Gå til innhold

Min estoril blå 97 bmw m3 (nye hjul og gt vinge montert)

paukri
 Share

Anbefalte innlegg

• 6 months later...
  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... venta på den siste der... bilen er orginal m3, men tatt karrosseri bytte med en 320, for så å få den godkjent "ombygd" til m3 etter det igjen, men bilen er orginal, men med nytt ramme nummer..

En flott bil du har :-) Liker fargen godt og :-) En ting jeg begynner å lure litt på når du skriver dette. Hva er egentlig den praktiske forskjellen på karosseribytte og vanlig ombygging? En har ved karosseribytte en original skadet m3 som en bytter karosseri med en hel 320 f. eks. En tar da del for del fra den skadede bilen og flytter over på 320 karosseriet, for så å godkjenne bilen etterpå. Og i følge din bil så vil bilen stå registrert med sine originale specs, men godkjent ombygd med m3 delene? Hva er da egentlig forskjellen på karosseribytte og vanlig ombygging hvor en bruker en m3 som donorbil og flytter over deler for godkjenning.? :-) Jeg trodde man fikk beholde sitt originale skiltnr og vognkort ved karosseribytte, bare at chassisnr ble endret :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at paukri er i Dyreparken i dag, og siden jeg kjeder meg litt, så tar jeg meg friheten til å svare.

Når man bygger om, så bruker man f. eks. en norsk 320 og flytter alle delene over i denne. Men ved et karosseribytte så bruker man en f. eks. tysk M3 og bygger opp en norsk skadet bil. I dette tilfellet her, så har det vært en skadet norsk 320, så henter man en tysk E36 man skal bruke karosseri fra. Så setter man 3 stk (tror jeg) hovedkomponenter fra den norske bilen, gjerne motor/gir/bakaksel, inn i det tyske karosseriet. Da har man bygget opp igjen den norske 320`n. Så nå har man et originalt M3 karosseri, med 320 drivline. Deretter når dette er ferdig godkjent, så kan man sette tilbake M3 drivline, og godkjenne dette. Så på papiret er dette en 320, som er godkjent ombygd til M3. Men i realiteten, så er dette en 100% originalbil.

Håper du skjønte noe av dette. Lit rotete forklart kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at paukri er i Dyreparken i dag, og siden jeg kjeder meg litt, så tar jeg meg friheten til å svare.

Når man bygger om, så bruker man f. eks. en norsk 320 og flytter alle delene over i denne. Men ved et karosseribytte så bruker man en f. eks. tysk M3 og bygger opp en norsk skadet bil. I dette tilfellet her, så har det vært en skadet norsk 320, så henter man en tysk E36 man skal bruke karosseri fra. Så setter man 3 stk (tror jeg) hovedkomponenter fra den norske bilen, gjerne motor/gir/bakaksel, inn i det tyske karosseriet. Da har man bygget opp igjen den norske 320`n. Så nå har man et originalt M3 karosseri, med 320 drivline. Deretter når dette er ferdig godkjent, så kan man sette tilbake M3 drivline, og godkjenne dette. Så på papiret er dette en 320, som er godkjent ombygd til M3. Men i realiteten, så er dette en 100% originalbil.

Håper du skjønte noe av dette. Lit rotete forklart kanskje...

Selvfølgelig! Da tok jeg den :-) Genialt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentelig så er det en 100 prosent original M3, bare at det har vært 320 drivlinje innom bilen en liten tur liksom. Ikke noe deler som er flyttet over fra en annen bil annet enn motor og drivverk..?

Har selv aldri helt forstått meg på dette og hvordan fremgangsmåten er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...