Gå til innhold

ØNSKER E91 (stv) alt av info om denne type bil!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
bimmer-1 virker som du har heila vede hvorfor spør oss her inne?

Skjønte ikke helt hva du mente med "heila vede" men jeg spør folk som har slik bil/biler for å kunne se etter evnt feil eller mangler før jeg evnt kjøper, skal ha meg en brukt bil og kjøper også fra private og da er det kjekt å vite svakheter man kan se etter.

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg kjøpte meg ny E91 316d i 2011 kjørt 40.000 å det er en helt nydlig bil. Ikke hatt noe tull enda hvertfall.

Nå blir den lite vinterkjørt fordi da kjører jeg e36 323 touring :)

316 d ? Trodde 318d var den minste diesel motoren, effekt på denne? Automat eller manuell du har?

Skrevet
Mange løse påstander fra trådstarter her, uten dokumentasjon. Så ser ikke helt hva man kan bidra med, når du har bestemt deg for ting som ikke henger på greip.

Faceliften er ikke "utprøvning" før neste modell... [-X

Morsom eller?

Hvilken dokumentasjon er det du mener at jeg skal fremlegge her?

Jeg foreslår at du leser det jeg skrev på nytt.

2002 mod E46 320D altså FACELIFTEN kom med "nyere" eller forbedret type motor med flere hk og nm denne var den en god del svakheter på som da igjen ble rettet på når E90/91 kom, hva vil det si da? Jo, dette er en utprøvnings motor som blir solgt til vanlige folk istedet for at de kjører en slags test med flere biler før de kommer med noe som er "nytt" og utprøvd.

Dette er dessverre et kjent fenomen hos flere bilmerker noe jeg kjenner godt til, vi er rett og slett forsøkskaniner og det er vel strengt tatt typisk at ting ryker når garantien har gått ut på bilen..

Tror du er ute på luggeføre nå.

Da må du forklare hvilken svakheter 150hk utgaven har, som ikke 136hk utgaven har?

Nå snakker ikke jeg noe om E46 136hk motoren og prefaceliften, hvis du ser hva jeg skriver så står det at jeg har hatt E46 150 hk altså faceliften og jeg var misfornøyd med tanke på motor svakheter som denne modellen har, og jeg lurte på hvordan den nyere typen BMW 3 serie (den som kom etter E46, altså E90/91) er, om det er noen slike svakheter som E46 facelift har, hadde jeg visst om alt det som var om E46 så hadde jeg ikke kjøpt E46.

Skrevet
12 år på gjennomrusting for biler etter 2004. Overflaterust på understellet er då selvfølgelig ikkje dekka.

Det var jo ikke bare bra men veldig bra, er vel 6 år på E46, en utrolig bra forbedring.

Skrevet
Du skriver jo om svakheter som bare du tydeligvis vet om.

E46 har også 12 års reisegaranti form 01.01.2004.

Svakheter som bare jeg vet om, du kan jo prøve å søke opp her så kan du se selv, når probleme intraff på bilen jeg hadde så søkte jeg en god del og traff på utrolig mange som hadde samme problemer.

Reisegaranti? Mener vel rustgaranti? Uansett, hvor mange E46 fra 04 går det kontra 98-04 ? Synes det var utrolig dårlig fra BMW sin side å ha så dårlig kvalitet på karroseriet på sin 3 serie som kanskje til og med er den mest solgte BMW`en på den tiden..

Skrevet

Svakheter som bare jeg vet om, du kan jo prøve å søke opp her så kan du se selv, når probleme intraff på bilen jeg hadde så søkte jeg en god del og traff på utrolig mange som hadde samme problemer.

Reisegaranti? Mener vel rustgaranti? Uansett, hvor mange E46 fra 04 går det kontra 98-04 ? Synes det var utrolig dårlig fra BMW sin side å ha så dårlig kvalitet på karroseriet på sin 3 serie som kanskje til og med er den mest solgte BMW`en på den tiden..

Du sier at BMW bruker facelift utgavene som en forsøkskanin for neste utgave. Da spør jeg, spesifikt mot E46 320d før og etter facelift. Det klarer du ikke svare på, selv om du sier det er slik.

Jeg mente rustgaranti, men autocorrect var på farten.

