Gå til innhold

Kristoffer's E28 528i fra død til levende igjen

kristoffersandnes
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk du bilen plombert før fjerning av høyre innerskjerm, eller er han som byttet den godkjent for og gjøre det, og levere inn dokumentasjon i ettertid. Med tanke på fjerning av chassinr.

Er gjort av godkjent verksted for oppretting av bil :)

Dette var fine bilder du! Godt å se at denne blir (minst) like fin igjen :)

Tusen takk!:) Ja, skal få til det..

Godt å se den tilbake på plass...

Nå er det bare (for meg) å lene meg tilbake i kontorstolen og vente på daglige oppdateringer... Skal bli nice!

Skal prøve å få litt fortgang på tingene etter hvert her nå, men skal legge en liten plan oppi hode først :)

m3hzcm2ff2fy5up91w55.jpg

Driver å demonterer litt saker i motorrommet. Det blir den første delen som skal få lakk.

a38y6zi46ay2qiltxlfy.jpg

9bh7b46m3hjyy9kjbkc5.jpg

Ikke noe spennende men : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Se her ja. Er snart i gang med tilsvarende selv. Men har "bare 1000 projekter som må avsluttes først". Blir nok bra dette.

P.S bilder er alltid spenende det. 8)

Aha, får vel stikke innom tråden din å se hva du driver med:) Ja, det var noe med det. Er ikke alltid like greit å få tid til alt.

_______________________________________________________________________________________________

For å si det mildt, hater jeg været som er her jeg bor. jevent -20 i nesten to uker, men nå er det endelig blitt minus 10 grader igjen, så det er levende ute i garasjen!

clpv9vg01dkz9e0rgvej.jpg

Tok av panseret igjen.

pvp25eevch7dcg8b9vah.jpg

Nei, se her da. flott brunfarge og greier :) :)

5ooy2qyn1lxgu1gg99l9.jpg

kfql7d3ylhsgg2q5ksg4.jpg

kho7bebha8mg89tn0v26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • 1 month later...

Tja, man kan si det har vært en smule rolig her :lol: Men men sånn er det vel noen ganger. Men likevell har jeg nok tenkt på min E28 hver dag året rundt. hvordan ting skal bli og hvordan det gjøre, så skal si det har gått med en god del tankekraft.

Også har det seg slik at det ikke er alltid like mye med penger og uforutsette utgifter.... Men nå har jeg endelig fått meg 100% stilling, så nå skal det nok bli mer ordning fremover.

I sommer kan jeg ikke si at det har vært så mye til fremgang....hadde jo seg slik at jeg trengte en ny kjøremaskine så mye av tiden gikk med til den.

150n8iubdgylraxvnuzd.jpg

Har vært lenge skeptisk til disse nymotens BMW men må innrømme at jeg syns disse touringene er pene. Er en 2004 E46 320D

x20wpqxbkmypzvfop3vp.jpg

Enda et bilde etter den fikk seg sorte nyrer :D

xo5z92exopjhvurkdc8y.jpg

E28'n på tur til et verksted der jeg får låne litt plass innimellom. Skikkelig trekkvogn disse E34'ene :)

1gg2zf09p93sa8svt8yq.jpg

Også måtte jo såklart denne kjerringbilen få litt pleie, er en 77 mk1 polo. men kjekk å ha for å frakte saker og ting.

kc5yep6hh6qjbhytu07y.jpg

Tror jeg gjorde et godt kjøp sammen med en kompis for en stund tilbake. Er et Kemppi Kempomat 320A fikk med masse tråd og 3 slangepakker. betalte 6 lapper for apparatet.

tfcvjdp9kqud8yirgtqi.jpg

Her var det litt brunt stål....kan trøste seg med at det er lettere enn carbonfiber:)

1s35yilivmnrj9pu5dtx.jpg

Lappet et nytt stykke, men etter dette ble det ikke gjort mye mer.... Karen jeg låner verkstedplass av har så mye å gjøre fremover så bukker og verksted er desverre opptatt.

q5xkdqc5p7oscxf4fyzq.jpg

Nye orginaldeler ny innerkanal og ytterkanal. Jeg har veldig lyst å bytte dette selv, men når det blir så vanskelig å få plass og tid på verkstedet er det vanskelig. Så sitter med tanken om å levere det i fra meg til han som gjorde opprettingen av bilen.

cbogy0n1ohi6w2a27xmn.jpg

Sveiset inn en avstiver som går i fra a til c takstolpe. med tanke på bytting av inner og ytterkanal.

7deqyk805fsb69rp0nzk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

gy2a3u9u.jpg

Gjorde en grei deal på denne Meguriar's poleringsmaskina for en stund tilbake.

Betalte 1000,- skulle vist ha blitt brukt to ganger. Den så helt ny ut!:)

Skal kjøpe inn mer produkter etter hvert. Men har ikke drevet med polering før:)

u2udugeb.jpg

Castrol edge fst 0w-30 6L og mahle oljefilter.

remyge8a.jpg

Nytt dieselfilter :)

Gjorde nettopp service på E46 320d'en.

Byttet olje, oljefilter, dieselfilter, luftfilter og kjøleveske:)

Venter på nytt automatkassefilter og castrol transmax z automatolje.

Kommer også nye glødeplugger og blendeplugger for innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...