Gå til innhold

Tzunami's e39 ///M5 ESS *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg noe iallefall! :) begynner å se lyset i enden av tunellen :D

 

Fikk skrudd litt på lørdag og i går, så nå mangler jeg kun å ordne noen oljeåndingsslanger, bytte reimhjulet til pressa(fra 550 - 565kit) og så er det selve map'et :)

 

Slik står bilen blant kaoset på verkstedet.

 

post-51426-0-94562200-1402396543_thumb.j

 

Og da begynte man å skru :D

Kjempemessig å skru når man har bruksanvisning fra ESS med godt utfylt beskrivelse og bilder :)

samt at jeg har nå skrudd bittelitt e39 fra før av :P

 

post-51426-0-72623000-1402396573_thumb.j

 

post-51426-0-29802900-1402397043_thumb.j

 

Blir fort tomt oppi her når man demonterer!

 

post-51426-0-98975600-1402397065_thumb.j

 

Bytte dyser: Check!

 

post-51426-0-28290000-1402397100_thumb.j

 

Brakett for å flytte absmodulen, her må det gis plass til pressa! :D

 

post-51426-0-89046500-1402397123_thumb.j

 

Og VIPS så satt det en presse under panseret mitt :D

 

post-51426-0-61363800-1402397162_thumb.j

 

post-51426-0-04009600-1402397201_thumb.j

 

 

Blir en pause fra skruing i dag, greit å gjøre litt annet enn å stå bøyd over motoren i disse solskinnsdager!

 

Totalt har jeg nå demontert eksos, mellomaksel, girkasse, clutch og svinghjul.

og montert nye plugger, deler av oljeåndingen, kompressor m/ braketter, reim reimhjul og strammer.

Har shortshift liggende, samt camberkit foran, spacere til foran som kommer på om ikke lenge.

 

Mangler kun ny lamell, seter og belter, samt folie og litt lakk på felger, så er jeg i mål :) alltids litt småsnacks som kanskje kommer på, prøve å få litt ordentlig banestuk på den i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både camberkit og shortshift er fra GS Performance, hadde det camberkitet på touringen og e36'n, og syntes det fungerte bra.

Denne gangen skal jeg riktig nok montere det så jeg får maks toe-in og camber samtidig, så blir det vel fra for drifting :) veldig spent på shortshiften da, om den er bra eller bare grei, er jo justeringsmuligheter på alle måter :P tanken var å slenge på en leppe for å få bilen ordentlig lav i tillegg, men får se hva jeg ender med, lav blir den iallefall :) må ha av frontfangeren for å komme meg opp på hengeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare camberplater, men det går ann å montere de med camberjusteringen tre forskjellige måter : 

innover/fremover=\      dette gir toe-out

rett inn= |                     dette gir kun camber

innover/bakover=/       dette gir toe-in

 

Om du skjønte hva jeg mente :) har de liggende i bilen nå, så får se om jeg tar turen til verkstedet og skrur litt i dag, kanskje få på spacere osv samtidig :)

 

Venter stadig på svar ang lamellen, kjipe saker når det ikke er jeg som har direkte kontakt med Bimmerworld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ingen grunn til å montere camberkitet så du får toe-inn og ut justeringer, da de allerede er justerbare.

Men det du også må huske på er at setter du dem noe annet enn rett innover justerer du også Caster vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke like bra for lageret, da du får kreftene anderledes inn på justeringen.

Og du får mindre camber justering.

Sett dem rett inn-ut!

(er det i det heletatt mulig å montere feil? trodde ikke var helt lik avstand mellom boltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en godnyhet fra mister Teigland ista, lamellen min er på vei, rettere sagt ikke langt unna! Er jeg heldig så er den å få tak i på fredag :) fingers crossed! Kanskje det er duket for prøvetur ila helgen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...