Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Driver å bygger en E46 M3 til Rallycross og litt gatebil.

Jeg kjøpte bilen uten motor og gir og er på jakt etter noe å sette i.

I følge rallycross reglementet kan man ikke overskride antall sylindre som bilen originalt ble levert med, hvis man bruker en annen type motor.

I mitt tilfelle kan jeg da ikke bruke motorer med mer enn 6 sylindre. (S54)

Men så oppdaget jeg at Hartge laget en versjon av E46 M3 hvor de brukte V8`eren fra E39.

Det jeg lurer på er: Hvor mange slike Hartge ble produsert? Hvor finner jeg lettest dokumentasjon og homologeringspapirer som kan vise at E46 M3 også ble levert med V8 motor?

Til slutt: Hva anbefales av dere som kjører slike biler på bane? Rekkesekser eller V8`er?

Takker for alle svar :)

Skrevet

Erikoyg har den typen bil du spørr om. Han har helt sikkert dokumentasjon som kan hjelpe.

Forøvrig SSP som har bygd denne og de har garantert all info :)

Skrevet
Hei

Driver å bygger en E46 M3 til Rallycross og litt gatebil.

Jeg kjøpte bilen uten motor og gir og er på jakt etter noe å sette i.

I følge rallycross reglementet kan man ikke overskride antall sylindre som bilen originalt ble levert med, hvis man bruker en annen type motor.

I mitt tilfelle kan jeg da ikke bruke motorer med mer enn 6 sylindre. (S54)

Men så oppdaget jeg at Hartge laget en versjon av E46 M3 hvor de brukte V8`eren fra E39.

Det jeg lurer på er: Hvor mange slike Hartge ble produsert? Hvor finner jeg lettest dokumentasjon og homologeringspapirer som kan vise at E46 M3 også ble levert med V8 motor?

Til slutt: Hva anbefales av dere som kjører slike biler på bane? Rekkesekser eller V8`er?

Takker for alle svar :)

hei mener e46 m3 gtr ble levert med v8 men det tror jeg kun er levert til statene. så er nok lettest og søke etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...