Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for positive kommenterer gutta :D Morro! Felga kjøpte jeg fra Felgen garage i Tyskland på bestilling :)

Angående dekk så har jeg gjort litt Research og kommi fram til at det blir 195/40 eller 205/40-17 på 8,5" foran. Og 215/35 eller 225/35 på 9,5" bak. Hva tycks? er ET25 foran og bak. Vil ikke kjøre noe ekstrem poke, for da blir det så mye valsing. Tenker å Space ut 5mm foran og bak kanskje til ET20, trur det kan bli bra. Er jo tross alt en orginal M3 så vil ikke herpe hjulbuene helt :)

Skrevet
Takk for positive kommenterer gutta :D Morro! Felga kjøpte jeg fra Felgen garage i Tyskland på bestilling :)

Angående dekk så har jeg gjort litt Research og kommi fram til at det blir 195/40 eller 205/40-17 på 8,5" foran. Og 215/35 eller 225/35 på 9,5" bak. Hva tycks? er ET25 foran og bak. Vil ikke kjøre noe ekstrem poke, for da blir det så mye valsing. Tenker å Space ut 5mm foran og bak kanskje til ET20, trur det kan bli bra. Er jo tross alt en orginal M3 så vil ikke herpe hjulbuene helt :)

Poke = tøft :mrgreen:

Hvis du liker litt strekk så passer 195/40 bra foran, og 215/35 bak. Jeg hadde 205/40 på 9" og 225/35 på 10" på Marrakersh-E30'n, det ble veldig bra synes jeg.

Skrevet
Gratis med konge hjul :) blir ikke feil dette her :)

Takk :D gleder meg til bilen er ferdig senka med felga på, spent

Poke = tøft :mrgreen:

Hvis du liker litt strekk så passer 195/40 bra foran, og 215/35 bak. Jeg hadde 205/40 på 9" og 225/35 på 10" på Marrakersh-E30'n, det ble veldig bra synes jeg.

Blir en viss poke her å, men vil ha den ganske lav, og da må jeg jo valse litt. Vil ikke ende opp med å valse i filler hjulbuene på en pen orginal M3.

Blir nok 195/40 og 215/35 ja, bare finne ut av hvilke dekk det blir nå. Dem har ikke falken fk-452 i fremdimmen, bare til bakdekka. hmm, tips?

fine fine felgene! :)

1up på dekk dimmen FTE foreslår

2up :D

Skrevet

Ligger en tråd her på forumet, om dekkstrekk, hvor jeg la ut en liste på hvor breie de forskjellige modellene er (smale, normale, breie) ta en titt der ;)

Den er kopiert fra vacn, så skal ikke ta noe creds for den thou ;)

Sent from my toaster using Tapatalk 2

Skrevet
Ligger en tråd her på forumet, om dekkstrekk, hvor jeg la ut en liste på hvor breie de forskjellige modellene er (smale, normale, breie) ta en titt der ;)

Den er kopiert fra vacn, så skal ikke ta noe creds for den thou ;)

Sent from my toaster using Tapatalk 2

Den husker jeg at jeg så her en gang, men fant den aldri igjen. Husker du hvilket underforum? Litt cred for å tipse meg om den tåler du vel :D

Skrevet

Kan såklart ikke linke på ipaden, men tråden heter "egnede dekk for dekkstrekk"

Sent from my iToaster using Tapatalk

Skrevet

Takker! Fin den!

Men etter å ha glana litt på tyrestrech.com har jeg finni ut at jeg mest sannsynlig går for 205/40-17 foran og 225/35-17 bak. Da slipper jeg både å styre med to forskjellige typer dekk foran og bak. Jeg får Falken FK-452 på dekkonline i begge dimensjoner. Også med en såpass drøy strekk som 195/40 og 215/35 ville gitt så blir det så altfor lett å kantkjøre felga. Pluss at jeg ville ikke tørt å slædde/burne uten å være redd for å vrenge av dekka :? Sorry til alle dekkstrekk elskere, men trur ikke det blir så verst med strekk nå heller :)

Skrevet

Dette blir bra! Jeg ser frem til bilder av felgene på bil! Hvor mye måtte du gi for felgene med frakt? :)

Skrevet
Dette blir bra! Jeg ser frem til bilder av felgene på bil! Hvor mye måtte du gi for felgene med frakt? :)

Det gjør jeg å :D Men må svinge meg rundt med coilovers og div annet før den er klar for felga..er så mye som er på planen :-k

Skrevet

Slenger ut en ny liste med planene jeg har for bilen i "nærmeste" framtid. Alt etter hva økonomien tilsier.

Vedlikehold:

-Oljeskift - hvilken olje er best til S50B30 motoren?

-Montere nye lambdasonder som ligger å venter

-Finne ut og reparere en kjølevæske-lekkasje

-Coilovers - I utgangspunktet KW V2 - blir mulig Spax RSX eller i "værstefall" FK Highsport(Skal være i boks før bilen skal ut fra vinterlagring)

-Valse hjulbuer hvis det trengs

-Handle dekk til Futura felga

-Nye hovedlykter - Fram til det blir kjøpt skal jeg hvertfall fjerne gul film fra ytre linser.

-Nye tåkelys - Fram til det handles blir de jeg har foliert gule igjen

-Eisenmann race eksos

-Lav GT-spoiler

-KN filter-kit

-M-Tech ratt

-Detailing utvendig

+Noen detaljer som får komme fram når det er handla inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...