Gå til innhold

kan dette være en bra bil?

FIIIIIL
 Share

Anbefalte innlegg

Det finnes flere slike statistikker så bare slapp helt av :)

Å ikke innrømme at tyskere har litt mer feil er som å si at japser er finere..

Nei... nå er du helt på jordet. ADAC´s statistikker omfatter noe sånt som 60 millioner biler over temmelig mange år og når de statistikkene viser at bl.a BMW nå bygger de mest driftsikre bilene stoler jeg faktisk på det. Japanerne har i lang tid hatt problemer med kvaliteten på deres biler. Det er over 10 år siden at f.eks Toyota lå på toppen av de samme listene.

Jeg har fått såpass mye pepper for å trekke frem andre bilmerker enn BMW her inne så jeg er bestemt ikke den rette å kritisere for å gå med skylapper i forhold til andre bilmerker enn BMW... =;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har vel med flate batterier,innlåste nøkkler og tom for drivstoff den lista der om jeg ikke tar helt feil? Ikke helt represantivt med andre ord :)

Flate batterier etter at man har fått start skyldes normalt at dynamoen ikke lader skikkelig og det er et problem relatert til driftsikkerhet. At folk kjører tom for drivstoff er selvfølgelig ikke relatert til driftsikkerhet. Den samlede oversikten gjelder imidlertid for alle bilmerker og dermed er også feilfordelingen lik for alle. Ergo er overikten så absolutt representativ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke batteritom etter veien for å si det sånn.

VELDIG mange av naf sine oppdrag går nemlig på folk som er tom for strøm når de skal ta igjen bilen etter den har stått med lys på osv..

Ja, men dette er ikke i kategorien driftstans i relasjon til driftsikkerhet. Du postulerer at ADAC´s statistikk, når det gjelder driftsikkerhet, ikke tar høyde for forskjellen... det gjør den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel også sies at merkene i tyskland har egne innstanser som rykker ut på feil. så nei jeg mener fortsatt den testen ikke er så riktig som du skal ha det til :) dette kan vi diskutere i det uendelige - men med ett åpent sinn vet de fleste at japsene alltid har hatt og enda har litt bedre driftsikkerhet, selv om det har jevnet seg ut betydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel også sies at merkene i tyskland har egne innstanser som rykker ut på feil. så nei jeg mener fortsatt den testen ikke er så riktig som du skal ha det til :) dette kan vi diskutere i det uendelige - men med ett åpent sinn vet de fleste at japsene alltid har hatt og enda har litt bedre driftsikkerhet, selv om det har jevnet seg ut betydelig.

Nei... dette er ikke korrekt. Japanerne bygger ikke like driftsikre biler som de gjorde for 10 år siden. Tyskerne er idag langt forbi japanerne på dette området... og ikke bare tyskerne, men faktisk også amerikanerne når det gjelder nyere modeller.

Her er en annen undersøkelse fra USA´s største forbrukerorganisasjon, J. D. Power and Associates, som omfatter over 100 millioner forbrukere i USA og Canada. Som man kan se på listen (som omhandler det nordamerikanske bilmarkedet og er gjennomsnitlig for et bilmerke med modeller fra 2009) er det hele 4 amerikanske bilmerker på topp 10 listen. 2 er tyske, 2 er japanske og 1 er fra Sydkorea. Bilmerket Scion er et underbruk av Toyota, men bygges utelukkende i USA, Canada og Puerto Rico.

http://www.jdpower.com/content/press-re ... -study.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Falck og NAF i en årrekke, av de Tyske bilene jeg har hentet/hjulpet har majoriteten faktisk vært fylling av feil drivstoff og innelåste nøkler, selvfølgelig så har det vært noen flate batterier også men det gjelder alle bilmerker og da særlig Toyoya Prius da startbatteriet på denn er på størrelse med et mopedbatteri hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... dette er ikke korrekt. Japanerne bygger ikke like driftsikre biler som de gjorde for 10 år siden. Tyskerne er idag langt forbi japanerne på dette området... og ikke bare tyskerne, men faktisk også amerikanerne når det gjelder nyere modeller.

Her er en annen undersøkelse fra USA´s største forbrukerorganisasjon, J. D. Power and Associates, som omfatter over 100 millioner forbrukere i USA og Canada. Som man kan se på listen (som omhandler det nordamerikanske bilmarkedet og er gjennomsnitlig for et bilmerke med modeller fra 2009) er det hele 4 amerikanske bilmerker på topp 10 listen. 2 er tyske, 2 er japanske og 1 er fra Sydkorea. Bilmerket Scion er et underbruk av Toyota, men bygges utelukkende i USA, Canada og Puerto Rico.

http://www.jdpower.com/content/press-re ... -study.htm

Det er helt korrekt at en del merker i Tyskland har egne instanser som tar seg av problemer, uvisst for meg hvor lenge etter at bilen er ny. Dette er også presisert i enkelte statistikker da dette er med på å gi et litt feil bilde på enkelte merker. Men BMW lager likevel gode biler, i alle fall bedre enn Mercedes de siste 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike så liv det blir hver gang jeg sier bmw ikke er det mest driftsikre merke.. haha :D

Er vel ingen her inne som har påstått at BMW er verdens mest driftsikre merke? (Håper ikke det for deres del...)

Det jeg derimot presiserer er at BMW ikke er mindre driftsikker enn andre merker, og at de faktisk har billigere slitedeler enn en god del andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var ikke det jeg mente heller.. men at tyskerne er langt foran - og hvis du tror på det, er du dum.. (ikke hiss deg opp nå :P )

Og når sant skal sies gjelder denne tråden om en eldre bmw fra den tiden japsene virkelig var sterke! ;)

(har jobbet i tunnelbransjen med hiace og hilux så akkurat det vet jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var ikke det jeg mente heller.. men at tyskerne er langt foran - og hvis du tror på det, er du dum.. (ikke hiss deg opp nå :P )

Og når sant skal sies gjelder denne tråden om en eldre bmw fra den tiden japsene virkelig var sterke! ;)

Som sagt tidligere... jeg er den første til å argumentere for realistiske alternativer til BMW, men rett skal være rett. BMW... og de andre tyske premium bilprodusentene... Mercedes-Benz, Audi og Porsche er idag langt foran japanerne når det gjelder driftsikkerhet... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere... jeg er den første til å argumentere for realistiske alternativer til BMW, men rett skal være rett. BMW... og de andre tyske premium bilprodusentene... Mercedes-Benz, Audi og Porsche er idag langt foran japanerne når det gjelder driftsikkerhet... 8)

Nei nå fårru gi deg!

Det der er jeg ikke enig mister!

Hadde blitt en lang kveld med diskusjon jeg og du tror jeg! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå fårru gi deg!

Det der er jeg ikke enig mister!

Hadde blitt en lang kveld med diskusjon jeg og du tror jeg! :) hehe

Neida... diskusjonen er elegant over for min del hvis du ikke snart viser frem offisiell statistikk som underbygger dine påstander vedr. japanske bilmerker og driftsikkerhet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...