DriftKing Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Hei funderer på å kjøpe meg E30 M3, har sett på en rød i Skien med reg nr. NE 81560 noen som kjenner noe historikk på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Generelt på e30 ville jeg sjekket for rust. Ta fram skrujernet og gjør spot-tester. Gjerne inne i hjulhusene fant jeg mye skult på min. Godt tildekket av understellsmasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Jeg er helt enig med Hawkon88... og ikke vær forsiktig når du bruker skrujernet. Bruk litt krefter og stikk ordentlig der det pleier å være rust (hjulhusene, kanaler, under dørene, under reservehjulet bak og på sidene bak etc.). Husk også å få noen som kjenner S14 motoren til å si seg god for din kommende S14 motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Hadde noen gått løst på bilen min med ett objekt som penetrerer rustbeskyttelsen, hadde jeg sendt dem rett på dør med regninga i handa. Bruk noe med gummitupp, evt mye tape på skrujernet. Kjøper man en slik bil burde du også prøve å ordne det slik at du får bilen på bukk, da får man virkelig sjekka det man vil sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Takker for alle gode tips, bilen jeg har sett på er omlakkert for ca. 3 år siden og det skal være byttet registerkjede + strammer,planslipt topp,nye ventiltettninger,toppakkning (gått straks over 200 000km) problemet er det at det ikke finnes papirer på det, skummelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Ikke skummelt i det hele tatt. Høres motoren fin ut for en som har peiling på s14, den ikke bruker vann eller olje, så skal ikke motoren være noe problem. Mangler serviceheftet etc er det straks værre. Kan være en god bil, men e30m3 er et samler objekt, og de fleste syns at historikken er viktig. Sjekk lakken nøye for feil, lakk på pakninger etc og amdre ting som ofte finnes på billige/hastverkslakkeringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Om rusten på E30 M3 dukker opp på noenlunde samme plasser som vanlig E30, så har jeg noen plasser du kan se over om du evt skal se på objekter. Jeg har for litt siden kjøpt en urørt E30, med 120.000km bak seg. Rimelig bra i karosseri, og den "så" rustfri ut. Jeg har funnet noen litt alvorlige flekker som må ta`s innen nær fremtid. Her er en liten check-liste: Ta av trekk på bakplate innvendig i bagasje, samt pæreholdere til baklykter. Har en tendens til å danne seg rust rundt der. Ta av sidetrekk i bagasjerom. Rundt hjulhus/batterikasse og nede i sidene bak hjulhus Bakplate under/bakom fanger (om det lar seg gjøre) Kanaler og jekkfester ( om mulig. Er vel skjørter som kanskje skjuler det meste der) Torpedovegg Dempertårn foran Rammevanger og på siden av motoren på begge sider, mot hjulhus foran Takluke/taklukekasse Sjekk etter fukt/rå lukt innvendig og i bagasjerommet Får du mulighet til å få bilen på bukk, så sjekk i dørken, der den går fra å være flat til oppover buen der som pedaler er foran. Under bak hjulhus Der er de fleste plasser det kommer rust av litt trasige plasser. Alt annet karosseri ser man jo gjerne ved et kjapt blikk Lykke til med jakten på en av BMW`s mest sjarmerende biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Hei funderer på å kjøpe meg E30 M3, har sett på en rød i Skien med reg nr. NE 81560 noen som kjenner noe historikk på den? Tenkte jeg skulle se på denne mens den enda lå ute på finn. Fikk beskjed av eieren at det er en liten olje lekasje på motoren og det er rust på den ene bakskjermen. Dette synes jeg er litt dårlig siden bilen ble lakkert for 2-3 år siden. Var visst litt mer som måtte fikses på den også, så jeg gadd ikke dra og se på den. Den bilen var jo den billigste på finn, og den har vært til salgs lenge så det er vel en grunn til at ingen har plukket den opp. Hvis han fremdeles skal ha samme pris for den, så tror jeg det lønner seg og legge i litt mer penger for og finne en med historikk som er i litt bedre stand. Spesielt med tanke på videre salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Dette er en bil jeg har eid tidligere. Det er originalt en Henna-rød M3 dette. Om du skal se på den, sjekk under baksetet, inn mot skjermene, der fant han som kjøpte bilen av meg litt rust. Vet ikke om han tok det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Hei folkens Takker alle for gode tips og råd. Har sett på bilen å tenker det samme som ble skrevet her, litt urovekkende er det vel at det dukker opp rust 2-3 år etter lakkering. Har ikke skjekket så nøye ellers da det ble en ganske rask titt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Det er vel ikke akkurat veldig urovekkende. Om den blir kjørt i regn osv., tar det ikke lang tid før rust danner seg på plasser det var rust fra før. Med mindre karosseriet har blitt syreduppet, vil du aldri bli kvitt rusten helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Har det kommet frem en plass så kommer det nesten garantert frem flere steder. Så du mener altså at dette er normalt etter ett par års bruk etter en omlakkering? Kan ikke tenke meg til det skal være nødvendig og hellakkere bilen annen hvert år for og holde rusta i sjakk. Dette minner mer om dårlig grunnarbeid.. Jeg har selv fått tatt rust på biler og det har ikke vært antydning til rust etter 4 år bruk både på sommer og vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Nå var mitt innlegg ment litt mot en bil som har hatt dårlig grunnarbeid. Dvs. rust som kun har blitt pusset bort og lakkert over med grunning og videre med lakk. Da tar det ikke lang tid før rust danner seg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Ja, men da er vi enige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå