Der Barockengel Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Hvis man vil ha et internasjonalt samfunn [snip] Noe av problemet er nok at vi burde brukt mer tid på en ærlig og åpen debatt omkring "hvis"-delen, der alle følte de fikk komme til ordet uten å bli stemplet som forutinntatte eller ennå verre ting.
sm0k3d Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Vi kan jo takke Jens og hans sekt som vil ha alle til norge ,for jo flere han har på nav jo flere stemmer . Men sier du imot så er du nazi og bør sperres inne. Heller nazi enn i jens sin sekt. Takk for at noen sa det! Send faenskapet UT, hvis de ikke kan følge vanlige norske regler.
asv Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Jeg synes det er rett og rimelig at de som skapte problemer i brudefølget skal få sine fortjente forenklede forelegg. Dette tullet med at man skal trå varsomt når det kommer til ikke-etniske nordmenn har jeg fint lite sansen for. Jeg er ikke rasist, men kritisk til fri innvandring. Jeg er også sterkt kritisk til hvordan politikerne kjøper seg stemmer med å tillate og sette krav til alt mulig. Hadde jeg dratt til Iran (et tilfeldig valgt land) hadde jeg neppe fått statlige midler til å sette opp en flott stavkirke. Jeg hadde sansynligvis ikke fått lov til å sette opp en stavkirke i det heletatt.. Hadde jeg stoppa midt i rushtrafikken og dratt frem brødskiver med brunost, hindret trafikken og kallt det norsk tradisjon... vel, hva tror dere hadde skjedd? Sånn det er i dag så er det vi som skal tilpasse oss ørten forskjellige kulturer for ikke å bli stemplet som rasister. Det burde være innvandrere som tilpasser seg den norske kulturen. Da sier jeg ikke at de nødvendigvis skal elske brunost, gå i bunad og se på vintersporter, men hvertfall ikke prøve å presse på oss deres kultur. Også forstå ting som at man IKKE kan stoppe midt i trafikken å begynne å be..
SigurdE36 Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Som det blir skrevet over her, har media stort ansvar med hvordan de omtaler slike saker også. Jeg lot merke til at vg valgte å ikke ha kommentarfelt under den saken her.
locktite Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Det er aldri komentator felt på slike saker. Ytringsfriheten i dette kommunist landet her er en vits!
wicky124 Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 er så artig å lese innlegg fra skaprasistene her på bimmers under slike tråder... de fleste har under 1000 innlegg...og halvparten av dem er vel relatert til innvandring..på ett bilforum... Hendelsen er trist, og ikke akseptabel.. Men hva med alle innavla apene i bygda som spinner og herjer og burner og blir sure og hater staten når DE blir fratatt lappen? Hva med halvparten av folka her inne på forumet som trimmer bilen og unngår å betale avgift til staten? er iallefal noen her på forumet som bevisst sladder skilt kun for å slippe å betale 1000kr pr hk i sin supertrimma bimmer... Vær heller kritisk til politet som ikke tok affære på riktig måte istedet for å blande inn jens/ap og innvandrer debatt...
Fredrik Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 ....Vær heller kritisk til politet som ikke tok affære på riktig måte istedet for å blande inn jens/ap og innvandrer debatt... Den første delen av ditt innlegg er ikke verdt en kommentar, men den andre delen av ditt innlegg er svært viktig og fortjener absolutt oppmerksomhet. Det store spørsmålet er selvfølgelig hvorfor politiet ikke tok affære på korrekt måte. Her kan man bli fristet til å trekke noen linjer til Jens & Co, men det vil jeg ikke. Jeg nøyer meg med å konstatere at spørsmålet er legitimt og dessverre ikke enestående i en bredere kontekst. Som allerede antydet (les: medieveldet) gjør heller ikke pressen deres plikt når det gjelder å sette søkelyset på enkelte sider av innvandringen. Alt for mye feies under teppet og alt for mye forties.
SigurdE36 Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Du bør være forsiktig med å kalle folk du ikke kjenner for rasister wicky, ufin hersketeknikk du bruker i flere tråder. Her dette bilde er tatt er faktisk hoved innfarten til Oslo sentrum, som disse tullingene har sperret for å slåss. Uakseptabel oppførsel uansett etnisitet.
wicky124 Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Hver lørdag i sommer kommer motorsyklister og amcar entusiaster og parkerer opp og ned karl johan.. sperrer veiene fordi de skal snu bilene og stå parkert midt i paradegata... Ingen vier DEM negativ oppmerksomhet...? Men som du skriver SigurdE36; Uakseptabel oppførsel uansett etnisitet. er korrekt...Slik oppførsel hører ikke hjemme noe sted, spesielt ikke på offentlig vei. Jeg har selv vært med på brudefølge fra Stovner til Sandvika, og vi telte ca 50biler etter limmoen.. Vi holdt grei fart uten å bulke.. Men var også antydning til å ligge "nr 1" bak limmoen... Uansett, en slik handling burde ikke føre til heftig innvandrer debatt.. Hva om en svenske på vei til gardermoen punkterer og skaper kø... eller kjører inn i en bil bakfra.. skal man da kaste ut alle svenskene?
SigurdE36 Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Ikke noe poeng fra min side hvertfall å skape noe innvandrer debatt, men være lov å kritisere utlendinger også. Men ja, noe av det som irriterer meg mest i trafikken i Oslo sentrum er tydelig bønder i byen som ikke vet hvor de skal kjøre, ligger feil og skaper kaos.
///MoePower Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Waqas, det er ikke hk avgift på veteranbiler og biler som har vært i Norge mer enn 10 år.. Jeg er forøvrig enig i at innvandrere skal tilpasse seg oss, det er ikke vi som skal tilpasse oss dem. De kom hit av egen fri vilje og det må de gjerne også gjøre dersom de tilpasser seg norske levemåter og jobbe for seg. At de skal tvinge på oss skikkene sine og innføre dem i skolen og den offentlige sektor gjør meg forbannet, det er ikke slik det skal være! Og får de det ikke som de vil så er det plutselig vi som er rasister, noe Wicky viser til ett eksempel av lengre opp her.. Jeg syns det er rasistisk ovenfor oss at de nekter å følge norske skikker og levemåter når de er her..
Der Barockengel Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Hva med at pressen heller starter å bli litt kritiske til ting som skjer i samfunnet og heller tør å stille de ubehagelige spørsmålene. Det er en kjensgjerning at journalister tenker og arbeider med utgangspunkt i sitt eget politiske ståsted, og at dette ofte gjennomfarger mediedekningen. I USA blir man stadig mer bevisst på at mange journalister er langt fra å kunne kalles unbiased - og det er en tanke jeg spår blir mer og mer aktuell å tenke i Norge også.
wicky124 Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Hva med nordmenn som har utvandret til spania? De har norske kolonier der, bruker norske penger og lever AKKURAT som om de skulle vært i Norge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå