Gå til innhold

Min E36 ///M3 - Bytta bil!:)

Henrik...
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for positive kommenterer gutta :D Morro! Felga kjøpte jeg fra Felgen garage i Tyskland på bestilling :)

Angående dekk så har jeg gjort litt Research og kommi fram til at det blir 195/40 eller 205/40-17 på 8,5" foran. Og 215/35 eller 225/35 på 9,5" bak. Hva tycks? er ET25 foran og bak. Vil ikke kjøre noe ekstrem poke, for da blir det så mye valsing. Tenker å Space ut 5mm foran og bak kanskje til ET20, trur det kan bli bra. Er jo tross alt en orginal M3 så vil ikke herpe hjulbuene helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive kommenterer gutta :D Morro! Felga kjøpte jeg fra Felgen garage i Tyskland på bestilling :)

Angående dekk så har jeg gjort litt Research og kommi fram til at det blir 195/40 eller 205/40-17 på 8,5" foran. Og 215/35 eller 225/35 på 9,5" bak. Hva tycks? er ET25 foran og bak. Vil ikke kjøre noe ekstrem poke, for da blir det så mye valsing. Tenker å Space ut 5mm foran og bak kanskje til ET20, trur det kan bli bra. Er jo tross alt en orginal M3 så vil ikke herpe hjulbuene helt :)

Poke = tøft :mrgreen:

Hvis du liker litt strekk så passer 195/40 bra foran, og 215/35 bak. Jeg hadde 205/40 på 9" og 225/35 på 10" på Marrakersh-E30'n, det ble veldig bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis med konge hjul :) blir ikke feil dette her :)

Takk :D gleder meg til bilen er ferdig senka med felga på, spent

Poke = tøft :mrgreen:

Hvis du liker litt strekk så passer 195/40 bra foran, og 215/35 bak. Jeg hadde 205/40 på 9" og 225/35 på 10" på Marrakersh-E30'n, det ble veldig bra synes jeg.

Blir en viss poke her å, men vil ha den ganske lav, og da må jeg jo valse litt. Vil ikke ende opp med å valse i filler hjulbuene på en pen orginal M3.

Blir nok 195/40 og 215/35 ja, bare finne ut av hvilke dekk det blir nå. Dem har ikke falken fk-452 i fremdimmen, bare til bakdekka. hmm, tips?

fine fine felgene! :)

1up på dekk dimmen FTE foreslår

2up :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en tråd her på forumet, om dekkstrekk, hvor jeg la ut en liste på hvor breie de forskjellige modellene er (smale, normale, breie) ta en titt der ;)

Den er kopiert fra vacn, så skal ikke ta noe creds for den thou ;)

Sent from my toaster using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en tråd her på forumet, om dekkstrekk, hvor jeg la ut en liste på hvor breie de forskjellige modellene er (smale, normale, breie) ta en titt der ;)

Den er kopiert fra vacn, så skal ikke ta noe creds for den thou ;)

Sent from my toaster using Tapatalk 2

Den husker jeg at jeg så her en gang, men fant den aldri igjen. Husker du hvilket underforum? Litt cred for å tipse meg om den tåler du vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Fin den!

Men etter å ha glana litt på tyrestrech.com har jeg finni ut at jeg mest sannsynlig går for 205/40-17 foran og 225/35-17 bak. Da slipper jeg både å styre med to forskjellige typer dekk foran og bak. Jeg får Falken FK-452 på dekkonline i begge dimensjoner. Også med en såpass drøy strekk som 195/40 og 215/35 ville gitt så blir det så altfor lett å kantkjøre felga. Pluss at jeg ville ikke tørt å slædde/burne uten å være redd for å vrenge av dekka :? Sorry til alle dekkstrekk elskere, men trur ikke det blir så verst med strekk nå heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! Jeg ser frem til bilder av felgene på bil! Hvor mye måtte du gi for felgene med frakt? :)

Det gjør jeg å :D Men må svinge meg rundt med coilovers og div annet før den er klar for felga..er så mye som er på planen :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut en ny liste med planene jeg har for bilen i "nærmeste" framtid. Alt etter hva økonomien tilsier.

Vedlikehold:

-Oljeskift - hvilken olje er best til S50B30 motoren?

-Montere nye lambdasonder som ligger å venter

-Finne ut og reparere en kjølevæske-lekkasje

-Coilovers - I utgangspunktet KW V2 - blir mulig Spax RSX eller i "værstefall" FK Highsport(Skal være i boks før bilen skal ut fra vinterlagring)

-Valse hjulbuer hvis det trengs

-Handle dekk til Futura felga

-Nye hovedlykter - Fram til det blir kjøpt skal jeg hvertfall fjerne gul film fra ytre linser.

-Nye tåkelys - Fram til det handles blir de jeg har foliert gule igjen

-Eisenmann race eksos

-Lav GT-spoiler

-KN filter-kit

-M-Tech ratt

-Detailing utvendig

+Noen detaljer som får komme fram når det er handla inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...