Gå til innhold

Haugen's E28 M535i (sveist ferdig)


haugen1
 Share

Anbefalte innlegg

For ett rått prosjekt, dette ser utrolig bra og gjennomført ut :) Artig at noen tar seg bryet med å bygge om til venstre styring. Er så sykt mye fine biler i England men det er så forbaska dumt med den tullete høyrestyringa dems...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonkongeknall prosjekt. Gleder meg til å se ferdige resultatet.

Kom bare til å tenke på en ting når jeg leste du bytter alle bolter til syrefast :S

Hva med galvanisk korrosjon?

Kortsiktig vil det se bare fint og flott ut, og mest sannsynlig i det lange løp også om bilen bare skal brukes i finvær, og ellers stå lagret tørt.

Meeen om du har planer og å bruke bilen året rundt, er det katastrofe med bolter av så høy legering.

Det kommer jo da til å tære i stykker alle delene det er i kontakt med, og når det først er igang, så går det rimelig kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ja utrolig fint og skru på når alt er nytt og fint :) gjor det samme med den hvite e30'n jeg har.

Det med galvanisk korsjon ser jeg ikke på som et problem.

Bilene bil ikje brukt på vinter. Men boltene vill ikke korodere med stålet. Eneste er jo bare at boltene holder lenger og ikke ruster fast osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, nei da går det nok bra.

Men galvanisk korrosjon kommer du ikke utenom ;) hvor hardt det går utover "anoden" derimot, avhenger jo av miljøet, og siden du ikke skal bruke bilene i spesielt ugjestmildt miljø så går det nok bra veldig lenge :)

Men nok om det.. Har du noe byggetråd på e-30'n el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...