FIIIIIL Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 har nettop fått lappen og vil kjøpe ny bil. er veldig interessert i bmw men har hørt mye negativt, det meste at det er veldig mye feil på dem og veldig dyre i drift. har sett på noen og fant denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37999150 vet at den er ganske gammel men har gått veldig kort og prisen er jo også lav. Syns dere at det kan være en bra bil som kommer til å holde lenge? jeg har absolutt ingen mekaniske kunnskaper så hver gang noe blir galt må jeg dra til noen mekanikere og har heller ikke altfor mye penger så er det noe jeg bør vurdere eller se på noe helt annet istedenfor ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Kan likesågodt kjøpe en corolla som denne bilen mener nå jeg. Det hadde jeg gjort ihvertfall. Samt navnet "Rino" og så lav km stand med ett sete som er ødelagt skurrer litt hos meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Med en slik innstilling, burde du nok kjøpe deg en toyota corolla ja Hehe skal ikke tro på alt du hører, men den du har linket til vil jeg styrt unna. er endel E36'er i den pris klassen du titter på En bil som har gått 130tkm og så har de bytta kanaler og hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 hehe.. sorry hvis du heter Rino! Nei men sånn seriøst, å bruke penga sine på no som med stor sannsynlighet vil koste enda mer ser jeg ikke vitsen i, når man ikke har kommet seg godt inn i arbeidslivet med stabil økonomi. Det vil jeg ikke anbefale noen. Heller spar litt til med å kjøre en driftsikker bil i 2 år og så kan man faktisk kjøpe seg en ordentlig bil. Tenk så morro det blir da! Og heller en E30 enn en gammel e36 med liten motor E30 har sjel og sjarm. Det har ikke en e36 316. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Det at gamle BMWer bare går i stykker og er dyre i reparasjoner er bare tull. Alle biler går i stykker etterhvert uten vedlikehold og stell, også BMWer. Jeg har selv hatt min 94 modell 520I i snart ett år nå og det har ikke vært noe som helst å utsette på bilen, selv om den er gått 237 000 km. Bilen har fått godt stell opp igjennom og i følge forrige eier som hadde bilen i 6 år så har det vært en riktig så trofast bil oppigjennom Rekkeseksere som M50 er kjent for å være solide og slitesterke, med godt stell og pen behandling så har du en bil som varer og varer Firerne ville jeg vært litt mer skeptiske til, i allfall de kjipeste og minst påkostede som denne i 316. Kjøp en med sekser, blir det for dyrt å kjøre med så ville jeg vurdert andre merker enn BMW. Det koster nemlig litt å kjøre dette merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 For noe tull! kjøp en 320 å ha det fint eller kjøp en 318 å ha det kjipt? 316 er dævv men 318 er helt ålreit, en 320 går noe bedre men bruker mye mer! Spesiellt med en uerfaren sjåfør. Hvis du skal ha en e36 så styrer du unna de første med m40 motor, det er en skikkelig dritt-motor. Motoren du vil ha heter m43, den klarer du ikke å ta livet av så lenge den har vann og olje.. er m43 i den bilen du linket til så da veit du hva du skal se etter. Om den er gått 150.000km eller 300.000km spiller ikke mye rolle, alt kommer an på hvordan det er behandlet, motoren er som sagt ikke problemet. Lykke til med bilkjøpet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 M50 er da mange ganger bedre enn M43, sjelden jeg hører en M43 som ikke tikker f eks Men alt avhenger av vedlikehold selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Det er flere flåsete svar her i relasjon til motorstørrelsen, men det skal du ikke bry deg om. BMW´s fantastiske kjøreegenskaper er like fine enten vi snakker om 316i eller om 328i. Det er selvfølgelig begrenset hva du kan forvente av en bil som er 20 år gammel og koster 17530,- kroner. Jeg er umiddelbart veldig skeptisk til om kilometerstanden er korrekt. Mon ikke den er minst 100K kilometer for lav med tanke på slitasjen på førersetet. Min 10 år gamle E46 har til sammenligning 315000 Km på