matss Skrevet September 3, 2012 Forfatter Skrevet September 3, 2012 Etterspørselen har muligens vært stor, men bilen har som sagt ligget LENGE. Så hvor har den reelle etterspørelsen da vært? Ikke for å være "frekk", just saying.. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at eieren er kresen på hvem han vil selge til, mtp dårlige erfaringer tidligere. Han ville ikke selge til noen han ikke trodde kunne ta vare på en gammel bil, og som selv skjønner at ting kan skje. Altså ikke såkalte "kontorfolk" som ringer han opp og klager på hver minste ting som eventuelt skjer.. Noe jeg skjønner veldig godt. Been there, done that! Kanskje han har satt seg en høy minstepris, og kun fått skambud.. Bilen ligger tross alt rundt 50 k over alle andre e34 M5 Touringer!
Fredrik 90 Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Du får iallfall en hel rå bil, det er sikkert Grunnen til at den har ligget lenge kan jo også være at markedet og folk som er villige til å legge over 200 000,- på bordet for en 1994 modell BMW med over 200 000 km på tellern, er mildt sagt forsvinnende lite. Denne Nurburgring versjonen er absolutt en bil for spesiellt interesserte og da sier det seg selv at den ikke er lettsolgt. Sett på orginalt understell og de medfølgende "kasterstjerne" felgene så har du en orginal bil som garantert vil holde seg i verdi, det er noe annet en hva man kan si om ombygde E39 M5er Håper på noen bilder av vidunderet hvis du handler
PenguiN- Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Fredrik90, om du sikter til meg så har jeg ingen ombygd E39 m5.
RS-Heggem Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 feteste med bilen er jo hjula! de er verdt nesten 50 000,- Hamann-hjula verdt nesten 50000,-? Det stemmer jo ikke da. Men at denne bilen må være verdt en god del kroner er jo helt sikkert da. Den gir jo et veldig godt inntrykk på bildene iallefall. Men jeg hadde ikke villet ha så breie felger og mye strekk på en sånn bil som dette. Blir liksom feil.
Fredrik 90 Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Fredrik90, om du sikter til meg så har jeg ingen ombygd E39 m5. Sikter ikke til noen jeg annet enn at flertallet av alle E39 M5 på Norske veier startet sitt liv som en 520 eller 523. Om din er orginal eller ombygd er det kun du som vet. Med Orginal M5 små mener jeg at bilen er akkurat den samme som forlot M i Tyskland, med samme chassisnummer og samme nummer på motor og understell. En bil som har fått karosseribytte eller alle deler flyttet over på et Norsk chassis er ikke lengre orginal. Men for all del, orginal eller uorginal. Det er jo samme råe bilen i allfall
PenguiN- Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Min bil har norsk 523 chassisnummer, men alt er ifra en og samme tyske M5 bil og er derfor en original M5 som er tatt på en veldig avgiftsbesparende måte. Men om noen mener dette derfor er en uoriginal m5 så ok:-) RS: hamann hjulene MED dekk forstod jeg har en verdi på tett oppimot 50 000,- hos felgen-garage.de
Evenol Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Min bil har norsk 523 chassisnummer, men alt er ifra en og samme tyske M5 bil og er derfor en original M5 som er tatt på en veldig avgiftsbesparende måte.Men om noen mener dette derfor er en uoriginal m5 så ok:-) Det er ikke en original M5 når den ikke har blitt bygget slik fra fabrikk. Da kan man jo si at omtrent alle godkjente ombygde biler er originale hvis man har gjort det på tilsvarende måte, noe som blir helt feil å si. Men det er vel ikke dette tråden handler om...
RS-Heggem Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Med dekk og moms inn i Norge skal ikke være 40 engang. Har ikke eier tråd på bilen inne her?
PenguiN- Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 evenol, bilen er bygget slik den er idag ifra fabrikk. Ergo original BMW M5.
Evenol Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 evenol, bilen er bygget slik den er idag ifra fabrikk.Ergo original BMW M5. Det har jo vært foretatt et karosseribytte på din fra en vraket '96 mod. Har den ikke originalt chassisnummer så er det ikke original bil, verre enn det er det ikke. Men du skal få lov til å mene akkurat hva du vil.
PenguiN- Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Bare for å være klinkende klar: 1: En 523i norsk bil blir godkjent med M5 motor. 2: Denne bilen kræsjes og vrakes. 3: En mann ifra telemark kjøper dette vraket. 4: Han kjøper så en tysk m5. 5: Søker om karosseri bytte og flytte motor og gir samt ID til tysk m5. 6: Da dette er godkjent bytter han tilbake til den originale motoren og girkassen = 100% original M5, men tatt inn på en måte som har spart han for endel avgifter. Har man tid og kunnskapene kan det vel neppe gjøres på en "bedre" måte dersom man ikke er stinn av gryn men fremdeles ønsker en original M5 ? ALT er altså ifra en og samme bil, men motoren har vært ute i èn uke mens den ble godkjent med den "norske m5 motoren". Det er som kjent ikke ulovlig å bytte motor/girkasse/drivverk sålenge dette matcher det bilen "nå" er godkjent med. Fredrik90 og evenol, dere anser fortsatt bilen som en uoriginal M5 ? Jeg er ikke dum og betaler 100 000,- ekstra for nummeret på støtdempertårnet når alt annet er identisk.
RS-Heggem Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 En orginal bil må jo ha det orginale chassisnummeret. Men jeg skjønner godt de som vil spare kroner ved å kjøpe seg en slik bil.
PenguiN- Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Neivell, så min bil er å regne som en ombygd m5 ?
joachim sørlie Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Ta det nå et annet sted, tipper trådstarter driter i om din er org eller ikke, han lurer på denne bilen det er linka til..
RS-Heggem Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Jeg vil si uorginal ja. Jeg har sagt det samme til jakobm5. Jeg vurderte ikke denne bilen du har, kun på grunn av at den i mine øyne ikke er orginal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå