Reef89 Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2013 led lyste ikkje meir ennn 1 meter på min bil.. dårligste eg har prøvd..det var 25w cree Om det var i grøftelysene så skal ikke de lysene lyse noe lengre enn det til vanlig heller Er en grunn til at det er forbudt i mørket også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Grunnen til at der er oppgitt 50W er jo pga at det er 10 stk 5W LED... Gir like godt lys som 2 stk alt ettersom plasseringen i lykten/ lysvinkelen på pæresokkelen.. Så det du sier er at 2 stk 5w cree dioder lyser like bra som 10 stk? Hva er da vits med å lage med flere? jeg har nå prøvd flere forskjellige led pærer, og de med flere lyser nok bedre du Det er vel heller ingen som har sagt at det ikke er 10x5 watt, det ser man jo når man leser teksten. Sånn er det jo på alle kina led pærene på eBay... på 30w så er det jo 6x5w. Så jeg skjønner ikke helt poenget med hva du prøver å si... Må ikke være bedre med 10stk kontra 1 nei. Man må ta konstruksjon med i vurderingen. F.eks har min lommelykt som er på str med en dassrull kun 1 diode, men har styrke på 800 lumen. Og om jeg ikke tar heeeelt feil er det kun én plass AE ringen tar inn lys, og konstruksjonen burde da heller konsentrere lyset inn på det og ikke 360 grader som alle gjør i dag. Waste of light! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Må ikke være bedre med 10stk kontra 1 nei. Man må ta konstruksjon med i vurderingen. F.eks har min lommelykt som er på str med en dassrull kun 1 diode, men har styrke på 800 lumen. Og om jeg ikke tar heeeelt feil er det kun én plass AE ringen tar inn lys, og konstruksjonen burde da heller konsentrere lyset inn på det og ikke 360 grader som alle gjør i dag. Waste of light! Mulig det har blitt en misforståelse her, men jeg tenker på i tåkelysa, ikke AE I AE er det vel bedre med noen som er laget for akkuratt det formålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partygamer Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Beklager, var dårlig formulert med overdriving og sarkasme. Det at det er oppgidd 50w (10 x 5w ) betyr ikkje nødvendigvis at den lyser 10 gonga bedre enn 1 x 5w... å putte inn x antall 5w dioder ( er de det de heter ? ) og spre lyset i 360 grader, når det heller skulle vert 3-5 stk som var fokusert mer i ei bestemt retning virker som eit billig triks for å få flest mulig til å kjøpe produktet bare for å tjene på det ( i tilleg til å selge det dyrt, det er jo 50w og slår alt annet )... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
midlertidig Skrevet Mai 6, 2013 Share Skrevet Mai 6, 2013 Beklager viss jeg bryter rett inn i en samtale her, kan gjerne slette innlegget viss det ikke passer! MEN, det jeg lurte på var om disse lyktene her: https://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/588612 Bilen min er en 520i som orginalt har halogen. MEN jeg har et komplett xenon-kit til den, både på nærlys og fjernlys. De sier det er plug-n-play, og jeg har også kjøpt halogen->xenon HOLDERE fra utlandet som skal passe rett inn i org. angel-eyes. MEN en ting jeg må vete er om det går ann og skifte pærene som går til "ringene" på disse lyktene. De har såklart ikke inkludert et bilde bakenfra... Altså, kommer disse med 3 holdere til nærlys, parklys og fjernlys, eller var det bare xenon-lyktene? Trenger svar litt fort i og med at jeg bestillte dem før de 3 siste, som er på 50% avslag ble solgt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Mai 18, 2013 Share Skrevet Mai 18, 2013 Noen som har testet GS sine nye 20W CREE LED pærer som skal gi ganske sterke AE? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Noen som har testet GS sine nye 20W CREE LED pærer som skal gi ganske sterke AE? Lurer på det samme? Kjøpte nettopp de "gamle" pærene til GS, er ikke direkte imponert... i sollys virke det som om de ikke står på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWbørge Skrevet Mai 24, 2013 Share Skrevet Mai 24, 2013 Vel karer! så får vi se da, korsn detta går. skal legge ut før/etter bilde etter pærebytte. god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2013 Gjør det og fortell din konklusjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWbørge Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Her er resultatet. Lyser som bare det.. problemet er at bilen tillater ikke sterkt lys i AE SAMMEN med tåkelys! KUN ved svakt lys i AE vil tåkelys tillates. dermed blir tåkelysene mye sterkere enn AE.. ellers lyser dem sammen med hovedlys etc. Ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men dem ser ut til å kunne gjøre en meget god tåkelysjobb da Fordømt vanskelig å ta AE bilder når dem lyser sterkt. ser ikke ringene da, på bildet, men i real så ser man dem bra. får se hvor lenge dem holder. Jeg synes den røde tetteringen ikke var stram nok slik originale er, ble litt slapt mot tetteflaten. fukt og skitt KAN trenge inn. må nok kontrolleres etter en stund. Siste bilde viser halogen pære i tåkelys Nye LED tåkelys med svake AE's Sterke AE's. på bilde ser dem litt gule ut, men dem er hvite. Før bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2013 Ser veldig bra ut det der ja Snakker vi kritt hvit her? Slik som 25w er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWbørge Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Ja, peise hvitt! helt lik sterke AE's, men akk!! ikke sammen lol! Det står 50W skrevet med tusj på plasten til pærene. men det var disse jeg bestilte, og de skal liksom være 30W http://www.ebay.de/itm/30Watt-LED-Nebel ... RP:DE:1123 MEN! pærene på bildet har 1 led foran, mine har 2 så jeg tror det er 50W jeg har. står itteno på pærene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 hvis du teller diodene, har du 6, så er det 30w har du 10 har du 50w. på cree, så er vel hver diode på 5 w. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW__e30 Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Noen som veit hvorfor led pærene mine begynner å blinke etter de har stått på i noen minutter da? Kan forsvinne i ett sekund også komme tilbake i noen sekunder også holder de på sånn. Veksler mellom å kutte på høyre og venstre side. Er en e46 coupe 2001. Led pærer i grøftelysa av denne typen: http://www.ebay.com/itm/120961463765?ss ... 1497.l2649 Prøvd å koble de med og uten motstand, ingen forskjell. Dårlige pærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2013 Vil nok anta at de er dårlige pærer ja, som er i ferd med å ryke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå