Gå til innhold

Den store LED pære tråden.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Biler uten xenon har vell ikke angel eyes. Noe som gjør at du ikke kan bruke sånne pærer som beskrevet i førsteposten.

Vet ikke om det finnes ringer som kan settes inn i de lyktene men, isåfall er jo det en mulighet(dele lykta osv)

Om ikke må du vell bygge om til xenon som fort blir en dyr affære :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler uten xenon har vell ikke angel eyes. Noe som gjør at du ikke kan bruke sånne pærer som beskrevet i førsteposten.

Vet ikke om det finnes ringer som kan settes inn i de lyktene men, isåfall er jo det en mulighet(dele lykta osv)

Om ikke må du vell bygge om til xenon som fort blir en dyr affære :P

Vell det trodde ikke jeg heller egentlig, men angel eyes ser det nå ut som jeg har.

5A5D44BD-F41C-4AAE-ACFF-BF2DEE9EDB03_zps

Kanskje jeg må ta ut ae pærene, så kan jeg ta bilde av de. Lurer på hva folk tenker på når de kjøper en ny bil i 2009, når bestiller uten xenon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på en e87, m-tech, 06 mod, uten xenon. Den har heller ikke angel eyes. Selve halogenlyset er lett og fikse, men er det noen her inne som har erfaring med ettermontering av angel eyes på en 1 serie? De må være hvite. Har lett mye rundt uten og bli så mye klokere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Sikkert dumt spørsmål, men kan man bruke samme pære i AE som i grøftelyset?

Tenker da på 80W LED pæra du har testa. Denne er jo sterkere og billigere enn Mtec AE.

Har E91 LCI med Xenon så har H8 sokkel på begge

Så lurer eg på om ein må pakke inn motstanden som følger med MTEC V3 settet i sån eksostape?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men kan man bruke samme pære i AE som i grøftelyset?

Tenker da på 80W LED pæra du har testa. Denne er jo sterkere og billigere enn Mtec AE.

Har E91 LCI med Xenon så har H8 sokkel på begge

Så lurer eg på om ein må pakke inn motstanden som følger med MTEC V3 settet i sån eksostape?

Man kan ikke bruke same pære nei :) De har to helt forskjellig funksjoner.

Motstand til angel eyes trenger ikke å pakkes inn i bandasje da denne gir lite varme fra seg, er også beregnet til å plasseres inni lykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg disse "80W" HB4-pærene som står på førstesiden. Fikk de i dag og testet de på benken. De lyser nok greit nok, men jeg stusser litt over at de har et relativt kraftig blåstikk. Made in China betyr nok at de har spart på fosforet. Det som bekymrer meg mer er varmen fra de. Etter å ha stått på i to minutter, mens de er i friluft, holder de bortimot 100 grader. Hvordan det blir i en lykt blir jo spennende å se.

En lysdiode som har mer enn 125 grader (internt) får meget drastisk redusert levetid og det er fare for at fosforet brytes raskt ned slik at de ender opp med å lyse blått. Ideelt sett bør ikke en lysdiode være mye varmere enn 50 grader.

Jeg skal montere de i bilen og se hvordan det går, men er redd de må skiftes ut etter kort tid.

Hvordan har dere andre erfart at disse fungerer for dere?

Har flere pærer på tur, så vil nevne de her etterhvert som jeg tester de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg disse "80W" HB4-pærene som står på førstesiden. Fikk de i dag og testet de på benken. De lyser nok greit nok, men jeg stusser litt over at de har et relativt kraftig blåstikk. Made in China betyr nok at de har spart på fosforet. Det som bekymrer meg mer er varmen fra de. Etter å ha stått på i to minutter, mens de er i friluft, holder de bortimot 100 grader. Hvordan det blir i en lykt blir jo spennende å se.

En lysdiode som har mer enn 125 grader (internt) får meget drastisk redusert levetid og det er fare for at fosforet brytes raskt ned slik at de ender opp med å lyse blått. Ideelt sett bør ikke en lysdiode være mye varmere enn 50 grader.

Jeg skal montere de i bilen og se hvordan det går, men er redd de må skiftes ut etter kort tid.

Hvordan har dere andre erfart at disse fungerer for dere?

Har flere pærer på tur, så vil nevne de her etterhvert som jeg tester de :)

Da ville jeg kontaktet selger og sagt "jeg skal ha nye". :) Noe er galt hvis det er kok varmt og blått lys. Mine er ingen av delene og kan fint holde på pæra med fingrene mens de er på (testet på samme måte før jeg installerte de i lykten) og de har hvert problem fritt nå i endel mnd. Kjøpte du original OSRAM btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...