Bimmer-1 Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2012 Det er ikke usaklig sålenge det ikke er de himmelstore forskjellene mellom CR motorene. Ser bare hva du skriver jeg, og det viser hva du faktisk vet. Men du har fått de inputene du ville ha(eller ikke ville ha?). Selv om du som poengtert av andre her, tror du vet alt selv. og egentlig ikke trenger og spørre andre. Ha en god helg! Jeg vet ikke om det ble noen store forandringer på motoren på de senere modellene av E90/91 altså 164 hk / 177 hk / 184hk og 204 hk, noe tyder jo på for forandring, og da kommer det spørsmålet frem, hva er det som har blitt forandret kontra tidligere utgaver av samme volum på motoren.. Jeg har fått svar av noen her på denne tråden om par viktige ting, det er ingen andre her enn du som har skrevet om alt annet enn E90/91. God helg til deg og !
øysteinolsen Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 hadde en 318d 2006 som jeg egentlig var fornøyd med men noe muffins var det. Bilen var gått 50' da jeg kjøpte den og jeg har hatt litt el.krøll bla annet rød varseltrekant i dashen som gjørde at bilen ikke startet og da trengte den ny rattlås som satt fast i rattstammen.Morroa kostet 11500 kr.El vindusheisen leverte feilmeldinger i dashen av og til.Et baklys fik ledningsbrudd som igjen sendte en feilmelding. Men jeg har ikke mere trua på at andre fabrikanter klarer å levere noe bedre så da klarer jeg å leve med at bilen er slik.Den ble solgt nå med 125000 på tellern.
Bimmer-1 Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 hadde en 318d 2006 som jeg egentlig var fornøyd med men noe muffins var det.Bilen var gått 50' da jeg kjøpte den og jeg har hatt litt el.krøll bla annet rød varseltrekant i dashen som gjørde at bilen ikke startet og da trengte den ny rattlås som satt fast i rattstammen.Morroa kostet 11500 kr.El vindusheisen leverte feilmeldinger i dashen av og til.Et baklys fik ledningsbrudd som igjen sendte en feilmelding. Men jeg har ikke mere trua på at andre fabrikanter klarer å levere noe bedre så da klarer jeg å leve med at bilen er slik.Den ble solgt nå med 125000 på tellern. Det å ha bil koster kroner, og man må regne med påkost noe som er helt normalt. Men jeg er litt mer på bakbeina når det gjelder motortrøbbel for det kan plutselig koste flesk hvis noe går galt. Du hadde den med 122 hk? Går den greit eller følte du den var litt for svak? Var det automat eller manuell du hadde?
quandt1960 Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 Mange løse påstander fra trådstarter her, uten dokumentasjon. Så ser ikke helt hva man kan bidra med, når du har bestemt deg for ting som ikke henger på greip. Faceliften er ikke "utprøvning" før neste modell... Morsom eller? Hvilken dokumentasjon er det du mener at jeg skal fremlegge her? Jeg foreslår at du leser det jeg skrev på nytt. 2002 mod E46 320D altså FACELIFTEN kom med "nyere" eller forbedret type motor med flere hk og nm denne var den en god del svakheter på som da igjen ble rettet på når E90/91 kom, hva vil det si da? Jo, dette er en utprøvnings motor som blir solgt til vanlige folk istedet for at de kjører en slags test med flere biler før de kommer med noe som er "nytt" og utprøvd. Dette er dessverre et kjent fenomen hos flere bilmerker noe jeg kjenner godt til, vi er rett og slett forsøkskaniner og det er vel strengt tatt typisk at ting ryker når garantien har gått ut på bilen.. Påstanden din her er litt teit. Deter spesielt en fornærmelse siden BMW vinner førstepris med de fleste motorer og er mest kjentfor sine motorer. BMW torturerer sine motorer i flere år før de blir løslatt på markedet og jeg skal si deg du ikke aner hvilken stolthet de har til nettopp sine motorer. Som regel er det eieren/e selv som ikke har fulgt opp anbefalte servicer og det igjen kan føre til havari på visse komponenter. At E46 sin M47 motor erdårlig er noe tull. Det harvært noen uheldige problemer i 2001-2003 men disse ble rettet i 2004. At BMW bevisst har brukt sine kunder som prøvekanin er bare tull. I 9 av 10 saker ender dette med en tilbakekalling gratis for eieren.
quandt1960 Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 E91 er en meget bra bil men kjøp etter 2008 mod. Har selv en 2009 3220dT og den er en drøm
CrZyWiz Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 Mange løse påstander fra trådstarter her, uten dokumentasjon. Så ser ikke helt hva man kan bidra med, når du har bestemt deg for ting som ikke henger på greip. Faceliften er ikke "utprøvning" før neste modell... Morsom eller? Hvilken dokumentasjon er det du mener at jeg skal fremlegge her? Jeg foreslår at du leser det jeg skrev på nytt. 2002 mod E46 320D altså FACELIFTEN kom med "nyere" eller forbedret type motor med flere hk og nm denne var den en god del svakheter på som da igjen ble rettet på når E90/91 kom, hva vil det si da? Jo, dette er en utprøvnings motor som blir solgt til vanlige folk istedet for at de kjører en slags test med flere biler før de kommer med noe som er "nytt" og utprøvd. Dette er dessverre et kjent fenomen hos flere bilmerker noe jeg kjenner godt til, vi er rett og slett forsøkskaniner og det er vel strengt tatt typisk at ting ryker når garantien har gått ut på bilen.. Påstanden din her er litt teit. Deter spesielt en fornærmelse siden BMW vinner førstepris med de fleste motorer og er mest kjentfor sine motorer. BMW torturerer sine motorer i flere år før de blir løslatt på markedet og jeg skal si deg du ikke aner hvilken stolthet de har til nettopp sine motorer. Som regel er det eieren/e selv som ikke har fulgt opp anbefalte servicer og det igjen kan føre til havari på visse komponenter. At E46 sin M47 motor erdårlig er noe tull. Det harvært noen uheldige problemer i 2001-2003 men disse ble rettet i 2004. At BMW bevisst har brukt sine kunder som prøvekanin er bare tull. I 9 av 10 saker ender dette med en tilbakekalling gratis for eieren. Det var igrunn bare 2002modellen som hadde litt problemer med turboen. Ellers er det ikke noen flere problemer med denne en pre-facelift. Derfor er den kommentaren til trådstarter om at facelift eiere er "prøvekaniner" heeeet idiotisk. Siden det er bortimot samme motoren. Motoren i E9X er igjen bygd på denne igjen, dvs de er ikke så ulike. Men det har tydeligvis ikke trådstarter fått med seg Ei heller at BMW har ikke noe mer problemer med sine dieselmotorer, en de fleste andre.
øysteinolsen Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 hadde manuell,men den var chippet.Den gikk egentlig greit fra før men siden jeg fikk chippet gratis så klarte jeg ikke si nei. Gøy med effekt men egentlig er det kun i 110 og man skal forbi litt fort at det manglet guffe,noe det fortsatt gjorde etter at den ble chippet:-)
Bimmer-1 Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2012 Mange løse påstander fra trådstarter her, uten dokumentasjon. Så ser ikke helt hva man kan bidra med, når du har bestemt deg for ting som ikke henger på greip. Faceliften er ikke "utprøvning" før neste modell... Morsom eller? Hvilken dokumentasjon er det du mener at jeg skal fremlegge her? Jeg foreslår at du leser det jeg skrev på nytt. 2002 mod E46 320D altså FACELIFTEN kom med "nyere" eller forbedret type motor med flere hk og nm denne var den en god del svakheter på som da igjen ble rettet på når E90/91 kom, hva vil det si da? Jo, dette er en utprøvnings motor som blir solgt til vanlige folk istedet for at de kjører en slags test med flere biler før de kommer med noe som er "nytt" og utprøvd. Dette er dessverre et kjent fenomen hos flere bilmerker noe jeg kjenner godt til, vi er rett og slett forsøkskaniner og det er vel strengt tatt typisk at ting ryker når garantien har gått ut på bilen.. Påstanden din her er litt teit. Deter spesielt en fornærmelse siden BMW vinner førstepris med de fleste motorer og er mest kjentfor sine motorer. BMW torturerer sine motorer i flere år før de blir løslatt på markedet og jeg skal si deg du ikke aner hvilken stolthet de har til nettopp sine motorer. Som regel er det eieren/e selv som ikke har fulgt opp anbefalte servicer og det igjen kan føre til havari på visse komponenter. At E46 sin M47 motor erdårlig er noe tull. Det harvært noen uheldige problemer i 2001-2003 men disse ble rettet i 2004. At BMW bevisst har brukt sine kunder som prøvekanin er bare tull. I 9 av 10 saker ender dette med en tilbakekalling gratis for eieren. Ikke misfortså nå, jeg har hatt en veldig dårlig opplevelse av denne bilen og flere andre jeg kjenner som har lik bil med lik motor har hatt omtrent samme problem, de også har bekjente som også har omtrent like problemer med motoren, og min konklusjon blir veldig enkel da med tanke på at det er så mange som har lik problem med motoren på den type bil. Liker bmw av den grunn at de alltid satser stort når det gjelder motor og generelt alt annet, men motor messig så har de vært foran nesten alle andre ihvertfall sin store konkurrent (audi) og som du kanskje også ser så er jeg fortsatt ute etter å kjøpe meg en bmw og viker ikke unna på grunn av at jeg traff på en bil som det tydeligvis er problemer med. Det var det jeg ville vite, at de har gjort noe med problemet i 2004 som du sier, det vil da si at det er minimalt med tull i bl.a. E90/91.
Bimmer-1 Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2012 E91 er en meget bra bil men kjøp etter 2008 mod. Har selv en 2009 3220dT og den er en drøm Har tenkt og sett litt på diverse biler nå, og jeg vurderer faktisk 09 mod (faceliften) men er litt usikker når det gjelder motor, frister med 320d, men har lyst på en bensin nå...
Bimmer-1 Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2012 hadde manuell,men den var chippet.Den gikk egentlig greit fra før men siden jeg fikk chippet gratis så klarte jeg ikke si nei.Gøy med effekt men egentlig er det kun i 110 og man skal forbi litt fort at det manglet guffe,noe det fortsatt gjorde etter at den ble chippet:-) Ok. Har ikke så mye erfaring med chipping, mange som gjør det, men er ikke det egentlig skadelig for motoren, med tanke på at de skal ha en høyere effekt enn det som egentlig er beregnet for den type bil/motor, tenker da på elektronikk, turbo, bremser etc. med tanke på overbelastning..
