Turbo-HF Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Dette blir tøft Gleder meg til å se den ferdig! Jeg har en e30-Touring stående med helt nytt skinninteriør, gleder meg til å pusse opp den Tusen takk, Mathias, jeg har nå gjort klart alt for henting av bilen på bilhenger, så det blir fint å se hva mekanikeren får til! Ja, vi får stå på, blir fint med ferdige resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Ikke gjort så veldig mye med bilen akkurat idag, men har gått tur i solskinnen og kost meg masse i det nydelige høstværet denne onsdagen! Nå har jeg fjernet limrestene etter 320i-emblemet, vasket, renset, tørket og polert bakluken etterpå, pluss tatt bilder. Jeg brukte 3M's citrusrens, hårføner og klut, og deretter så ble den gjort klar for transport.. Skulle jo snart hentes til sin 1 ukes "spa-ferie" idag, hehe! Savner den allerede, men blir spennende og fint å se den igjen, i enda bedre form og tilstand! Ellers er det mer forberedelser, opprydding ute og i garasjen, pluss at jeg selv har gått meg en tur i solen, hehe! Savner den, allerede, men det er jo absolutt verdt det, og så blir det jo stor gjensynsglede når den kommer tilbake hit til meg igjen... Nå er bilen i trygge hender, og har blitt lovet et bedre utseende, grundig rustfjerning, diverse fiks og at den skal behandles svært pent. Har også blitt lovt at det skal taes bilder underveis i prosessen! Bilhengeren kom og tok med seg E30'en like før kl. 13.00. Dagens bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Lakerest og eller? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Lakerest og eller?Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Nei, ingen lakk denne gangen, iallfall ikke hellakkering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Ser ut som denne har kommet i rette hender! Helt klart Følger med Masse potensiale i denne pene bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Ser ut som denne har kommet i rette hender! Helt klart Følger med Masse potensiale i denne pene bilen Tusen takk! Ja, den har et trygt og godt hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Sånn, går og tripper og venter i spenning på oppdatering. Tror den lekker litt kjølevæske, fra under motoren et sted, men det skal også fikses.. Teller dager til den er tilbake hos meg igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Snakket med mekanikeren nå.. Viste seg å være en oljelekkasje fra bakkant av bunnpanne og simmeringer, sånn at han må ta ut gearkassen og også sjekke clutchen samtidig, pluss at fremre og bakre bremserør bør byttes. I tillegg var det doe fjærbemslager foaran. Dette skal han fikse, mens sveisingen går greit, mente han, heldigvis.. Vil koste litt, men det fortjener den! EU-kontroll skal bestås, etterhvert, og skilter skal på igjen, før våren, helst! Legger ved et bilde han tok her nå idag, der spoileren er på plass på bakluken. (Og ja; Den skal lakkeres, men ikke idag. ) Se også at hengerfestet er vekk!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Teller fortsatt dager nå, og gleder meg virkelig til å få den tilbake, og fortsette å stelle, "kjæle" og fikse med den selv, hehe! Tenker fortsatt på optikk og utseende, og skal nok bytte ut baklyktene, iallfall, da de er fuktige og jeg ikke stoler på pakninger og tettheten lenger. Vet bare ikke helt til hva.. Vurderer de klarglass røkfargede jeg hadde på 325iX'en, men er usikker. Tilgjengjeld er klarglasslamper og glass bestilt til frontfangeren, så får vi se hva mer som kommer av og på videre. Funderer også på å skifte ut og oppgradere speilene, men.. Blir selvfølgelig originalspeil, uansett.. Idag skal det legges om til vinterhjul på mors' Seat, ryddes mer i carporten og litt annet. 5'ern står ubrukt om dagen, så avventer vinterhjulene på den. 17" på 520 F10 er liksom ikke det samme som 19", hehe! Følg med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Hele gleden med en E30 er jo å gjøre så og si alt arbeidet selv du. Må ikke sende den bort til mekanikere og sveisere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 (endret) winchester skrev: Hele gleden med en E30 er jo å gjøre så og si alt arbeidet selv du. Må ikke sende den bort til mekanikere og sveisere. Vet det, men har ikke utstyr og kompetanse til å sveise selv, derfor jeg har satt den bort for å fixe det jeg ikke får gjort selv. Enkel, ukomplisert mekanikk og kosmetiske ting fikser jeg selvsagt selv, så langt det går, Michael.. Vil bare at alt skal bli grundig og korrekt, derfor jeg blant annet ikke skifter bunnpannepakning, simmeringer og bøyer bremserør selv! Endret Februar 9, 2022 av Turbo-HF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 Aha, da forstår jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 13, 2012 Share Skrevet Oktober 13, 2012 det er bra du gjør det slik hf! hadde gjort nøyaktig det samme da jeg verken har kompetanse eller utstyr godt valg. bedre enn å "låne" verktøy for så å gjøre en halvferdig jobb som jeg er sikker på at jeg hadde gjort Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Aha, da forstår jeg. Ja, når kvalitet er viktigere enn kvantitet og "jallamekk," så blir det sånn.. Skal ikke bli noen dårlige eller såkalt "hurtigløsninger" på denne. Så klart, det jeg kan ordentlig selv, det tar jeg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2012 det er bra du gjør det slik hf! hadde gjort nøyaktig det samme da jeg verken har kompetanse eller utstyr godt valg.bedre enn å "låne" verktøy for så å gjøre en halvferdig jobb som jeg er sikker på at jeg hadde gjort Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Haha, ja, sant nok.. Har jo en del verktøy selv, så klart, av både skrutrekkere, skraller, piper, skift- og fastnøkler pluss umbraco og torx, men som sagt, det jeg ikke helt behersker selv overlater jeg til andre, sånn at dette blir 100 % optimalt resultat.. Gleder meg til å skru selv, også, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå