Gå til innhold

Lav M5 terskel på finn.no

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde hatt en 540 med presse så skulle jeg hvertfall hatt m5 forstilling og bakstilling og endel annet, hadde også lagt den i m5 kategorien.. Kategoriseringen på finn er ikke for å skille mellom ombygde biler og originale, hvis du leiter etter en morsom e39 så leiter du ikke blandt slitne 520'er med m-fanger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik jeg ser det så hører M biler under kategorien for M biler og vanlige under 5 serie. En 540 er kun en vanlig 5-serie, selv om det er montert en kompressor. Kan ikke legge en F10 550i under M5 bare fordi den har tilsvarende effekt som en E39 M5 :roll: Det er det som er haken ved å ha en vanlig 5 serie, der er å blir en vanlig modell uansett å stor motor den måtte ha. Når man først kommer over på M da snakker man :wink:

Hvis jeg hadde vært i markedet for M5, en bil det ikke er mange av til salgs så hadde jeg blitt ganske sur når jeg fant ut at de få treffa man får er brukt opp av biler som egentelig ikke er det man søker likevel. Akkurat slik det er på Finn.no hvis jeg var på utkikk etter en orginal E39 M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5 er (i dag) og bare en helt vanlig modell. Eneste som gjør at jeg kunne vurdert en original E39 M5 versus en ombygget, er at en ombygget, som er bygget på norskt karrosseri, må ha sveist om reservehjulsbrønnen for å få plass til eksosen. Biler som er sveist på er ikke så veldig interessant.

Hadde det vært numererte biler som f.eks Alpina, hadde jeg hatt bedre forståelse av "problemet". M-bilsjåfører må nok tritt og ofte godta å bli grundig frakjørt av ombygget redskap på bane, og da sitter du igjen med en unødvendig kostbar originalbil som hverken er skjelden eller bemerkelsesverdig rask.

Personlig hadde jeg nok ikke blitt irritert om noen la ut en 550i under M5, da denne vil være mye mere realistisk for meg, til tross for at man drømmer om M5. Det er ikke akkurat slik at Finn.no strømmer over av godt motoriserte 5-serier uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet - ja,det er teit når folk legger ut hjemmesnekrede ombygginger og styilingjobber som M-biler,men finn har da tross alt et søkefilter som gjør at man kan sette antall hk som kriterie. En gammel 520 vil jo da være lett å filtre ut. Greit at bilene ligger i feil kategori,men det er vel neppe noe å irritere seg særlig over? Ingen av dere som browser disse annonsene kommer til å kjøpe en sånn bil allikevel og dem som faktisk skal ha en sånn finner dem lett uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt en 540 med presse så skulle jeg hvertfall hatt m5 forstilling og bakstilling og endel annet, hadde også lagt den i m5 kategorien.. Kategoriseringen på finn er ikke for å skille mellom ombygde biler og originale, hvis du leiter etter en morsom e39 så leiter du ikke blandt slitne 520'er med m-fanger!!

Kategorien heter ikke "rask 5-serie" men M5. Du har en annen søkefunksjon hvor du kan velge hk under 5-serie. Skjønner godt at selgere legger de der, da kjøpegruppen er den samme som hos M-bilene. Personlig mener jeg kun M5er (også ombygde) hører hjemme i M5 kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kategorien heter ikke "rask 5-serie" men M5. Du har en annen søkefunksjon hvor du kan velge hk under 5-serie. Skjønner godt at selgere legger de der, da kjøpegruppen er den samme som hos M-bilene. Personlig mener jeg kun M5er (også ombygde) hører hjemme i M5 kategorien.

Dette er vel slik det burde være, men igjen vil jeg påpeke dette med å legge en annonse som rekker ut til gruppen du ønsker å nå.

Greit nok at det finnes en søkefunksjon for antall hester, men jeg er ganske sikker på at en godt motorisert 5-serie (tilsvarende av M5) vil nå ut til langt flere kjøpere dersom den legges ut under M5. Noe som til syvende og sist er det eneste som er interessant for en selger.

M5 i tittel på annonsen bør man imidlertid unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger nok hos finn. Jeg har full forståelse for at folk legger ut gromme biler som er hakket under M i M5-kategorien. Dette handler om målgruppe, og jeg tror nok at de har bedre treff med målgruppen sin der, kontra "det uendelig dype havet" med standard E39`er i søppelstand - gjerne til overpris. Når det er sagt burde finn hatt en mer detaljert oversikt på hvordan bilene inndeles, som nevnt ovenfor. Blocket.se har feks denne inndelingen, samme med mobile.de. Vi burde ha mulighet til å velge hvilken bil vi ser etter, 540, m5, osv.. Men klart.. En forretningsmann vil mene at det er greit å legge 540 med presse i m5 kategorien, mens den harde entusiasten vil helst se kun M5 der. Folk har forskjellige syn på ting, men er jo ikke verdens største problem dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rapportert noen annonser under M5 kategorien... Trykker jeg på M5, er det fordi jeg vil se på M5. Driter vel i britiske 530D med M-tech styling og 540er. Trykker jeg på Opel, er det fordi jeg vil se på Opel. Trykker jeg på 3-serie, er det fordi jeg vil se 3-serie som ikke er M3. Kategoriene er tydelige, 5-serie og M5.

Ombygde M5er kan også ligge under M5. Under M3/M5/M6 skal det i mitt hode KUN ligge biler med S-motor (eller M88), originale eller ei. Er den ikke original, må jo det selvfølgelig nevnes i annonsen.

En 540 eller 530D osv. har null relasjon til M5, i forhold til hva en ombygd M5 har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne har en M5 korrekt M5 rammenummer. Ombygd kan legges i M5 kategorien såfremt den er komplett ombygd og det fremgår av annonsen at det faktisk ikke er en originalbil. Fordi man har veiva tryllestaven litt over en 540i såpass den yter like mye som en M5 så blir det ingen M5 av den grunn.

Mulig jeg er i alt for stor grad originalpolizei på det området, men det irriterer meg grenseløst at folk dropper en s motor nedi hva det nå skulle være og automatisk tror de har M bil.... En E36 316 med s50b30 er IKKE en M3.

"E36 med S50B30" kan de få kalle det, men ikke en M3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rapportert noen annonser under M5 kategorien... Trykker jeg på M5, er det fordi jeg vil se på M5. Driter vel i britiske 530D med M-tech styling og 540er. Trykker jeg på Opel, er det fordi jeg vil se på Opel. Trykker jeg på 3-serie, er det fordi jeg vil se 3-serie som ikke er M3. Kategoriene er tydelige, 5-serie og M5.

Ombygde M5er kan også ligge under M5. Under M3/M5/M6 skal det i mitt hode KUN ligge biler med S-motor (eller M88), originale eller ei. Er den ikke original, må jo det selvfølgelig nevnes i annonsen.

En 540 eller 530D osv. har null relasjon til M5, i forhold til hva en ombygd M5 har.

Helt enig.

Alt som ikke er original m5, eller ombygget til nettopp m5, skal ligge under annen kategori. Er jo helt på trynet hva disse klovnene driver med :roll::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener rolfi har ett godt poeng der :) De som er i markedet og vurderer noe så "edelt" som en M5 kikker ikke på 540er med presse eller 528I med full M5 optikk, de kan kanskje vurdere uorginal og orginal M5 men jeg tviler på at de i det hele tatt vurderer noe annet en dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...