Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Den ledningen du la ut bilde av nå sist er til Microbryterene i dørene for og få vinduet til og gå opp/ned ved opp/igjenlukking. Disse må du ha skal du ha org ledningsnett og dører m tilhørende vinduer i bilen. Utrolig kult prosjekt forresten :) Her må det følges med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har ikke oppdatert tråden på en stund, men det har da hent noe.

Nye camberstag bak fra PeeBee.

null_zps0e220e80.jpg

Kuttet litt i glassfiberskjermene og gjort klar for montering av breddere foran.

null_zps8f6f4e74.jpg

null_zps79312da9.jpg

(beklager at bildene ligger feil vei)

Fått lakkert diff holder.

null_zps5244ac43.jpg

Sveiset høyre hjulbue.

null_zpseb5c99de.jpg

Og byttet dempertårn

null_zps116197a6.jpg

null_zpsb5a85d84.jpg

Venstre hjulbue bak begynner å bli klar:

null_zps048651c8.jpg

Fått sveiset inn mutter i vangen, så jeg får montert på festet til bærearmene fra PeeBee.

null_zps2e5da1ed.jpg

Sveiset rust i gulvet bak. Noen luringer som har jekket opp bilen der slik at det ble glippe i platene og vann har kommet inn.. Var også rust rundt de runde dekslenr i gulvet og erstattet dem med plåt.

null_zps5711c0e5.jpg

Her ser man hvor mye av hjulbuen som har blitt fjernet. Bilen er like lav på begge bildene

null_zps62eeb7f0.jpg

null_zpsa6c7f97f.jpg

Montert alu. foringer till diff`n.

null_zps5a5e1504.jpg

Har dessverre ikke bilder under arbeidet, men begge gulv/kanal foran er nå uten hull. Deilig å ha rustfri bil! Bilen blir sendt på lakkering i morgen.

null_zpsaf847159.jpg

null_zps6e42feb1.jpg

Noen dårlige bilder av rustfjerningen på gulvet innvendig;

null_zps3604dbd3.jpg

null_zpsd5688a15.jpg

Klargjøring til lakkering.

null_zps761ee3a6.jpg

null_zps6bb4fea8.jpg

Ny frontfanger.

null_zps6fb2ca03.jpg

null_zpsf0007f81.jpg

Ferdig lakkert.

null_zps3bb4e5d3.jpg

null_zps88f16fad.jpg

null_zpsd260ffea.jpg

Endelig på vei "hjem" igjen.

null_zps6c1f15d7.jpg

Lakkerte breddere.

null_zps0c6bb8b4.jpg

Lakkerte glassfiberskjermer.

null_zps44c8c8e3.jpg

Home sweet home!

null_zpsc9f195bf.jpg

Prøvetesting av 9,5 x 18" ET 25 felg med 265/35 R888-dekk. God plass foran og bak!

null_zps244de16f.jpg?t=1396866581

Kjøpt ny vinge. Det er vingen som kom på E92 M3 GTS. Litt vanskelig å få noe helhetsinntrykk, da det er litt trangt i garasjen, men tror det kan bli bra.

null_zpsdc035d04.jpg

null_zps466bb04a.jpg

null_zpsd03648e9.jpg

Driver å fjerner litt overflaterust på bilen for tiden. Greit å få stoppet det værste når man har det meste demontert. Ikke akkurat det morsomste jeg vet..

Glemmer å ta bilder underveis, men har slipt ned til bart metall og lagt på sinkgrunning på innfestningene til bakstilling. Var litt smårust der.

null_zpsaa9eaf98.jpg

null_zps8077e186.jpg

null_zps76cb4964.jpg

Fant også noe på festet til bakfanger.

null_zpsb4ce3540.jpg

Og bak varmedekselet til lyddemper.

null_zps4879dce3.jpg

Et par lag med sinkgrunning og et par lag med lakk, så håper jeg at rusten holdes i sjakk en stund.

null_zpscbff58e9.jpg

null_zps99d11899.jpg

Demontert hjullagerene foran.

null_zps2a2fc3ca.jpg

Var litt overflaterust i bagasjerom/batterikassen.

null_zps9b0c431f.jpg

null_zps96397272.jpg

Noen som vet hva dette er?

null_zpsa96f24b2.jpg

Også skaffet meg en ny jekk, da jeg ikke var helt fornøyd med den jeg har fra Biltema.

null_zps3ad01276.jpg

Har bestilt en smørbrødliste med div. smådeler til bilen. Masse smådeler koster det også, og det ble fort 9-10.000,-..... :shock: Men da får en håpe at det blir bra etterhvert også. :)

Nye hjullager på plass.

null_zps2fdd13a5.jpg

Det ene lageret bak satt godt, men måtte gi tapt for Frank sin avdrager. Mitt fra Biltema fungerte dårlig..

null_zps6b743a61.jpg

null_zps00de84c9.jpg

Nå blir det å få shinet opp bærearmene litt før jeg setter på nye lager bak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mye mer rust på denne enn en gjennomsnittelig E36.. Det med dempertårnet er nok pga en skade eller lign., mens rusten i gulvet bak kommer at av noen har satt bilen på bukker der en gang i tiden. Det har medført at platene har løsnet fra hverandre der, og vann har kommer mellom.. Rust foran i gulvet er vel rimelig "standard" på gamle BMW`er..

PeeBee sine produkter er det lang ventetid på, så man bør være tålmodig om man skal bestille noe derifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Man begynner å drømme voldsomt når man følger med på tråder som dette.  Drømmer om større garasje og mer garasjetid. Moro å følge med på arbeidet ditt Mr Andersen.

 

For de som liker tråder som dette så disse to litt i samme gate:

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=828654

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1293117-Spec-E36-Build-328i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...