Grenadier Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Hei folkens, jeg har posta en del meldinger her inne om klimaanlegget på min E61 2007 som ikke har fungert tilfredsstillende. Omsider har Bilia Stenshagen gått med på at noe ikke er som det skal (etter først å ha sagt at "her er det ingen feil" etter flere besøk). Resultatet er behov for skifting av hele kompressoren, samt "tørkerinnsats" (hva nå det måtte være). Prisen? Den nette sum av 20.000 kroner! Heldigvis er bilen fortsatt innenfor bruktbilgaranti. Men jeg begynner å grue meg til garantien går ut. Bilen min har gått 120.000, og har (iflg. historikken) også hatt et turbohavari tidligere. Jeg trodde E60/E61 var rimelige "safe" biler, uten for mye tullball? Eller er det jeg har beskrevet noe man må regne med?
Z1 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 E60/61 er vel safe om du har mye penger . Dette er vel bare starten . En kompis har kosta på over 80 siste året . Den har kjørt 170 km og virker sliten . Er import og er vel sikkert skrud til bake noen ganger . Hvor ble det av BMW taxiene ??? Dem ble ikke gamle i den neringen .
gica Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Har hatt ca 30 000,- i rep.avgifter på ca 2 år på min bil. Er ikke billige biler for å si det sånn.
karel2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 30000 på 2 år er vell ikke noe å si er dyrt...?
PenguiN- Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 E60/61 er desverre biler som etter min egen erfaring er full av feil. Jeg kostet på mine MYE penger og kollegaen min kostet på sin 70 000,- på 6 måneder. Sjefen min måtte koste på sin ca 35 000,- Det er heller ikke bare oss som jeg vet har hatt mye problemer. veldig synd for det er jævlig flotte og gode biler å kjøre! Min E39 er langt bedre kvalitet på og vet du hva? INGEN varsellamper enda i motsetningen til E61/61`n jeg har eid hvor det pep for noe hele tiden! dsc, vinduer, PDC, servotronic, kompressor bak, adaptive lys, airbag osv..
stigln Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Jeg har vel brukt grovt regnet ca 150000kr i rep utgifter på min bil på ca 2 år:-/
stigln Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Jeg fikk totalhavari på motor! Har også hatt svinghjul bytte og ikke minst div knask i forstilling! Seff var bilen utenfor garanti så måtte koste alt selv.....
Grenadier Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Hmm, dette var ikke hyggelig lesing! Da vi kjøpte bilen (altså en 2007 E61 520 d) stod det mellom den og en ny/nyere "kjedelig" bil av et eller annet slag. Vi tok sjansen og gikk for bilen vi hadde lyst på, men vi har helt klart verken penger eller lyst til ha dyre reparasjoner (i klassen som beskrives her inne) i årene som kommer. Er det opplest og vedtatt at E60/61 er en bil med mye feil? Har disse bilene noen spesielt svake punkter?
awt Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Jeg har riktignok bare hatt bilen i et år, men jeg har ikke hatt noen utgifter utover vanlig service/vedlikehold. Håper det holder seg slik..
Robin L Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 hmm. jeg har ett inntrykk av at det ofte er diesel'ene som har trøbbel? og automat..
e30 tic Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 hmm. jeg har ett inntrykk av at det ofte er diesel'ene som har trøbbel? og automat.. Velger man Bensin og Manuell så er man kvitt mange av di skummle havari feilene. En manuell kasse er som regel grei å skifte og koster lite brukt, og en bensin motor har mye mindre dill dall.. dyser, diesel pumper og turbo havari slipper man å bekymre seg for
awt Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Stemmer nok det, noe som er mye av grunnen til at jeg ønsket bensin. Likevel vil kompressor for fjæringen bak, klimaanlegg, kabelbrudd i bakluke og andre ting være like utsatt uavhengig av drivstoff. Panoramasoltaket har jeg også inntrykk av at skaper endel problemer. Taket i seg selv har jeg fått inntrykk av at flere sliter med, og i tillegg kommer problemene med tett drenering, noe som kan få store konsekvenser for elektronikken under reservehjulsbrønnen (idiotisk plassering forøvrig).
Grenadier Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Så hvilken BMW-modell fra 2000-tallet er mest holdbar mener dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå