Gå til innhold

Min E36 ///M3 - Bytta bil!:)

Henrik...
 Share

Anbefalte innlegg

Så akkurat Tommy (rød strøken e36 m3 3,2) hadde dette kittet. Spørr han:)

Skal spørre. takk :)

Hvorfor er skilleveggen så viktig? Trenger du veldig mye effekt når du står stille?

for å holde varmluft fra motorn borte fra filteret. det er der for en grunn. Også ser det ryddig og pent ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et slikt luftfilter hjelper ingenting... Bortkastede penger, spør du meg!

Det han er ute etter her er lyd, og den vil endres, men er helt enig med deg.

Uten å være 100% sikker så koster vel disse sett'ene 1000-1500? Vil på det sterkeste anbefale deg å heller handle ett CF/GL innsug. Disse får du fra 4000-> og det er DEFINETIVT vært å vente/spare! Lyd messing en helt annen verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å holde varmluft fra motorn borte fra filteret. det er der for en grunn. Også ser det ryddig og pent ut

Siste grunnen er grei nok.. første er jeg mer usikker på. Tipper det har ekstremt lite å si når bilen faktisk rører på seg.

Ellers støtter jeg siste forslag. Lyden er konge. Dog.. ESS fjernet mitt simota-filter og satt tilbake den orginaleboksen med orginalt filter. Låter mye kjipere, men antar de gjør det av en grunn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste grunnen er grei nok.. første er jeg mer usikker på. Tipper det har ekstremt lite å si når bilen faktisk rører på seg.

Ellers støtter jeg siste forslag. Lyden er konge. Dog.. ESS fjernet mitt simota-filter og satt tilbake den orginaleboksen med orginalt filter. Låter mye kjipere, men antar de gjør det av en grunn også.

Jeg tenkte ikke på carbon luftfilter, men ordentlig carbon innsug:

uh8y1eqeeiyy22g9oe0g.jpg

Disse koster +- 10 000,- i hel carbon, men får bokser i glassfiber med carbon på den synlige delen til rundt halvparten. Hadde det på mine og det er helt ubeskrivelig foskjell fra kun filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper på LYD, og det er det jeg er ute etter, siden jeg ikke har råd til eksos enn så lenge. Og da er det ikke bortkastede penger, for jeg veit hvor stor forskjell det ugjør på lyden :)

Det han er ute etter her er lyd, og den vil endres, men er helt enig med deg.

Uten å være 100% sikker så koster vel disse sett'ene 1000-1500? Vil på det sterkeste anbefale deg å heller handle ett CF/GL innsug. Disse får du fra 4000-> og det er DEFINETIVT vært å vente/spare! Lyd messing en helt annen verden!

Jeg skal ha coilovere, dekk, spoiler og eksos først..jeg har knapt nok råd til alt det med det første pga mulig studier til høsten. så carbon innsug blir nok aldri på denne bilen i mitt eie. men takk for tipset :)

Det har faktisk en del å si når bilen rører på seg jo. lufta fra motoren er VARM, og det er begrensa hvor mye frisk kaldluft som kommer til filteret bak lykta ;)

Takk til reef som kom med det jeg spurte etter! det første du linka til så bra ut, de to andre er no homofiltere av noe slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittet heter "Dave F" og er nicket på forumet e36coupe.com til han som lager disse. Desverre lager han ikke disse lengre. Hadde dette på en tidligere 328, var veldig fornøyd. Er du heldig kan du finne et brukt til salgs.

Kan anbefale Simota gruppe m replica i stedet. Der har man varmeskjoldet og filter i ett som en slags trumpet rundt. Godt fornøyd med det på min M3 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig, dropper hele filteret. Er faktisk i tenkeboksen så det holder nå. Ser ut som det blir handla coilovere snart, men skal jeg få råd til spoiler og mulig eksos må jeg muligens frigjøre no penger. Er derfor kanskje kanskje aktuelt å selge OZ Futura felgene. Men egentlig kun interessant om noen har et sett med strøkne BBS RC090/Style 5 felger i 17", helst med polerte kanter. Så om noen veit om, gi en lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...