BMWBølla Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Hey, hva synes dere om nye 3-serie touring? Og noen her som har bestilt den enda..? Jeg har veldig lyst på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Jeg prøvesatt den på ons messen for 2uker siden. Nyyydelig bil! Men forsjellene slik jeg opplever dem, har vært større i de tidligere generasjonsskiftene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 Enig i begge deler, både nydelig, men også mindre forskjell enn før.. E46 til E90 var et litt tøffere designskifte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Mine foreldre har nettopp byttet fra E90 til F30, og når det kommer til totalopplevelse synes jeg spranget var omtrent like stort som fra E46 til E90 selv om det ikke virker slik ved første øyekast. Regner med det er tilsvarende for Touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 Mine foreldre har nettopp byttet fra E90 til F30, og når det kommer til totalopplevelse synes jeg spranget var omtrent like stort som fra E46 til E90 selv om det ikke virker slik ved første øyekast. Regner med det er tilsvarende for Touring. Kult å høre, opplevelsen er jo faktisk det viktigste.. Hvordan motor gikk de for? Annet spes utstyr/pakker..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Sett denne selv, nydelig bil, og penere enn F30 i mine øyne. Det eneste som var negativt var kanskje bagasjeromsplassen, den virket ikke stort større. Ellers er F3* en særdeles vellykket bil, uten at jeg har prøvd den da. Mye penere og mindre kjedelig enn E9* Dinside gav F31 en soleklar 6'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Meget pene biler! Det eneste som er "kjedelig" er at avgiftene i Norge struper disse bilene fullstendig.. En 320d med M-pakke, samt bra med utstyr bikker fort 650 000. Legger du da på 50-75 000 får du en tilnærmet ny 525d Xdrive med både M-pakke og MYE utstyr.. Denne går i tillegg langt bedre enn en 320d. Opplevd kvalitet og kjørefølelse er ekstremt mye høyere på 5-serien spør du meg. Det er klart at i andre land er forskjellene mye større med tanke på pris, men i Norge blir det jo nesten likt med en gang man skal ha "litt" motor.. TRIST! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 fått inn de første her på bruket denna uka, fantastisk flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Fikk både se og ta på F31 allerede tidlig i Juli jeg, hos BMW i Munchen Har selv kjørt F30 og visst er bilen mer kjørevillig og spenstig i designet en E9x, men når jeg satt meg i min E90 etterpå så føltes ikke det som noen særlig eldre bil i grunn. Fra siden så er også disse to bilene overraskende like og det er først når man kommer rundt forran eller bak at man ser det er en helt ny bil Selv så falt jeg ikke for F30, og det var ikke 320d jeg lånte sin skyld. Fantastisk bil som var helt herlig å kjøre og med en fantastisk sportsautomat, 320d gikk utrolig godt og var riktig så stillegående og drivstoffvenlig. Men interiøret blir alt for rotete og "spinkelt" etter min smak. Min neste BMW blir 5-serie Men jeg mener BMW traff bra med denne 3-serien også, spenstig design og en stasjonsvogn som sies og være den mest kjørevillige i klassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Har bestilt F31, M-sport-pakke, M-understell og sportstyring. Jeg er i 60-årene og hadde aldri trodd at jeg noen sinne skulle kjøpe meg en bil med slikt understell - har egentlig alltid prioritert komfort og lavt støynivå. Den sedanen jeg fikk prøvekjøre hadde imidlertid dette utstyret og jeg falt pladask. Fikk se bilen i BMW Welt for en god uke siden. Egentlig veldig lik forgjengeren synes nå jeg. Kanskje anderledes når man får se dem ved siden av hverandre? Har etter hvert blitt litt i tvil om det var riktig å bestille diesel, men det er egentlig ikke noe alternativ "å gå tilbake til bensin". Regner med å få bilen første uke i oktober og gleder meg selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrek Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Har etter hvert blitt litt i tvil om det var riktig å bestille diesel, men det er egentlig ikke noe alternativ "å gå tilbake til bensin". Regner med å få bilen første uke i oktober og gleder meg selvfølgelig. Hva er ille med å velge noen av de beste bensinmotorene på markedet som tilbys i F3x? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Har etter hvert blitt litt i tvil om det var riktig å bestille diesel, men det er egentlig ikke noe alternativ "å gå tilbake til bensin". Regner med å få bilen første uke i oktober og gleder meg selvfølgelig. Hva er ille med å velge noen av de beste bensinmotorene på markedet som tilbys i F3x? Har etter hvert blitt litt i tvil om det var riktig å bestille diesel, men det er egentlig ikke noe alternativ "å gå tilbake til bensin". Regner med å få bilen første uke i oktober og gleder meg selvfølgelig. Hva er ille med å velge noen av de beste bensinmotorene på markedet som tilbys i F3x? Enig, vurderer selv å bestille en 320i.. Etter denne motoren kom på markedet skjønner jeg nesten ikke at folk fortsatt bestiller 320d.. Se forøvrig klikk.no la seg imponere av 320i (sedan). Motoren gjør minst samme nytten i Touring utgave ifølge spesifikasjoner.. http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article777405.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Vel, for meg er høyt dreiemoment veldig viktig og spesielt når jeg skal ha bil med automatgear. Jeg har ikke prøvekjørt 320i, men har blitt skuffet når jeg har prøvd andre biler med bensinmotor etter å ha kjørt diesel i mange år. 20 % lavere drivstofforbruk er heller ikke å forakte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrek Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 8748: Du kan ikke sammenligne bensinmotorer du har kjørt tidligere som mest sannysnlig ikke har hatt overlading. Dieselentusiaster er jo ikke akkurat bortskjemt med å bruke turtall, derfor vil en atmosfærisk bensinmotor føles veldig svak ved lik kjøring. Siden alle bensinmotorer i F3* har turbo vil du nok ikke føle at du mangler moment. Du vil derimot merke en annen fleksibilitet over et mye større område, men dette skjuler automatkassen effektivt. Har man også i bakhodet regjeringens rasling med dieselforbud enkelte dager og dertil høyere verditap (rimelig å anta) gjør man seg en bjørnetjeneste ved ikke å vurdere bensinmodeller en gang. Litt lavere drivstofforbruk har nærmest ingenting å si kontra verditap og andre kostnader ved kjøp av ny bil. Men er du happy med dieselmotoren må du selvsagt gå for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Dette har du sikkert bedre greie på enn meg ferrek, men kjøpt er kjøpt og spist er spist. Er dog ikke så sikker på at valget mitt er dumt gitt at jeg skal ha bil med automatgear. Jeg er ikke kompetent til å diskutere den tekniske siden av det med deg, men kanskje noen andre her på forumet kan gi meg en hjelpende hånd her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå