Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

Jeg har søkt igjennom forumet og funnet en del tråder med liknende info, men sitter fortsatt med spørsmål. (Beste tråd: http://www.bmwguiden.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=190213)

Plukket opp min 2010 320d xDrive med M-styling og fult ustyrt forrige uke. Jeg har vært inne på iDrive'n og huket av for Daytime Running Lights, men likevel lyser xenonlampene. Jeg kontaktet selger på Bavaria som mener at BMW aldri har hatt angeleyes som kjørelys, men her på forumet sier folk at E91LCI modellene bruker AE som kjørelys... Hvis dette stemmer, hvordan endrer jeg det? iDrive kommer jeg ingen vei med og ønsker ikke å vri på bryteren hver gang jeg setter meg i bilen/kjører igjennom tunneler...

Takk for hjelp!

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det skal være riktig, og da lyser de innerste ringene sterkere en vanlig. Visst det begynner og bli mørkt skal xenon lampene tenne.

Det er ett år siden jeg hadde e92 selv, men var det ikke noen innstillinger med klokkeslett også inne på samme menyen som du aktivert drl?

Skrevet

Var ute nå i lunsjen i strålende sol og sjekket, men xenonlysene kom likevel på. Jeg har ikke sett etter klokkeslett inne på iDrive, men skal kikke når jeg setter meg i bilen om en halvtime.

Skrevet

Hvis du har på auto visker så er toleransen for at de går på meget lav. Kjører du med tåkelys, det påvirker også. Det er en hel haug med parametre som blir tatt i betraktning.

Personlig kjører jeg med Xenon tvunget på om dagen (bryter helt til høyre). Jeg har LED for å få samme farge som Xenon (ser bedre ut). På Auto og Daytime lights så sendes det ekstra effekt til pæren slik at de lyser sterkt nok til å kunne brukes som kjørelys. Med svake LED får du bot nemlig.

Om kvelden switcher jeg den til Auto for først da aktiveres de adaptive lysene som hjelper meg godt i svinger. Grunnen til at jeg ikke kjører med auto på dagen er alle tunnelene på vestlandet. Det korter ned levetiden på Xenon-pærene betraktelig da de tåler et maks antall tenninger før de ryker. Så koster de en 2000 spenn stykk.

Skrevet

CrZyWiz: Det er ingen innstilling for klokkeslett innenfor samme menyen. Skal DRL være aktivert eller ikke i iDrive menyen?

SanjinRed: Xenonlysene går på med en gang jeg starter motoren. Da er hverken autoviskerne eller tåkelysene aktivert. Jeg prøvde også å lure sensoren med lommelykt, men til liten nytte.

Begynner å lure på om disse lysene er programmert inn til å alltid være på... =/

Skrevet

De skal være aktivert.

Forøvrig ganske imponert over han selgeren du har snakket med. De fleste BMW-er de siste fem årene har hatt dette.

Skrevet

Ganske imponerende hvis det viser seg at dette ikke stemmer.

Jeg har vært ute og sjekket igjen. Når bryteren står på auto (grønt lys ved siden av) så kommer xenon på uansett. Hvis jeg setter den i "0", så lyser AE sterkt i forhold til parklys-alternativet. Skal jeg eventuelt ha bryteren på "0" hele tiden da, eller kommer ikke xenon på?

Har blitt helt evneveik etter overgang til ny bil...

Skrevet

På min bil som også har DRL står bryteren i auto hele tiden. Som CrZyWiz også skriver så lyser da de innerste ringene noe sterkere da. Når mørket kommer eller man kjører inn i en tunell så skrus xenonlysene på.

Det kan være at denne funksjonen må aktiveres vha. koding i din bil, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor.

Skrevet

Takk for hjelpen awt.

Ringte Bavaria og fikk vel ikke noe klart svar derfra. Han mente jeg skulle prøve å sette den i "0".

Da lyser de innerste ringene ganske sterkt, men xenonlysene kom ikke på da jeg dekket til sensoren (mulig jeg ikke gjorde en god nok jobb). Derimot la jeg merke til at mens den sto i posisjon "0" og jeg skrudde av DRL i iDrive, så forsvant alt av lys. Venter spent på mørket!

Skrevet

Hvis den står i 0 og noe som helst lyser så har de mest sannsynlig kodet bilen det er jeg helt sikker på. I 0 så skal ingenting lyse. Det er bare helt rart og jeg skjønner ikke helt hvordan de har fått det til. Du skal styre selv via iDrive om du ønsker daylight eller ikke.

Min E91 er helt lik som din og hos meg lyser ingenting i 0. Ved A så er lyssensor aktivert som befinner seg i speilet inklusive de adaptive lysene. Ved lys på så er ikke de adaptive lysene aktivert og lyser bare ordinert rett fram. Det er slik det er designet. Du vil og merke at lyset får en annen spredning hvis du tar på grøftelysene.

Hvis jeg var deg så ville jeg krevd en gratis omkoding og sjekk av lysmodulen. Det de sier hos Bavaria er bare ubrukeligt og ikke BMW service verdig. De må jo kjenne bilen for å kunne selge den vel?

Skrevet

Min bil lyser likt som andreasmj sin gjør når en står i "0", altså ringene lyser sterkt (mens lyset i instrumentpanelet forsvinner). Føler de lyser enda sterkene enn det de gjør som DRL, men har igrunn ikke sjekket så mye opp i det da jeg ikke kjører med noen av delene.

Det at de lyser i "0" kan muligens ha med om bilen er norsksolgt eller ikke? Min er ihvertfall det. Når det er sagt så var e46-en min også det, og den lyste ikke i "0".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...