Gå til innhold

Feilen funnet - 20.000 kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

jeg har posta en del meldinger her inne om klimaanlegget på min E61 2007 som ikke har fungert tilfredsstillende.

Omsider har Bilia Stenshagen gått med på at noe ikke er som det skal (etter først å ha sagt at "her er det ingen feil" etter flere besøk).

Resultatet er behov for skifting av hele kompressoren, samt "tørkerinnsats" (hva nå det måtte være).

Prisen? Den nette sum av 20.000 kroner!

Heldigvis er bilen fortsatt innenfor bruktbilgaranti. Men jeg begynner å grue meg til garantien går ut. Bilen min har gått 120.000, og har (iflg. historikken) også hatt et turbohavari tidligere.

Jeg trodde E60/E61 var rimelige "safe" biler, uten for mye tullball? Eller er det jeg har beskrevet noe man må regne med?

Skrevet

E60/61 er vel safe om du har mye penger .

Dette er vel bare starten .

En kompis har kosta på over 80 siste året .

Den har kjørt 170 km og virker sliten .

Er import og er vel sikkert skrud til bake noen ganger .

Hvor ble det av BMW taxiene ???

Dem ble ikke gamle i den neringen .

Skrevet

Har hatt ca 30 000,- i rep.avgifter på ca 2 år på min bil. Er ikke billige biler for å si det sånn.

Skrevet

E60/61 er desverre biler som etter min egen erfaring er full av feil.

Jeg kostet på mine MYE penger og kollegaen min kostet på sin 70 000,- på 6 måneder.

Sjefen min måtte koste på sin ca 35 000,-

Det er heller ikke bare oss som jeg vet har hatt mye problemer.

veldig synd for det er jævlig flotte og gode biler å kjøre!

Min E39 er langt bedre kvalitet på og vet du hva? INGEN varsellamper enda i motsetningen til E61/61`n jeg har eid hvor det pep for noe hele tiden! dsc, vinduer, PDC, servotronic, kompressor bak, adaptive lys, airbag osv..

Skrevet

Jeg fikk totalhavari på motor! Har også hatt svinghjul bytte og ikke minst div knask i forstilling! Seff var bilen utenfor garanti så måtte koste alt selv.....

Skrevet

Hmm, dette var ikke hyggelig lesing! Da vi kjøpte bilen (altså en 2007 E61 520 d) stod det mellom den og en ny/nyere "kjedelig" bil av et eller annet slag.

Vi tok sjansen og gikk for bilen vi hadde lyst på, men vi har helt klart verken penger eller lyst til ha dyre reparasjoner (i klassen som beskrives her inne) i årene som kommer.

Er det opplest og vedtatt at E60/61 er en bil med mye feil? Har disse bilene noen spesielt svake punkter?

Skrevet

Jeg har riktignok bare hatt bilen i et år, men jeg har ikke hatt noen utgifter utover vanlig service/vedlikehold.

Håper det holder seg slik..

Skrevet
hmm. jeg har ett inntrykk av at det ofte er diesel'ene som har trøbbel? og automat..

Velger man Bensin og Manuell så er man kvitt mange av di skummle havari feilene.

En manuell kasse er som regel grei å skifte og koster lite brukt, og en bensin motor har mye mindre dill dall.. dyser, diesel pumper og turbo havari slipper man å bekymre seg for

Skrevet

Stemmer nok det, noe som er mye av grunnen til at jeg ønsket bensin. Likevel vil kompressor for fjæringen bak, klimaanlegg, kabelbrudd i bakluke og andre ting være like utsatt uavhengig av drivstoff.

Panoramasoltaket har jeg også inntrykk av at skaper endel problemer. Taket i seg selv har jeg fått inntrykk av at flere sliter med, og i tillegg kommer problemene med tett drenering, noe som kan få store konsekvenser for elektronikken under reservehjulsbrønnen (idiotisk plassering forøvrig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...