Kvalitetet på karosseriet var bra, men noen var plaget med det samme som mange andre bilfabrikater. Som på den tiden brukte 3M masse.Som igjen ga rust i falser osv. BMW gir værtfall 12 års rustgaranti fom 01.01.2004.

Skrevet

Du sier at BMW bruker facelift utgavene som en forsøkskanin for neste utgave. Da spør jeg, spesifikt mot E46 320d før og etter facelift. Det klarer du ikke svare på, selv om du sier det er slik.

Jeg mente rustgaranti, men autocorrect var på farten.

Kvalitetet på karosseriet var bra, men noen var plaget med det samme som mange andre bilfabrikater. Som på den tiden brukte 3M masse.Som igjen ga rust i falser osv. BMW gir værtfall 12 års rustgaranti fom 01.01.2004.

Det at faceliften brukes som forsøkskanin for neste utgave er jo riktig, dette gjelder ikke bare BMW, det brukes nesten over alle bilmerker.

Jeg har ikke hatt prefacelit av E46 og kan ikke uttale meg så mye om det. Faceliften fikk blandt annet en "forbedret/forsterket" motor i 320D og det kan godt hende at det var slik på E46 98-02 mod at denne hadde svakheter som f.eks turbo/veivhusventilasjon / foringer på motor/gir..

Det jeg vet for sikkert det sier jeg, vet ikke så mye om E90/91 da spør jeg ..

Skrevet

Tror du virkelig behøver å lese det jeg skriver her, JEG VET VELDIG MYE OM BMW E46 FACELIFT og det skriver jeg om, ikke noe som jeg ikke kjenner til, slik det ser ut at du gjør.

Det har sklidd ut fra topic her, hvis du har noe info om E90/91 som det handler om her så kan du som alle de andre skrive om det og E46 er jeg ikke interessert i å snakke om noe mer.

Skrevet

Nei, du vet veldig lite om E46. Siden det du skriver er bare tull og tøys! Du vet ikke forskjellen på pre og facelift engang, hva motoren angår.

Det er bortimot samme "svakhetene" på alle moderne dieselmotorer. Også dieselmotorene i e9x. Men mye slipper man unna med riktig vedlikehold, og bytting av veivhusfilter hver 50-60 000km.

Skrevet
Nei, du vet veldig lite om E46. Siden det du skriver er bare tull og tøys! Du vet ikke forskjellen på pre og facelift engang, hva motoren angår.

Det er bortimot samme "svakhetene" på alle moderne dieselmotorer. Også dieselmotorene i e9x. Men mye slipper man unna med riktig vedlikehold, og bytting av veivhusfilter hver 50-60 000km.

Vet ikke hva du ønsker å oppnå med å skrive usaklige ting, hvis du leser hva tråden handler om så ser du at den ikke handler om E46 dermed er du på feil tråd hvis du ønsker å skrive om E46. Tror de fleste som eier en slik bil vet litt om bilen, og de som har hatt problemer og da mener jeg PROBLEMER med alt mulig, elektronikk (klima, gløderele, gløding generelt, understell, MOTOR - turbo, veivhus etc..... ) de vet EKSTREMT mye om bilen, selv om noen velger å sette bilen bort for rep så får de vite hva problemet er til slutt.

Tenk før du snakker, du kjenner meg ikke og da skal du ikke komme med slike uttalelser om hva jeg vet og hva jeg ikke vet.

Skrevet

Det er ikke usaklig sålenge det ikke er de himmelstore forskjellene mellom CR motorene.

Ser bare hva du skriver jeg, og det viser hva du faktisk vet. Men du har fått de inputene du ville ha(eller ikke ville ha?). Selv om du som poengtert av andre her, tror du vet alt selv. og egentlig ikke trenger og spørre andre.

Ha en god helg!

Skrevet
tror du bimmer-1 må gå noen runder med deg selv lenge siden jeg har lest en tråd der noen er så høy på seg selv som du er.

Denne tråden begynner å virke som et mareritt, hvorfor gidder dere? Har dere ikke noe å skrive om E90/91 så kan dere la være å skrive om noe annet.

Jeg prøver ikke å komme hit og fortelle at jeg vet alt for det er ingen som gjør det, som tråden sier så ønsker jeg info om en type bil som jeg ikke har vært borti og som jeg er helt ukjent med, ønsker andres mening om den type bil, er det så vanskelig å forstå det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...