med en sånn jobb. Å i forhold til hvor mye det er å hente på den motoren å at den kansje ikke er så glad i overlading. Så er det kansje best å kjøpe en 6`r
Lars89 Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Blitt tatt opp før. Svært få som faktisk gjennomfører virker det som. De fleste tar til fornuften og bytter motor/bil http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=141444
TRF Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 der tok du meg joachim.. jeg hater å hjelpe folk. Som de andre her nevner finnes det utrolig mye informasjon, informasjon du hadde funnet om du hadde prøvd bare _litt_. Så kunne du lest deg opp på grunnleggende ting først, for så å spørre mer konkrete spørsmål som du ikke fant svar på. Ellers velkommen til forumet (ikke ironisk). Håper du leser først neste gang, så slipper vi et forum fult av de samme generelle spørsmålene uten svar og verdi for andre.
JulianS Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Ville heller fått tak i en m44 motor, da den kan brukes med den motorstyringen du har, hvis du får noen til å lage en bra chip. så kan du heller kjøpe et ferdig kit til den motoren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå