Gå til innhold

Jørgen`s E30 325i. SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

sweeeet!

;)

Fyfaen for en nydlig bil, får ikke sagt det nok! Å med den eksosen blir det 100%!

Gleder meg å se gamle e30'r bli tatt vare på :)

Takk takk :) Ja, håper og tror det skal bli bra! Så er det bare resten igjen av det jeg ønsker :lol:

nei jørgen,dette sette har 2 bøyde forlengerrør som du trer inn på grenrøret og skrur fast me klemme.så skal det passe til den orginale mellompotten.

har det selv,men det er utgått tror jeg.

Takk for svar, 325i! :) Får se om jeg prøver å lage uansett.. Tror kanskje lyden blir mere herlig når alle 6 sylindrene får "flow`e" sammen etter grenrøret..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har liksom ikke helt klart å sperra den inne til vinterlagring enda, siden vi de to siste ukene har hatt et fantastisk vintervær :)

Så, har vært ute og lufta tralla igjen, samt driver på med noen deler/felger som skal på til neste sesong.

Mulig det kommer en oppussingstråd på hjula etterhvert. Prøve å fullføre det denne gangen :lol:

325nrolling1.jpg

325nrolling.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye bilder over her etter å for første gang prøvd "rolling shoot`s".:) minigris her inne som er sjåfør, mens jeg hang baki bagasjerommet på E46`n og knipsa :lol:

Kjører kun med org front nå, og er ikke skikkelig senket.......enda ;)

Bah... Pusse felger er mer som et slit..:lol: Tabbet meg ut på bakfelgene, da jeg pusset med pussepapir for å få av klarlakken.. Dette vil selvfølgelig gi merarbeid, i stedet for å bruke malingsfjerner gjentatte ganger.

Siden de skikkelige malingsfjernerne er fjernet fra markedet pga farlige stoffer, så blir det nå lagt på og får ligge over natta / 12 timer.. Dette har jeg gjort i tom omganger nå, men fortsatt er ikke alt sluppet..

Den ene bakfelgen er fri for klarlakk nå, så har startet med vannsliping med 240-papir..

Felgene er 9x16" foran ET15 og 10x17" ET14 bak. Azev A, som dere sikkert ser.

Har alltid hatt litt sansen for Azev-hjul, helt fra jeg begynte og skjønne hva E30 var, rundt 10-12års alderen. De er vel ikke særlig spesielle, men har ikke sett mange som kjører med dette i Norge i denne dimensjonen. Uansett morsomt å ha litt alternativer til hjul. Å kjøpe tredelte hjul å ha liggende er jo ruin..:lol: Så har stor tro på at dette blir bra :)

OZ`ene er jo også sendt til oppussing, så det er nok de som kommer til å være "hovedfelgene" neste sesong. Gleder meg til å få på de med de modifikasjonene som blir gjort

Her kommer litt bilder:

Kanten med klarlakk, og maskering er startet

j966lp3dj2mhl6irsd8c.jpg

Greit med kant på bakhjula, men de vises for dårlig med klarlakk, så her skal det skinne etterhvert, forhåpentligvis.

Alle kantkjøringer er nå omtrent fjernet, så det vil bli strøkent med noen timers jobb..

359a93xcnahkvmz20g1q.jpg

Tabben er på vei til å skje (pussing uten bruk av malingsfjerner

jo0ywtbqcq09r02haosg.jpg

Undertegnede sitter "fornøyd" på grusen og lurer på hva han faktisk har startet med

n21mamxtle9uceu9zwcn.jpg

Har nå lagt tredje runde med malingsfjerner som skal få ligge til i morgen. Kommer mere bilder etterhvert. Har også startet på å pusse den ene bakfelgen som jeg har pusset ned all lakken på.. Der blir det er kraftig jobb i med 240-papir, 400 vannsliping, 800 vannsliping, 1200 vannsliping, (og kanskje enda finere papir???) og forhåpentligvis polering etter dette. Så får vi se da, om denne renovasjonen går bedre enn med de forrige Azevene min :lol:

Der som lakken blir fjernet er jeg usikker på hva jeg skal gjøre, siden overflaten er høvelig blank/slett. Mulig det kun holder med polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, da er du altså i gang :applause:

Ble det bare krøll med den pussinga? Du skal vel bort med all lakken på kanten likevel ettersom jeg har forstått?

Er vel solid den originale felglakken også vil jeg anta, så du skulle sikkert hatt Gjøco Basol 48 #-o

Gjerne ta flere bilder av hele prosessen og legg ut her, og spesielt når du har fått bort all lakken. Hadde vært interessant å sett hvor glatt den originale aluminiumen er under all lakken. Om det f.eks. er ørsmå langsgående riller som på andre felgtyper jeg har vært borti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er 100% sikker på det, men gjelder alle "kjemikalier jeg kommer på", så bør de vel ikke få tørke i løpet av prosessen. De gjør ikke nytta si den tiden de er tørre.

Men hjulene på bilen blir gromme, fins ikke noe som passer bedre sammen enn E30 og azev a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azev A med den dimensjonen er jo rå, aldri sett de med høyglanspolert kant heller.

Så dette blir spennende! :D

Skal bli morro å se ja :) Håper det blir greit å se til!

Dette kan bli kult ;) Jeg digger Azev A selv, og de begynner å bli veldig sjeldne i 10x17" og 8.5x17" (ja, har fått med meg at du har 16")

Hehe, vi har mye lik smak, Tore ;) Sjenden i den dimensjon ja.. 8,5 foran har vel mindre kant enn 9" på 16" felgen.. Så egentlig greit for meg. Blir naturlig stuk da, siden faceliften har lavere buer bak ;) Ned skal den i alle fall så mye som det går!

Strøken bil! Gjør de rette tingene også!

Følger med

Takk takk! :) Ja, ser det er mange som følger med, men få som kommenterer :lol: Er vel like morsomt å snike rundt å se sikkert ;)

Se her ja, da er du altså i gang :applause:

Ble det bare krøll med den pussinga? Du skal vel bort med all lakken på kanten likevel ettersom jeg har forstått?

Er vel solid den originale felglakken også vil jeg anta, så du skulle sikkert hatt Gjøco Basol 48 #-o

Gjerne ta flere bilder av hele prosessen og legg ut her, og spesielt når du har fått bort all lakken. Hadde vært interessant å sett hvor glatt den originale aluminiumen er under all lakken. Om det f.eks. er ørsmå langsgående riller som på andre felgtyper jeg har vært borti :)

Jess, det uoppnåelige for en utålmodig og naturlig stresset skapning er påbegynt :lol:

Jaa.. Siden jeg, som jeg skrev, er langt over snittet utålmodig, så begynte jeg med ganske grovt papir.. Dette gir selvfølgelig dype spor, som blir tyngre og ta igjen..

Skal vekk med all lakken ja, så ble å stikke på byggevarehandelen og kjøpe malingsfjerner! Siden den kanskje bare har 1/10 effekt kontra de gode gamle, så tar det tiiiiid.. Men, har som sagt lagt tredje runde med malingsfjerner nå på alle felger bortsett fra den som er pusset ned.

Underlaget under klarlakken virker egentlig ganske slett og kurrant, men, har en aning som at det er som du sier, med ørsmå langsgående riller/spor som må vekk.. Dette må jeg se nærmere på :)

Skal prøve å huske å få tatt noen bilder i morgen tidlig når de skal til pers igjen :)

Blir å minne meg selv på at jeg har god tid på dette hver gang jeg skal gjøre noe med de, slik at det blir et bra resultat! Har store forhåpninger om at de skal skinne så ille at man må ha solbriller når jeg kommer kjørende.;) Om det finnes slike poleringsmidler på markedet da :lol:

Uten at jeg er 100% sikker på det, men gjelder alle "kjemikalier jeg kommer på", så bør de vel ikke få tørke i løpet av prosessen. De gjør ikke nytta si den tiden de er tørre.

Men hjulene på bilen blir gromme, fins ikke noe som passer bedre sammen enn E30 og azev a..

Legger på så tykt at det er enda vått når jeg tar de igjen :) "Problemet" tror jeg er at lakken er så hard, samt at den er tykk, at det skal mye til for at malingsfjerneren trekker helt gjennom.. Men det ser ut til at det funker greit nå.

Håper de blir et greit alternativ til OZ`ene og ESM-hjula ja.! Har sansen for Azev på E30 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har mye lik smak, Tore ;) Sjenden i den dimensjon ja.. 8,5 foran har vel mindre kant enn 9" på 16" felgen.. Så egentlig greit for meg. Blir naturlig stuk da, siden faceliften har lavere buer bak ;) Ned skal den i alle fall så mye som det går!

Kloke hoder tenker likt, vetu ;) Høhø

Ja, det spørs.. Man får jo 8.5x17" felgen med to forskjellige innpress. Den med lavest innpress (rundt ET12-13) mener jeg har like brei kant som 9x16".

Samme det.. Skal bli veldig moro å se disse med polert kant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...