Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det regner ute når man er ute å kjøre med bilen, så fyller plugghullene seg med vann, som regel de 3 fremste hullene. Sist gang jeg blåste rent nedi, så va det kommet litt vann(veldig lite) nedi plugghull nr. 4 å. Bilen det gjelder er en E36 coupe 320i med vanos. Noen som har hatt lignende problem før? Skal det være ei slags plate under bilen å? Nu så er det helt åpent under motoren.

Skrevet

Kanskje det kjem vatn fra frontruta. F.eks tett drenerings hol.

Du kan jo prøva å helle vatn på frontruta, og så ser om det kjem vatn ned på motoren.

Skrevet

Om coilene står skikkelig montert samt dekselet er helt og fint, så skal egentlig ikke det være mulig at det kommer vann ned her. Det er ikke olje du ser i plugghullet? Feil med toppdekselpakning er nemlig ikke uvanlig og da vil det over tid svette ut en del olje her. Kortslutter pluggen på samme vis som vann.

Skrevet

Er ikke olje. Olja er svart, å det som vi blåste ut av hullene var blankt.

Men om dreneringa er tett, så er det rart at det kommer på de fremste plugghullene og ikke det bakerste som er nærmest vinduene. Men toppdekselpakninger er byttet og plugger er byttet, så får se om det blir noe bedre. Men disse dreneringshullene, er de helt ute ved hjørnene?

Skrevet

Kondens vil jeg tro at det er.

Det blir varmt nedi der, men samtidig er det veldig tett pga coilen. Ergo kan det dannes kondens.

Skrevet

Da dannes det veldig fort i ihvertfall :o Har blåst ut vann der 2 ganger, og det tok par dagen før den begynte å gå på 5 sylindre igjen(regnet alle de dagene da). Har ikke vært lite vann der heller, hva omtrent like mye vann som lengden til pluggen. 5-10mm vil jeg tippe var igjen til pluggen var oversvømt, og mindre vann i de 2 andre.

Skrevet

Jeg har absolutt ingen tro på at det er kondens, og er for en gangs skyld uenig med Otis... :)

Kondens vil fordampe av varmen til motoren.

Skrevet

Men skal det være en "motorplate" på undersiden av bilen? Nei, jeg tror heller ikke at det er kondens, og mekanikeren som smakte på det vannet sa at det var vann å. Om det hadde vært bensin så ville det ha fordampet fort fikk jeg vite. Han sa om det hadde vært bensin, så ville det allerede begynne å fordampe på 40 grader ca. og med 90 grader så skal det fordampe ganske fort.

Skrevet

Jeg er selv uenig med med selv enkelte ganger. Odd-M :)

Men det var veldig mye vann du fikk oppi plugghullene da.

Om det ikke er kondens, så må det være at vannet klarer å komme seg dit en plass fra yttersiden. Kan det klare å renne fra panser/frontrute området, krype under panser og videre framover og dryppe ned på toppen av motor da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...