Gå til innhold

På tur med gromme Audibiler!!!!

johnja
 Share

Anbefalte innlegg

Til og med tilbake på 90 talls modellene så er det slik, jeg hadde en 93 Audi 100 og sammenliknet med min 94 model E34 520I så får jeg mye mer kvalitets følelse og solid inntrykk.

Da skjønner jeg virkelig ikke hva du har sett på.

Jeg har en 94 modell (er jo samme) og hadde en e34 520 disponibel en stund. Ingen tvil hvem av de som var mest til bil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Utifra kjøretøyene dine og bedømme, så tror jeg kanskje ikke du noen gang blir enig med en ihuga bimmers bruker :D , men når det gjelder Audi 100c4 og e34, så var vel kvaliteten ganske så lik på de to tenker jeg. Største forskjellen var vel forhjulstrekk, og det at 100 var litt større.

Som ellers, så handler jo dette om smak og personlig opplevelse, så dette er ikke noe man nødvendigvis trenger/kan bli enig om.

Jeg var sammen med 49 andre på turen, som i all hovedsak var genuint opptatt av bil i mange varianter, men de fleste skulle handle, eller hadde handlet Audi. De var som meg, meget fornøyd med sitt valg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel her det bekreftes, enten vil man ha BMW, eller så vil man ha Audi. om man ikke foretrekker merca da. (også likegjerne kalt ærsjedes)

Må si at jeg tidligere syntes mye mer om BMW ift Audi, men nå har jeg begynt å snu. Satt på en 12 modell A5 3.0tdi med 245hk. Den virker vannvittig mye kvikkere enn talla skulle tilsi. Når den attpåtil kjøres på 0.6 på landeveien i Norge, kan man ikke annet enn være positiv.

Vedkommende som hadde bilen jobber på fabrikken i Ingolstadt, og hadde gitt beskjed om at når utgaven med over 300hk kom i A5n, skulle han ha ny bil. Kjekt med firmabil i Tyskland da :-P hehe.

Litt feil å småprate om dette på bmw-forumet, men dog :-P

For å avslutte da, jeg liker best å ha drifta bak, så jeg er veldig delt i min "favorittvurdering" :-P

Det samme kan du jo si om en tilsvarende 530d ;)

Hovedproblemet med Audi er kjøreeegnskapene, de er ofte veldig stumpete for å kompansere for den dårlige vektfordelingen.

Mine erfaringer stemmer ganske bra med diverse tester, der de ofte blir karakterisert som understyrt.

Men bevares, det finnes mye værre ting her i verden :)

Hahahahah! Her har vi peiling #-o:roll::lol:

Gjennomførte biltest i sommer av mb, bmw, audi og volvo i C-segmentet. Kan være enig i at Audien A4 er noe stiv, men den er fortsatt det beste kompromisset av samtlige. Og Audi eide de andre, enda den kostet 170k mindre enn BMWn. Mercedes C-klasse kom dårligst ut.

Skal ikke synke til ditt nivå, siden vi alle her vet hvordan du er justert!

Men testene jevnt over viser at BMW'en er bilen for de kjøreglade, med de beste kjøreegenskapene.

EOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A6. -06 mod sammenlignet med e90 blir vel feil, og hvis du mener at e90 virker mer påkostet en a6'n, må jeg virkelig si meg uenig. Jeg har hatt begge bilene.

Slik jeg så det så var Audi interiørt veldig moderere og lekker å se på men den opplevde kvaliteten skuffet stort. Jeg skal statuere noen enkle eksempler:

Hvis man holdt inne en knapp f eks i klimapanelet så fikk man følelsen av at de var usolide greier, beveget man litt på fingeren mens knappen ble holdt inne så beveget hele knappen seg med fingeren og laget gnikkelyd. Slikt er det ikke på BMWen

Satt man med albuen på midtarmlenet og la vekt på det for f eks å forandre sittestilling så knirket og knaket det. Slikt er det ikke i BMWen

Hendelene bak rattet til lys og vinduspusere virker spinkle og gammeldagse samt svært lite robuste, stikk motsatt av i BMWen.

A6en var langt mindre støyisolert enn E90en, ennå denne går på både bredere og lavere profil på dekka. Bilen var også plaget av ulyder i interiøret, samt ulyd inni døra når man tok ned vinduene

I tillegg i løpet av 11 måneder som A6 eier så måtte bilen på verksted for følgende: Automatkasse havari, vindusviskere som stoppet å virke, adaptive lys som hang seg opp, bensinmåler som sluttet å virke, venstre baklykt som av mystiske årsake bare døde og uvanlig mye oljesvetting under motor. Dette var altså en 2006 modell som var gått rundt 90 000 km. I løpet av to år med E39 og to år nå med E90 så har ikke disse bilene vært på verksted for annet en service og vedlikehold.

Forøvrig så er jeg veldig enig i Mrqlan sin skildring av Audi, har på ingen måte noe i mot Audi med de skuffer på noen punkter BMW aldri skuffer på. BMW har liksom aldri skuffet meg og jeg får det jeg forventer i en BMW, derfor føler jeg meg kun hjemme og tilfreds i en BMW :)

Da skjønner jeg virkelig ikke hva du har sett på.

