Gå til innhold

Bmw 520ia døde, 2001 modell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har en bmw 520ia sen 2001 modell som nettopp tok kvelden.

Har akkurat hatt den på verksted for å bytte luftbelgene bak, og det var greit nok, og har kjørt den minimalt siden. I dag når jeg skulle ut å kjøre tok det 400 meter før jeg fikk følelsen av at den bommet/slet på giret(oi, faen!). Så begynte nesten alt på dashbordet å blinke/lyse. Kjørte derfor til siden, slo av motoren og slo den på igjen. Da lyste bare batterilampen, og siden jeg måtte videre, kjørte jeg altså.

Når jeg kom hjem igjen, og satte bilen i revers, begynte ABS-, antispin-, airbag- og (!)lampa, samt batterilampa som fortsatt lyste å lyse og bilen døde. Fikk ikke start i det hele tatt, og når jeg prøvde å vri om nøkkelen blinket alt på dashbordet, og det virka som om bare starteren gikk. Når jeg tok ut nøkkelen pleier jo vifta(tror jeg) å gå et par sekunder, men nå hørtes det ut som skraping og tikking, noe jeg aldri har hørt før.

Er det noen som kan tenke seg hva det her er? Har ikke prøvd å starte den igjen nå i ettertid, er typ 10 min siden jeg kom inn fra bilen. Bare å gi en ring til verkstedet? Er avhengig av bil med tanke på studier og jobb, så dette må jeg få orden i fort.

Takk for eventuelle svar :)

Update: Hatt bilen på verksted og de fant ut at dynamoen var ødelagt. Fikk en pris på 11000 + mva for jobben med ny dynamo. Syns dette virket dyrt med tanke på at dynamoen alene koster ca 3100 på GS bildeler.

Hva tenker dere om prisen? 8 lapper pluss moms for jobben? Litt mye?

Skrevet

Fikk byttet dynamo i sverige da den røk på ferietur for et par år siden. De brukte toppen to timer. Pris 1800 sv kroner innklusiv en byttedynamo. 11000 kr er en fantasi (kriminell) pris.

Skrevet

På min bil, en 2002 modell 325 så skulle Bmw her i Ålesund ha 7300,- for en byttedynamo ](*,) Eg er glad for at Koed finnes. Der kom vel hærligheta på 2200,- tror eg det blei. Skiftet den fort selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...