Gå til innhold

Er registreringsnummeret avgjørende for deg ved kjøp av bil?

André78
 Share

Er reg.nummer viktig for deg?  

89 stemmer

1. 1. Er reg.nummer viktig for deg?

• Helt klart viktig!
      3
    • Tja, litt viktig
      18
    • Bryr meg ikke så lenge bilen har riktig utstyr og pris
      69

Anbefalte innlegg

Faren min har akkurat bestilt ny f10 530 fra Bavaria Oslo. Selgeren hadde huket av BS skilter på bilen, før han hadde spurt faren min hvilke skilter han ville ha. Han valgte seff Oslo skilter. Han mente 90% av BMWene som blir solgt i Oslo får Bærums skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Registreringsnummeret er det siste jeg ser på når det er snakk om brukt bil, men om jeg hadde kjøpt en ny eller uregistrert bil fra en annen plass i landet ville jeg at forhandleren skulle registrert bilen med "mine" lokale skilt (SD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha serriøst? dette er den dummeste topicen jeg har sett i hele min tid på bimmers. og det har vært mange dumme tråder Haha

Det føles sikker mye teitere for den som ikke får solgt en bil fordi den har feil bokstaver i reg.nr...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha serriøst? dette er den dummeste topicen jeg har sett i hele min tid på bimmers. og det har vært mange dumme tråder Haha

Det føles sikker mye teitere for den som ikke får solgt en bil fordi den har feil bokstaver i reg.nr...

Jeg kjenner ingen som bryr seg om hvilke bokstaver det står på skiltnummeret,

er nesten så man burde oppsøke hjelp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok for min del at du synes det :) Hva er det som er så dumt med den? Det er tydligvis engasjement rundt dette. Jeg kjenner som sagt til flere eksempler, og det nevnes jo andre eksempler tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fordi at du ikke kjenner noen, så er det grunn til å måtte søke hjelp?

La oss si at du er FRP på din hals, ville du da kjørt med SV på bilen? Eller SP? eller AP?

Eller vil du ha VW som logo på din BMW?

Fordi om du liker klassisk musikk, så trenger ikke nødvendigvis de som liker rap å få hjelp til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er pgs Sosialistisk venstreparti at kunder ikke ønsker SV registrerte biler??? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge :lol: Hvilken verden lever vi i egentlig???

"åneeei, jeg vil ikke ha PP-regga bil, for vet alle at dama går på P-Piller"

"åneeei, jeg kan ikkje kjøre VF-regga bil, for da er jeg en Vampyr Frik

"åneeei, jeg kan ikke kjøre HB-regga bil, for da ser alle at jeg brenne HjemmeBrent

Like teit hele greia :P

Ja, jeg vil ikke ha SV på bilen min nettopp derfor.

Alt annet går bra men ikke SV.. litt politisk engasjert så alt med SV holder jeg meg langt unna :)

Byr meg såpass imot at jeg vil ikke reklamere for de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at folk er veldig opptatt av bokstavkombinasjonen på reg.nr. så opptatte av det at riksdekkende aviser har laget nyhetsartikkler om det. Var mye skriverier da SU gikk over til SV.

Edit.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur ... t-pa-bilen

http://www.vl.no/samfunn/nektar-a-kjore-med-sv-skilt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo-regionen har en del folk de siste 30 årene vært opptatt av regnr. Bærumsskilt (spesielt BN) har ofte vært foretrukket framfor Oslo-skilter og Drammen-skilter.

Selv er jeg litt kritisk til biler med Bergens-skilter, da jeg sitter med følelsen av at de bilene har mere rust enn gjennomsnittet pga det ekstremt fuktige klimaet.

Er bilen registrert i Nord-Norge er det helt klart en fordel mtp salting.

Ulempen med å ha et "eksotisk" regnr for området man bor i er at man lettere blir lagt merke til av andre (spesielt mhs til grisekjøring, politi o.l).

Kommer aldri til å kjøpe en bil med SV-skilter selv, fordi jeg kommer til å tenke på Kristin Halvorsen hver gang jeg går mot bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mere forståelse for å vike litt unna biler som f.eks har gått langs kysten.. Meeen, når det er sagt så vet jeg ikke om biler som har gått på saltede veier er stort bedre??

Uansett så blir det for meget for meg å ikke handle en bil jeg liker pga reg.nr.. Det sier vel bare at man ikke er nok sikker på seg selv til at man kan motsi evt parter som forbinder reg.nr med politiske partier etc etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha serriøst? dette er den dummeste topicen jeg har sett i hele min tid på bimmers. og det har vært mange dumme tråder Haha/quote]

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2/quote]

Og fordi at du ikke kjenner noen, så er det grunn til å måtte søke hjelp?

La oss si at du er FRP på din hals, ville du da kjørt med SV på bilen? Eller SP? eller AP?

Eller vil du ha VW som logo på din BMW?

Fordi om du liker klassisk musikk, så trenger ikke nødvendigvis de som liker rap å få hjelp til det.../quote]

VW logo på BMW nå må du forklare, hvilken sammenheng har dette med at i regionene i norge har vi forskjellige kjennemerker? :applause:

Om jeg er FRP til min hals så driter jeg vel i om det står SV på bilen min. Alle vet jo at det ikke har en politisk hennsikt.

Men om folk henger seg så opp i skiltnummeret er det nok på tia å skaffe seg en hobby, eller kanskje en jobb.

sånt har ikke jeg tid til i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...