Jeg har en 94 modell (er jo samme) og hadde en e34 520 disponibel en stund. Ingen tvil hvem av de som var mest til bil :lol:

Jeg hadde en 1993 Audi 100 2,6 som var gått 200 000 km, dønn strøken med S4 skinninteriør og det meste av utstyr. Sammenliknet med min 1994 E34 520IA med 237 000 km så føler jeg at Audien var en god del sprekere, men E34en er med sine skinn comfortseter hundre ganger bedre å kjøre. Kvalitetsmessig så skrangler interiøret på 100en mer enn på femmern, i denne så virker at så mye mer solid og "tungt" om du forstår. 100 var en god del mer romslig, særlig i baksetet men E34 har større og bredere bagasjerom igjen.

Men 100 var nok en del mer morsom å kjøre igjen, takket være at den er en hel del sprekere, manuell gir og en V6er med godt moment oppover i registeret. Men den var dog framtung og hadde merkbart drivhjula i feil ende så det trakk ned. E34en med sin usedvanlig slappe M50 rekkesekser og Automat er mer tung og "satt" men går som på skinner rett fram :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig med deg, men det må vel være mer riktig å sammenligne a6 -06mod med BMW sin femmer, ikke 3 serie. Da taper Audi helt klart for min del hva gjelder følelse av kvalitet og komfort. Jeg hadde en 320xdt i 2-3 år, hadde ikke noe tull med den, og den var kompakt og fin, men jeg ble aldri fornøyd med den. Vet ikke helt hva det var, men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig med deg, men det må vel være mer riktig å sammenligne a6 -06mod med BMW sin femmer, ikke 3 serie.

Jeg sammenliknet kun fordi E90 var mitt eneste sammenliknings grunnlag, har aldri eiet E60 selv :) Jeg forstår at det kan bli litt feil med A6 mot E90 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus gutter ;) det som er tingen :) Har hatt 2 stk samt kjørt alle modeller og må si det er no spesielt hver gang man setter seg bak rattet i en :)

Noe spesielt når du begynner og demontere ting på de også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus gutter ;) det som er tingen :) Har hatt 2 stk samt kjørt alle modeller og må si det er no spesielt hver gang man setter seg bak rattet i en :)

Noe spesielt når du begynner og demontere ting på de også :lol:

Javel? Hva har jeg ikke fått med meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Lexus er fine biler, mitt problem med de er at de er altfor anonyme - ikke det at jeg skal ha noen "flashy" bil, men de er som Toyota - det bare er der. Det er klart at LFA er noe annet, men det er ikke akkurat noe vanlig syn. Dessuten er vel ikke Lexusene jevnt over vært kjent for å ha så veldig spennende kjøreegenskaper? M5 dødaren deres for noen år siden var vel ganske god, men det blir liksom ikke det samme. For meg vil aldri Lexus være en bil jeg ville vurdert hvis jeg skulle hatt en bil i M/RS/AMG klassen, men igjen - det er min mening :) Det er noe spesielt med disse tyskerne... Skulle jeg derimot hatt en bil i 7-serie, A8 eller S-klasse, da ville jeg nok tittet på LS-serien til Lexus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Lexus er fine biler, mitt problem med de er at de er altfor anonyme - ikke det at jeg skal ha noen "flashy" bil, men de er som Toyota - det bare er der. Det er klart at LFA er noe annet, men det er ikke akkurat noe vanlig syn. Dessuten er vel ikke Lexusene jevnt over vært kjent for å ha så veldig spennende kjøreegenskaper? M5 dødaren deres for noen år siden var vel ganske god, men det blir liksom ikke det samme. For meg vil aldri Lexus være en bil jeg ville vurdert hvis jeg skulle hatt en bil i M/RS/AMG klassen, men igjen - det er min mening :) Det er noe spesielt med disse tyskerne... Skulle jeg derimot hatt en bil i 7-serie, A8 eller S-klasse, da ville jeg nok tittet på LS-serien til Lexus :)

Kan si meg litt enig.. problemet er at de orginalt ikke kan å utruste de med fine hjul og en fin høyde. Fikser man på det er problemet løst. Begge mine IS'er var betraktelig større blikkfang enn en tysker med senk og felger :)

Og når det gjelder kjøreegenskaper likte jeg også lexusene bedre enn bmw. Men det er bare smak og behag.

Jeg hadde nok glatt tatt en isf istedefor m,s og amg.. da de er mer skjeldne og fullt på høyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Men for meg, som er et vintermenneske, så er det nok dessverre foreløpig bare ett merke om man skal ha en bil i de klassene der, og det er nok RS-serien fra Audi. Hadde jeg bodd i f.eks. Spania, så hadde jeg nok prioritert annerledes, men siden jeg bor i Norge, så blir det nok slik. Ellers har jeg jo en forholdsvis god vinterbil i den jeg har nå :D Jeg kjøper ikke biler for å drive med senking i etterkant, så at det må til er litt feil i min verden. De skal være "brukanes" slik de er ;) Men i Norge er vel Lexus først og fremst kjent for RX-serien sine inntog i de litt mer "velstående" strøkene, eller blant slike miljø-pamper.. Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg litt enig.. problemet er at de orginalt ikke kan å utruste de med fine hjul og en fin høyde. Fikser man på det er problemet løst. Begge mine IS'er var betraktelig større blikkfang enn en tysker med senk og felger :)

Og når det gjelder kjøreegenskaper likte jeg også lexusene bedre enn bmw. Men det er bare smak og behag.

Jeg hadde nok glatt tatt en isf istedefor m,s og amg.. da de er mer skjeldne og fullt på høyde :)

Ifølge tester er de ikke fullt på høyde, og har og vil nok i lang tid bli sett på som "Wannabe BMW\AMG". Kjøreegenskapene er japansk, ikke tysk.

Det er trossalt bare en forfinet Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...