Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en 320d touring 2005 med m-sport ll pakke fra fabrikk som sporer noe helt vannvittig.

Har hatt bilen inne på 4-hjuls kontroll og da ble alt stilla inn så det er innenfor tolleransene.

Bilen ble bedre, men sporer enda MYE.

Har byttet alt av foringer, så lurer på om det kan være dekkene?

Er Dunlop sp sportmaxx runflat 225/45 r17 på msport felger..

Noen erfaringer?

Kim

Skrevet

Jepp.. Skift til skikkelige dekk. Runflat-dekk er helt ubrukelig på norsk vegstandard. Eg har Federal (husker ikkje typen akkurat nå) 235/35 R19 framme på min e46 med M-tech ll, og blien min sporer forholdsvis lite.

Skrevet

Spør du meg, så sats på Pirelli Cinturato P7. Kjører 225/45-17 og er utrolig fornøyd. Svært lite sporing, svært lav rullemotstand og svært lav dekkstøy.

Nei jeg selger ikke dekk! Men sporing er veldig dekk-avhengig. Hadde Nankang tidligere og fikk nesten senebetennelse i underarmer og skuldre pga sporing.

Skrevet

Okei, kjempe bra:D

Håper på at bilen går nogenlunde rett fram når vinterdekka kommer på da..:)

Er det fordi at "veggene" i dekket blir så harde, at de automatisk søker på veien?

Eller kan det være bredden?

Vurdere 18" til neste sommer, så er kjekt å vite hva jeg må tenke på:D

Skrevet

De er også svært vare for endring i ET. Så hvis du skal kjøpe 18", pass på å få riktig ET (innpress, bør/må være likt som originalt) og ikke kjøp for brede dekk.

Skrevet

e46 er etterhvert en gammel bil, er du sikker på at bærearmsforinger i forstilling, samt svingarmsforinger i bakstilling er ok?

Skrevet

Okei, skal prøve å finne tillsvarende..:) vill bare ha litt større, ikke nødvendigvis breiere.:)

Tok å bytta alt av foringer før 4-hjulskontrollen. Var slakk i forstillinga, så det måtte gjøres for at det skulle være vits i å stille..:)

Skrevet
Jepp.. Skift til skikkelige dekk. Runflat-dekk er helt ubrukelig på norsk vegstandard. Eg har Federal (husker ikkje typen akkurat nå) 235/35 R19 framme på min e46 med M-tech ll, og blien min sporer forholdsvis lite.

Federal er vel best til lagring.

Skrevet

Har samme problem på min e46, sporer så å si ingenting med vinterhjulene på (225/45/17) men med en gang jeg satt på sommerdekkene (225/40/18-forran og 255/35/18-bak) sporer den noe jævli..

Etter at jeg kom over denne tråen her, var jeg ute og så på dekkene på bilen, da så jeg at det var runflat dekk.

Har nettopp vert på eu kontroll, alle foringene var bra, så er ikke noe der.

Så får å få bort dette probleme må jeg bytte dekkene??

Noen anbefalinger på dekk?

Burde jeg gå ned i bredde bak?

Mvh joakim

Skrevet

Nå har jeg byttet til vinterdekk, hakkapelita på 205/50 17 , og fet ble en HEEELT ny bil. Fantastisk!:D

Så når sommeren kommer blir det ALT annet en runflat!:)

På leting etter 18" så vet ikke enda hva det blir.

Skrevet
Hei.

Har en 320d touring 2005 med m-sport ll pakke fra fabrikk som sporer noe helt vannvittig.

Har hatt bilen inne på 4-hjuls kontroll og da ble alt stilla inn så det er innenfor tolleransene.

Bilen ble bedre, men sporer enda MYE.

Har byttet alt av foringer, så lurer på om det kan være dekkene?

Er Dunlop sp sportmaxx runflat 225/45 r17 på msport felger..

Noen erfaringer?

Kim

Har samme dekka på min 320D 04 touring, å da spora så nøkken mildt sagt! =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...