nm91 Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Bilen det gjelder er en 318D 2007 mod. Her om dagen kom det opp en gul varsellampe om service når jeg startet bilen. Jeg gikk inn i menyen og fant ut at det var lite bremsevæske. I dag kom det opp en rød servicelampe. Da var det tegnet for bremsevæske som hadde blitt rødt. Jeg åpnet beholderen og så at det var mellom medium og maks igjen med bremsevæske. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 Kanskje feil på sensoren som måler nivået i bremsevæskebeholderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Betyr vel at det er på tide å bytte bremsevæske, siden den servicen har tidsintervall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 Visste ikke at bremsevæsken skal byttes? Bilen har har gått litt over 90k hvertfall. Mulig det er feil på sensoren, men jeg syns det var rart at den først viste at det var lite, så tomt. ikke tomt med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Du skriver at det først var gult servicelys og så rødt lys. Jeg tror ikke dette har noe med nivået av bremsevæske å gjøre, med at det blir rødt servicelys når service ikke har blitt utført innen tidsfrist (måned/år). Serviceintervallet på bremsevæske er 2 år på min e90 iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Det er nok varsel for skift av br.væske. Service m.a.o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm91 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Var ikke klar over at den måtte skiftes så ofte. Da er det sikkert bare det som er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå