Gå til innhold

BMW E36 318TDS Touring --> 1665ccm Diesel BiTurbo prosjekt

EDH_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig prosjekt, men hvorfor måle seg med en 328?

Da kunne man, i min verden, liksågodt spart penger og kjøpt bil med mer motor.

Kunne lett kjøpt meg en 328i ja! Men tviler den klarer det momentet og den drivstofføkonomien jeg klarer nå;) Og jeg kjører ifra deg!

Jeg elsker og gjøre ting ingen andre gjør...Og ville ha en grei bruksbil, dermed ble valget den lille 318tds`en:D Kunne jo gått for en 325tds, men da blir det jo fort litt voldsomt med effekt...Det er det den andre bmw`en blir til når merce motor blir montert! Ny effekt i den blir nærmere 700hk om jeg får inn nok diesel og luft;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne lett kjøpt meg en 328i ja! Men tviler den klarer det momentet og den drivstofføkonomien jeg klarer nå;) Og jeg kjører ifra deg!

Jeg elsker og gjøre ting ingen andre gjør...Og ville ha en grei bruksbil, dermed ble valget den lille 318tds`en:D Kunne jo gått for en 325tds, men da blir det jo fort litt voldsomt med effekt...Det er det den andre bmw`en blir til når merce motor blir montert! Ny effekt i den blir nærmere 700hk om jeg får inn nok diesel og luft;)

Ja, det er jeg heelt sikker på at du gjør. Kjører ifra meg altså.

Men den eneste grunnen til det er at jeg nettop solgte IXen og i grunn ikke bryr meg så mye om hvem som kjører i fra hvem lengre.

Men han som kjøpte den er et aktivt medlem på bimmers og jeg er ganske sikker på at dere kommer til å møtes på en bane til slutt, og da taper du. Stort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg heelt sikker på at du gjør. Kjører ifra meg altså.

Men den eneste grunnen til det er at jeg nettop solgte IXen og i grunn ikke bryr meg så mye om hvem som kjører i fra hvem lengre.

Men han som kjøpte den er et aktivt medlem på bimmers og jeg er ganske sikker på at dere kommer til å møtes på en bane til slutt, og da taper du. Stort..

Hva er så spesiellt med denne iX'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, da har det gått med mange timer med å få denne pakningnen tett! Problemet er at jeg har strekkbolter av 10.9 kvalitet, og disse kan ikke dras til hardt nok...Men etter ørten etterstramminger og ørten timer med testing, lufting av kjølesystem (blåste mye trykk ut dit) så har jeg fått den tett!

Har imellomtiden sporet opp ARP bolter, og eneste som kan passe er noen ifra 5.7 hemi motoren

Ellers har jeg fått i ny turbo, Denne heter Holset HE221W og er storebroren til den jeg hadde (HE211W). Denne har billet komphjul og blir levert på en generator motor og er innstilt på 2.77bar orginalt! Denne leverer ca 37 lbs/min, noe som holder til 300hk på min lille 1665 ccm! Eksos huset er nå 7cm2 istedenfor 5cm2, så den lader ca 200rpm senere....

Har ved:

2500rpm-0.3 bar

2750rpm-0.7 bar

3100rpm-1.4 bar (Her har jeg 0.9 bar i eksos, noe som er veldig bra)

Tror jeg holder meg på dette trykket til ARP boltene kommer! Går ganske så greit på dette trykket

Den kommer litt sent synes jeg, så muligens jeg kommer til å forminske eksoshuset på den! Eller kanskje en ytterligere turbo?

Jeg føler også at iogmed pumpen min er makset ut, så tror jeg den orginale fødepumpen ikke greier å levere nok fuel, så dette vil bli sjekket også! Kanskje vi kan få bremset 250hk i motor? Hvem vet:)

Bilder og film kommer snart!

Stay tuned for more fun!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...