telleren uten nevnverdig slitasje på førersetet. Det beste du kan gjøre er å prøvekjøre bilen sammen med en som har litt erfaring med BMW og E36 spesielt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FIIIIIL Skrevet November 3, 2012 Forfatter Share Skrevet November 3, 2012 takk for svar, blir nok en annen bil en den jeg har linket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 M50 er da mange ganger bedre enn M43, sjelden jeg hører en M43 som ikke tikker f eks Men alt avhenger av vedlikehold selvsagt Du tenker på m40.. Har vel nesten ikke hørt en m43 tikke M50 er fin motor det, men IKKE i minste utførelse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Herregud for noen påstander enkelte kommer med! For det første: En BMW i denne prisklassen er ikke noe dyrere å eie enn biler fra andre merker. Min erfaring er faktisk at BMW har billigere deler enn en god del japser. De er også slitesterke, så kvaliteten er ikke noe å si på! 316 M43 motoren som står i denne er like slitesterk som en M50. For det andre: 316 og 318 går helt greit. Husk at andre biler på denne tiden heller ikke hadde no mer enn 90-110hk som regel. 320 var en sprek bil på denne tiden, men de er alt for tørste til at det er lønnsomt for trådstarters preferanser. Når det gjelder bil som er linket til i starten så er jeg enig med alle om at km standen virker usannsynlig lav ut fra alder og tilstand på interiør, men foruten dette så synes jeg bilen passet ønskene til trådstarter. Den er billig, bruker lite drivstoff, billig å forsikre og så hel og grei ut. Jeg tror ikke en slik bil vil være noe dyrere å eie enn en corolla. For en som har begrenset budsjett et det bedre å kjøpe en slik med liten motor og dårlig utstyrsliste enn å kjøpe en 320 som er råna istykker og utslitt, som igjen vil resultere i løpende kostnader. Lykke til med bilkjøp, og jeg håper du finner noe du blir fornøyd med, selv om det alltid er meget utfordrende å finne en driftsikker og bra doning til et såpass begrenset budsjett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Steike så liv det blir hver gang jeg sier bmw ikke er det mest driftsikre merke.. haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Steike så liv det blir hver gang jeg sier bmw ikke er det mest driftsikre merke.. haha Det er kanskje fordi du langt på vei tar feil... Tyske ADAC (pendant til norske NAF) fører naturligvis statistikk over slikt og den finner du her: http://www.fdm.dk/filer/Pannenstatistik_2011.pdf Som du kan se er de tre tyske premiummerkene Audi, Mercedes-Benz og BMW helt overlegne i forhold til andre bilmerker og såvidt jeg kan se får BMW full score på de aller fleste modellseriene (2011). Hva slags feil som fører til behov for veihjelp finner du her: http://www.fdm.dk/sites/default/files/m ... r-2011.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Steike så liv det blir hver gang jeg sier bmw ikke er det mest driftsikre merke.. haha Det er kanskje fordi du langt på vei tar feil... Tyske ADAC (pendant til norske NAF) fører naturligvis statistikk over slikt og den finner du her: http://www.fdm.dk/filer/Pannenstatistik_2011.pdf Som du kan se er de tre tyske premiummerkene Audi, Mercedes-Benz og BMW helt overlegne i forhold til andre bilmerker og såvidt jeg kan se får BMW full score på de aller fleste modellseriene (2011). Hva slags feil som fører til behov for veihjelp finner du her: http://www.fdm.dk/sites/default/files/m ... r-2011.pdf Det finnes flere slike statistikker så bare slapp helt av Å ikke innrømme at tyskere har litt mer feil er som å si at japser er finere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Tenk litt nå! 95' BMW 318i mot tilsvarende toyota, finn ti forskjellige av hver bil. sammenlikn tilstand! Er rimelig sikker på at mange av bmw'ene er langt mer oppbrukt enn toyotaene. Fordi det er en dårligere bil? Nei, fordi det er en langt mer spennende bil, som selvfølgelig har fått mye mer juling enn tilsvarende toyota. er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå