Gå til innhold

Den store LED pære tråden.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har blitt stoppet i teknisk med led pærer?

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sette i org pærer.

Hadde led i tåke, park og skiltlys.

skiltlysene var visst for sterke og blendet.

Dem var heller ikke spesielt gla i kina ledbaren min under skiltet.

1998 520ia

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_28#%C2%A728-3

LYS FOR KJENNEMERKE

10. Bil skal ha lykt(er) bak som gir hvitt lys for kjennemerke.

10.1 Lyktene skal tilfredsstille minst ett av følgende krav:

a) Være E-merket i henhold til ECE-reg.nr. 4, tillegg 4.

B) Være e-merket i henhold til direktiv 76/760/EØF, eventuelt som endret ved direktiv 87/354/EØF.

c) Være godkjent og merket i henhold til annen standard med tilsvarende krav som i alt. a eller b.

10.2 Lykten skal være plassert slik at lysstrålene fra det punkt i lyktens lysende flate som ligger lengst fra kjennemerket, danner en vinkel på 8° eller mer med kjennemerket i ethvert punkt på dette.

Dersom det nyttes flere lykter for belysning av kjennemerket, skal hver lykt være plassert slik at kravet er oppfylt i ethvert punkt på den del av kjennemerket som vedkommende lykt er bestemt til å belyse.

10.3 Belysningsstyrken skal være slik at alle bokstaver og tall på kjennemerket er lette å lese i mørke på en avstand av minst 20 m. Lyktene må ikke kaste lys bakover og reflektert lys fra kjennemerke, støtfanger mv. må ikke virke sjenerende for bakenforkjørende.

10.4 Lykten(e) skal være koplet slik at den (de) alltid lyser når fjernlys (unntatt ved bruk av lyshorn), nærlys, parkeringslys, baklys, hjelpefjernlys, kurve-/tåkelys, markeringslys, arbeidslys eller tåkebaklys er tent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med 3serie LCI 09ish årsmodell, msport + bi-xenon + adaptive lys som kan anbefale LED til angeleyes?

Har kikket litt på disse: http://www.ebay.com/itm/160655576743?_trksid=p2060778.m2763.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Er dette bare noe dritt? eller kan dem funke?

Eventuelt om noen har bilde av nevnte bil, med tilsvarende lamper med LED angeleyes?

Og ja, jeg har tatt meg tid til å lese hele denne tråden, men kunne ikke finne noen med bi-xenon + adaptive lys. :)

Følger! :)

Ekstralys.no sine 40W skal passe på din bil Asim, og det er de samme pærene som jeg har. De gir tilstrekkelig lys i begge ringer, og lyser ganske bra. Ligger bilder på de siste to sidene her, om ikke fler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstralys.no sine 40W skal passe på din bil Asim, og det er de samme pærene som jeg har. De gir tilstrekkelig lys i begge ringer, og lyser ganske bra. Ligger bilder på de siste to sidene her, om ikke fler. :)

Hey. Ja, så bildene som du har lagt ut. Ser veldig bra ut!

Når du har DRL på, er den indre ringen sterkere, som originalt? Dimmer indre ringen ned når du setter på parklys?

Nå har jeg allerede bestilt de som jeg linket til. Får nesten vente til de kommer også prøve dem. Men, hvis det er sånn som jeg har lest meg frem til i denne tråden ender jeg nok opp med å kjøpe de som du anbefaler :)

Slenger ut bilder så snart jeg har mottatt dem og satt dem på.

For å være helt ærlig, etter å ha lest i denne tråden, på så mange som har prøvd og skiftet ut og prøvd og skiftet ut så tenker jeg litt sånn... hmm, er det kanskje like greit å bare ha det originalt med glødepærer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet farge tempraturen (K) i ringene til F 20 serie (2015) ? Skal bytte tåkelys pærene til led pære (H8)noen gode tips der hvor jeg kan kjøpe?

Lurer på om de ikke ligger på rundt 7000k, syns de ser litt sånn lilla-ish ut, mulig jeg tar feil. Bør egentlig vite det ettersom jeg både har hatt F34 og F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm tviler de ligger så høyt som 7000k så for meg rundt 5000-6000k er mer hvite en blå/lillaattachicon.gifimage.jpg

Husk at bilder juger litt når det kommer til farge, mange bilder der bilene har LED eller Xenon, men de ser ut som gule halogen pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte LED i ryggelysa mine for å få litt bedre lys gjennom sotinga. Ikkje imponert over styrken da men men. Har støtt på et kjedelig problem. Når bilen er i gang uten at ryggelysa står på, så blinker dei med en frekvens på kvar 6 sek ca. Noken som har noken tips på korleis eg kan få det vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte LED i ryggelysa mine for å få litt bedre lys gjennom sotinga. Ikkje imponert over styrken da men men. Har støtt på et kjedelig problem. Når bilen er i gang uten at ryggelysa står på, så blinker dei med en frekvens på kvar 6 sek ca. Noken som har noken tips på korleis eg kan få det vekk?

Ja det er fordi du har kjøpt dårlige pærer som også gjør at du er skuffet over lysstyrken.

Kjøp ordentlige med innebygget canBUS så slipper du blinking osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 60W, samme pris, mer effekt? Har 60W i min bil, og kunne ikke vært mer fornøyd.

eller 80w som jeg bruker :) Har for øvrig målt med en original halogen pære og det er samme styrken ;) .. om ikke LEDen var litt sterkere. Men fy flate så styggt det var med "superhvite" halogen lys som var likevell gul :P .. aldri mer halogen pærer på mine biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...