Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hei :)

hadde maks skruhelg nå i helga, begynte tidelig på fredagen, klokka 11 = null skole, ops :mrgreen:

begynte fredagen med og ta en kjapp tur på verkstedet for og finne ut hva jeg trengte av ting og tang.

dro ut og handlet alt det siste jeg trengte :) mens jeg var ute og kjørte leverte jeg termostathuset til sveising, hadde hatt det noen runder i delevasken dagen før. fikk hentet det igjen på tur hjem litt senere :)

inn på verkstdet igjen, hadde jo litt planer om og få kjørt på våler, men fant ut etterhvert at det heller var og få prøvd bilen som stod i fokus :) fikk montert på spakstellet på girkassa osv. radiator stod for tur, et helvette.. endte til slutt opp med 535 radiator fra e28, så måtte bygge om radiatorslanger, hentet sikkert alle slangene i hele hakadal, men vi fikk det til :) det ble greit, kan også koble på vanntempsensor nå, så det blir koblet opp :)

ventet egentlig på en hjerne til bilen, men den kom aldri, da posten tydeligvis ikke hadde klart og sendt den.. #-o så da ble en ny hjerne hentet, fikk noen til og hente, men så passet ikke den, typisk! så da var det bare og hive seg rundt og få tak i en ny, hønefoss neste. så da ble det noen timer i bil så jeg fikk hentet en ny hjerne som passet, med chip :)

var tilbake rundt 11 på kvelden, fikk montert det siste i motorrommet, oljefilter osv, helt på olje og kjøleveske. mellomaksel kom på plass, ting begynte og dra seg sammen :)

joacim kom med felga mine, med dekk på :) traktor dim, men det får bare gå! :lol:

iphone103_zps8994ac67.jpg

da stod bensinsystemet for tur, det gikk egentlig kjempe lett, gikk fort :) her er det bare stripset opp, og rot i ledningene, det skal ordnes såklart :)

iphone130_zps4f5a1f68.jpg

AN 10 opp til pumpe fra tank og i åndinga. AN8 på resten :)

i det vi skulle prøve og starte opp, klokka var 6 på natta.. så fungerte faen ikke nøkkelen, så da dro vi hjem etter ca 1 times furting og noen oppgitte blikk til hverandre..

iphone110_zpsca0c104b.jpg

sov 3 timer og dro ned igjen rundt 11 på lørdagen :)

satte inn interiør, tetta bensinlekasje osv :) begynte og se ut som en bil nå :)

fikk ordnet så vi fikk starta, starteren slo inn 1 gang og den fyra tvert men stoppa igjen med engang.. starteren stod bare og slurra, faen.. bytta starteren, samme skjedde.. :evil: akkurat som det ikke er trangt nok under der fra før av, så måtte vi bytte igjen. denne gangen fikk jeg låne joacim sin starter som er den store typen, da fungerte det litt bedre :)

pappa kom, han begynte og lage eksos, ble veldig tight under hele veien, trolig jeg må ha en liten lyddemper til, har ikke fått hørt helt riktig enda, da motoren fjusker over 2000, så må feilsøke litt der :)

så da slapp jeg den ned på hjula, for og se hvordan det ble med felga osv.. tror jeg kan montere IX bakpå jeg :D 4x4!

iphone122_zps364ad5c7.jpg

iphone123_zps037c4841.jpg

iphone112_zps4ff4fd73.jpg

iphone117_zps9a543549.jpg

noe som er dritt, det subber i alle retninger.. i skjermen, i hjulhusa og alt :) haha!

iphone114_zps294e49cc.jpg

iphone121_zpsfdf06d32.jpg

Skrevet

Artig og se at det går fremover! :) Men bror min har veldig lyst på slike felger du har der! Klarer han Joachim og skaffe flere slike? Eller er det samme type som Parts & Retards hadde på stand på Gatebil? Men de tror jeg var 8x15 :P

Skrevet
Artig og se at det går fremover! :) Men bror min har veldig lyst på slike felger du har der! Klarer han Joachim og skaffe flere slike? Eller er det samme type som Parts & Retards hadde på stand på Gatebil? Men de tror jeg var 8x15 :P

Jeg tror faktisk han har et sett på lager i 8x16", får tak i uansett :) bare og bestille på webshoppen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...