Otis Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Hallo Jeg har lokalisert diesellekkasjen min, som er på tur/retur linje under førerplassen. Helt OK det, var mye rust på røret og ganske snart hull på rørene helt inne ved gummislangen, som dere ser på tegningen. NR 7 på tegningen som er fremfor nr 9, som jeg ikke har. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... esel_pump/ Det jeg lurer på er om det er OK å kappe røret med rørkutter også bare kjøpe en lengere slange, nr7, å bare være glad for lite arbeid? Eller er det en "klump" på slutten av røret så slangen ikke smetter av under trykk? Når jeg tar av gummislangen så kommer det jo diesel ut, hvor mye kommer ut? Og kan jeg evt begrense mengden som kommer ut, ved å gjøre noe lurt, som feks å la den gå på tomgang til den går tom for diesel? Eller er det isboks for å samle opp som er trikset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Ser ikke noe tegning Vis der er gummislange bak og etter der du skal bytte kan du jo sette på klemmer, det har jeg gjort når jeg bytta dieselpumpa under setet.. Det kom ut LITT men ikke mye.. Kommer en del mer om man ikke får klemt av. Men tror ikke det kommer mer en en isboks da.. Men skal ikke si det sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2012 Forfatter Share Skrevet September 27, 2012 Skal skifte slangen å jeg til en litt lengere, da det er røret smo har rustet i overgangen til slangen. Satser på at det ikke er så mye diesel da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Da var feilen rettet. Kappet røret med rørkutter, ca 3 cm. Det var en flens på det røret, så er det uten flens, satser på at det er OK. Satt på ny slange, som ble kjøpt på BMW, innvendig diameter 7,9 mm på slangen. Utvendig diameter på dieselrøret 8mm. Måtte kutte av begge slangeklemmer på røret, da de var rustet i stykker. Brukte dremel til det. Kom kanskje 1 dl diesel ut av røret, så det var mye mindre enn hva jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå