Gå til innhold

billig bruks/vinterbil, forslag?

Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for innspillene alle sammen! etter litt surring fram og tilbake endte jeg opp med å finne ut at jeg bare bruker e90'en i vinter. har kjøpt meg et sett felger med nokian hakka 7 dekk, satser på at det funker bra. det går vel bra denne vinteren og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig å ødelegge, og gode biler som man får billig.

....og som står og spinner bare det kommer 5 cm snø :roll: En kollega har en C220 CDI som visstnok ikke er særlig brukanes på vinterføre, alt for lett i ræva. Da er det bedre med en BMW med 50 50 vektfordeling og et antispinnsystem som faktisk virker og ikke bare tar bort all effekten fra motor :)

Er hver vinter det, alle i boligfeltet med Merce sliter i bakkene her mens BMWene bare kjører rett opp :wink:

Hahahah, du klarer aldri å ikke få meg til å le. At du ikke liker Mercedes gjør ikke bilen dårlig veitu :lol::applause:#-o

De fleste som klager på at den og den bilen kommer seg dårlig fram, er amatører som ikke kan kjøre bil eller veit hva de prater om, akkurat som i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

kom hjem fra sjøs i går, hentet et sett flotte 16" hjul med nokian hakka 7 dekk, kjørte hjem i godt mot og skulle montere de, dessverre hadde 325'en for store bremser så felga passa ikke :P

i dag kom vinteren til sunnmøre og jeg må derfor finne meg en måte å komme meg rundt på..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37771023

noen andre enn meg som syns denne så bra ut? kravene mine er ikke så voldsomme, men jeg ønsker at bilen er EU-godkjent, i bruksstand og at den har hengerfeste og evner til å dra en båthenger på 900 kg. denne ser ut til å fylle ut alle kravene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom hjem fra sjøs i går, hentet et sett flotte 16" hjul med nokian hakka 7 dekk, kjørte hjem i godt mot og skulle montere de, dessverre hadde 325'en for store bremser så felga passa ikke :P

i dag kom vinteren til sunnmøre og jeg må derfor finne meg en måte å komme meg rundt på..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37771023

Mange som brenner seg på den der, minste man kan ha på disse er 17" :wink: 325d er originalt utstyrt med usedvanlig store bremser og da passer ikke felger som f eks tidligere har stått på 318 eller 320 :)

Litt tungvint kanskje men så røsker det bra når du trør bremsefjøla i bånn også da :wink: Skal forøvrig kjøpe meg Hakka R til uka, regner med at fremkommligheten er ivaretatt for vintern da. Hadde sånn halvgreie vinterdekk i fjor og kom fram over alt, ennå jeg prøvde og eksperimenterte litt i diverse bratte og svingete bakker så krabba E90en ustanselig opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det, mine damer og herrer.. Gjør en Mercedes w/s124 og..

300TE'en jeg hadde er den utvilsomt beste vinterbilen jeg har eid mht fremkommelighet. Lånte meg en Subaru med 4wd for å dra frem campingvogna mi fra snøhaugen, kom meg ikke av flekken.. Bare for moro putta jeg vogna på 124'en, den dro den frem uten issues.

Stortsett alle biler er greie på vinterføre om dekk og sjåfør er ok. Nå skal ikke jeg skryte på meg å være ok, men dekka var splitter nye hakka rsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...