Gå til innhold

ØNSKER E91 (stv) alt av info om denne type bil!!


Bimmer-1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå er jeg lei av E46 320dat (150hk) har aldri vært borti så mye tull med disse bilene, ikke bare hos meg (alt er ordnet) men ser andre sliter voldsomt med motor trøbbel.

Er på utkikk etter E91 stv. (ettersom jeg har skjønt det så er E91 2005-2012 mod) rett meg om det er feil?!

Altså ønsker meg da en BMW (E91) stv og automat må det være, må ha sportstoler.

Har lyst på bensin motor da jeg ser at bmw ikke er helt på topp med diesel motorene sine (mange svakheter) men kom gjerne med innspill (har ikke sverget meg til bensin, men bare lei av trøbbel på dieselen).

Karroseriet, ruster det like mye som på E46?

Understellet, er det svakheter der?

Noe man bør være obs på?

Takker stort alle som tar seg tid og svarer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

I september 2010 kjøpte jeg en 2007 E91 320d M-sport, med det meste av utstyr. Todelt navi, fult skinn, panoramatak osv osv. Bilen var gått ca 45.000km når jeg kjøpte den.

Tilsammen kjørte jeg bilen ca 30.000km, og tilnærmet smertefritt. De to tingene jeg måtte bytte var faktisk:

DVD-unit. Dette er vist en svakhet, og kort tid etter at jeg kjøpte bilen så uteble funksjonene der. De kom og gikk etter som det passet. Denne byttet jeg. Kostet vel rundt 1500kr pluss en halvtimes arbeid. Fordelen jeg hadde da, var at DVD-spiller for plater til NAVI og cd-spiller var todelt. Slapp å kjøpe HELE greia, noe som kostet rundt 6000,-

Den andre tingen jeg bytta, var uniten til antiskrensen. Plutselig så begynte antiskrenslampa og lyse, og fikk feilmelding på den hver gang jeg starta bilen. Denne byttet jeg også. Husker ikke eksagt pris, men mener at bytte av DVD-unit, antiskrenunit, arbeid og full oppdatering av software kom på ca 6500,- til sammen.

Ved hjulbytte, bet jeg meg merke til at en del understellsdeler hadde fått litt overflaterust. Spes bærebroer bak. Ikke noe alvorlig, men lakken var flasset av, og brunfargen var kommet frem. Dette kan jo så klart bli et "problem" etterhvert.

Ellers fungerte bilen utmerket, og var en drøm og kjøre. Fint førermiljø, og helt grei plass bak i baksetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faceliften kom vell i 07..bare å se forskjellen på bilene rundt dette årstallet,så ser du hva som er facelift eller ei.

"utprøvning" for neste modell..tja kan godt hende,men samtidig er gjerne di kjente svakhetene fra pre-faceliften forbedret :)

Nei, e90/91 facelift kom 09/2008, altså som 2009 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange løse påstander fra trådstarter her, uten dokumentasjon. Så ser ikke helt hva man kan bidra med, når du har bestemt deg for ting som ikke henger på greip.

Faceliften er ikke "utprøvning" før neste modell... [-X

Morsom eller?

Hvilken dokumentasjon er det du mener at jeg skal fremlegge her?

Jeg foreslår at du leser det jeg skrev på nytt.

2002 mod E46 320D altså FACELIFTEN kom med "nyere" eller forbedret type motor med flere hk og nm denne var den en god del svakheter på som da igjen ble rettet på når E90/91 kom, hva vil det si da? Jo, dette er en utprøvnings motor som blir solgt til vanlige folk istedet for at de kjører en slags test med flere biler før de kommer med noe som er "nytt" og utprøvd.

Dette er dessverre et kjent fenomen hos flere bilmerker noe jeg kjenner godt til, vi er rett og slett forsøkskaniner og det er vel strengt tatt typisk at ting ryker når garantien har gått ut på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faceliften kom vell i 07..bare å se forskjellen på bilene rundt dette årstallet,så ser du hva som er facelift eller ei.

"utprøvning" for neste modell..tja kan godt hende,men samtidig er gjerne di kjente svakhetene fra pre-faceliften forbedret :)

Nei, e90/91 facelift kom 09/2008, altså som 2009 modell.

Har funnet ut at dette stemmer, altså faceliften kom i 09/2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september 2010 kjøpte jeg en 2007 E91 320d M-sport, med det meste av utstyr. Todelt navi, fult skinn, panoramatak osv osv. Bilen var gått ca 45.000km når jeg kjøpte den.

Tilsammen kjørte jeg bilen ca 30.000km, og tilnærmet smertefritt. De to tingene jeg måtte bytte var faktisk:

DVD-unit. Dette er vist en svakhet, og kort tid etter at jeg kjøpte bilen så uteble funksjonene der. De kom og gikk etter som det passet. Denne byttet jeg. Kostet vel rundt 1500kr pluss en halvtimes arbeid. Fordelen jeg hadde da, var at DVD-spiller for plater til NAVI og cd-spiller var todelt. Slapp å kjøpe HELE greia, noe som kostet rundt 6000,-

Den andre tingen jeg bytta, var uniten til antiskrensen. Plutselig så begynte antiskrenslampa og lyse, og fikk feilmelding på den hver gang jeg starta bilen. Denne byttet jeg også. Husker ikke eksagt pris, men mener at bytte av DVD-unit, antiskrenunit, arbeid og full oppdatering av software kom på ca 6500,- til sammen.

Ved hjulbytte, bet jeg meg merke til at en del understellsdeler hadde fått litt overflaterust. Spes bærebroer bak. Ikke noe alvorlig, men lakken var flasset av, og brunfargen var kommet frem. Dette kan jo så klart bli et "problem" etterhvert.

Ellers fungerte bilen utmerket, og var en drøm og kjøre. Fint førermiljø, og helt grei plass bak i baksetene.

Ok.

Høres litt betryggende ut, med mindre du er en av de som er heldeige med bilene sine..

BMW er jo kjent for kvalitet og at de er forsiktige med å pøse ut med nye ting hvert fjerde år, de holder seg til ting som fungerer noe som kan virke litt kjedelig men på en annen side så fungerer det kontra andre bilmerker som sliter med nye dillball hver gang det er en ny modell som kommer..

Litt skeptisk til rust på understell, men på en annen side, er ikke det vanlig? Vet at det skal ruste i understellet, er vel der rusta kommer først, men er litt skeptisk..

Hvor lang er garantien på rust på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange løse påstander fra trådstarter her, uten dokumentasjon. Så ser ikke helt hva man kan bidra med, når du har bestemt deg for ting som ikke henger på greip.

Faceliften er ikke "utprøvning" før neste modell... [-X

Morsom eller?

Hvilken dokumentasjon er det du mener at jeg skal fremlegge her?

Jeg foreslår at du leser det jeg skrev på nytt.

2002 mod E46 320D altså FACELIFTEN kom med "nyere" eller forbedret type motor med flere hk og nm denne var den en god del svakheter på som da igjen ble rettet på når E90/91 kom, hva vil det si da? Jo, dette er en utprøvnings motor som blir solgt til vanlige folk istedet for at de kjører en slags test med flere biler før de kommer med noe som er "nytt" og utprøvd.

Dette er dessverre et kjent fenomen hos flere bilmerker noe jeg kjenner godt til, vi er rett og slett forsøkskaniner og det er vel strengt tatt typisk at ting ryker når garantien har gått ut på bilen..

Tror du er ute på luggeføre nå.

Da må du forklare hvilken svakheter 150hk utgaven har, som ikke 136hk utgaven har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...