øysteinolsen Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 mere guffe er mere slitasje men jeg har aldri hatt problemer med slikt og jeg har hatt mange biler som har vært chippet .Kjørestilen min er nok mer herre med hatt en Ken Block for å si det sånn:-)
quandt1960 Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 E91 er en meget bra bil men kjøp etter 2008 mod. Har selv en 2009 3220dT og den er en drøm Har tenkt og sett litt på diverse biler nå, og jeg vurderer faktisk 09 mod (faceliften) men er litt usikker når det gjelder motor, frister med 320d, men har lyst på en bensin nå... Jeg er en petrolhead og sverger til bensin. Men jeg måtte dessverre legge for mye penger på bordet da rekkesekser på E90 først begynner på 325i og de er litt for dyr ennå. Så jeg kjøpte en 320dTM og er svært fornøyd. Ja den bråker mer men den har 350 Nm i moment og er svært brukbar til en vanlig hverdag. Ikke minst bruker den 0,5-0,55 på milen og det merker jeg enormt på lommeboken. Så går bilen veldig bra spesielt fra 4. gir så bruker den 80-120 bare 6.9 sek. Anbefales etter mars 2009 mod
quandt1960 Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 Da har jeg satt meg litt ned og prøvd å finne ut litt på nettet og det ser ut til at det faktisk er store "skjulte" problemer med N47 motoren dessverre. Det står på utallige internasjonale forumer at det er problemer med registerkjedet til N47 motoren. Alle modeller er betruffet fra 2007-2011 I verste fall må en bytte kamaksling og kjede + litt til og det blir jævlig dyrt siden kjedet sitter innerst mot kupe og motoren må ut. Noe mer vet jeg ikke per nå og jeg skal snakke med BMW ila dagen. Utdrag fra en av sakene til BMW Puma feildatabasen: PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair Diligence-number Item 43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs. Approval date (day.month.year) Status Organization Approved 14.12.11 Germany, automobiles Vehicles affected E Series Motor Body E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91 E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25 Feedback Comment production interval Feedback (From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year) / 01.03.11 / 01.03.11 Complaint Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside. The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan. Cause Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides. Measures We must distinguish two cases: Case 1: For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009. In case of customer complaint must change the following parts: (See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings. Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009 The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex) Meaning of the figures: The first two indicate the assembly line. The 6 following year (two digits), month, day. Last 5 indicate the reference number of the crankshaft. Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009. 41 -11 7,797,896 chain oil pump. 11 31 8 506 652 Timing Chain bottom. 13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump. 11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts). 11 8,510,014 31 Supply Chain superior. -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above. -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below. Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft. See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement." Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft: Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2". Case 2: N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011 In case of customer complaint replace the following parts: (See Appendix, Art 8 to 10) -11 8,506,652 31 Supply Chain bottom. - 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump. - 11 31 8 510 014 Supply Chain superior. -11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above. -13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below. Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts. Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs. (See Appendix, pp. 7 and 10.) In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them. They have not changed the references. Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.) Attention: No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain! Not allowed engine change because of this claim! Claim Location of the defect: Defect Type: Circumstances of default: Guide part incorrect Crank Noise Wheel motor Distribution Worn crankshaft Wheel motor Distribution Motor Noise Motor Power
BlueM Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 hadde en 318d 2006 som jeg egentlig var fornøyd med men noe muffins var det.Bilen var gått 50' da jeg kjøpte den og jeg har hatt litt el.krøll bla annet rød varseltrekant i dashen som gjørde at bilen ikke startet og da trengte den ny rattlås som satt fast i rattstammen.Morroa kostet 11500 kr.El vindusheisen leverte feilmeldinger i dashen av og til.Et baklys fik ledningsbrudd som igjen sendte en feilmelding. Men jeg har ikke mere trua på at andre fabrikanter klarer å levere noe bedre så da klarer jeg å leve med at bilen er slik.Den ble solgt nå med 125000 på tellern. Jøss. Hadde et "problem" med rattlåsen på vår E90 vi også, men det var en softwarefeil som ble rettet av Billia kostnadsfritt. Ellers har vår 2007 E90 318d nå rullet omtrent 150.000. Hvorav vi har kjørt omtrent 143.000 av disse kilometerne. Har ikke vært noe tull med bilen i det hele tatt. Kun vært på verksted til service og bytte av bremser. Har ikke vært behov for å reparere noe som har gått i stykker - enda. ¤banker i bordet¤ Kjenner ganske mange som har E90/E91, og det virker som om disse bilene er temmelig problemfrie. Kan ikke huske at noen av de jeg kjenner har hatt bilen på verksted til annet enn normalt vedlikehold heller.
øysteinolsen Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 min røde hengelås i dashen var orange først og da virket bilen.Problemet er at nærmeste bmwforhandler er 55mil unna så da er man litt treg å kjøre dit med engang det er litt småtrøbbel.Jeg har eget verksted og kjøper deler fra Gs Bildeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå