Bimmer-1 Skrevet November 23, 2012 Skrevet November 23, 2012 Hei. Har en 320 dat 2002 mod. Bremseslitasjelampe lyser, altså den gule ringen med tre striplede loddrette strek på hver sin side av denne gule ringen. Har skiftet til ny slitasjevarsler og byttet klosser, men lampa lyser fortsatt, må denne slettes eller skal den slettes av seg selv når man skifter ut defekt del? Ved bytte av klosser fant vi ut at bremsecaliper er gåen, passer en fra 316? Takker alle for svar.
lagunilla Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Skru på tenning og vent 1-2 minutter. Skru av og start bilen.
Bimmer-1 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Skru på tenning og vent 1-2 minutter. Skru av og start bilen. Må prøve det, takk skal du ha.
Lars89 Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Ang. caliper så passer den fra 316 hvis det er foran. Bak er ulik pga solide skiver på 316 og ventilerte på 320d.
Bimmer-1 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Venter på svar Funker ikke dette, begynner å lure om jeg har satt den feil vei eller noe, den gikk jo ganske fint inn på plassen sin, den gamle lå og slang der så jeg fikk ikke sett hvordan den skulle stå..
Bimmer-1 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Ang. caliper så passer den fra 316 hvis det er foran. Bak er ulik pga solide skiver på 316 og ventilerte på 320d. Det er foran ja, må ha en slik..
lagunilla Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Om du ikke har brukt makt for å få den inn så gikk den sikkert inn riktig vei. Kan også være det at slitasjevarselen er defekt bak. Sjekk også om det er lav bremsevæske nivå.
Bimmer-1 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Om du ikke har brukt makt for å få den inn så gikk den sikkert inn riktig vei. Kan også være det at slitasjevarselen er defekt bak. Sjekk også om det er lav bremsevæske nivå. Bak? Fikk beskjed fra BMW at det kun er slitasjevarsler foran og det KUN på v.side.. Nei, brukte ikke makt, den gikk veldig fint på den plassen som virket mest logisk..
Bimmer-1 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 viewtopic.php?f=1&t=45944 Gjorde slik som han på den linken i tillegg til at jeg skiftet klossene..
lagunilla Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Om du ikke har brukt makt for å få den inn så gikk den sikkert inn riktig vei. Kan også være det at slitasjevarselen er defekt bak. Sjekk også om det er lav bremsevæske nivå. Bak? Fikk beskjed fra BMW at det kun er slitasjevarsler foran og det KUN på v.side.. Nei, brukte ikke makt, den gikk veldig fint på den plassen som virket mest logisk.. Det stemmer ikke. Det er en slitasjevarsler på passasjer sida bak. Ta en titt. Vil tro den er defekt.
Bimmer-1 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Skrevet November 24, 2012 Om du ikke har brukt makt for å få den inn så gikk den sikkert inn riktig vei. Kan også være det at slitasjevarselen er defekt bak. Sjekk også om det er lav bremsevæske nivå. Bak? Fikk beskjed fra BMW at det kun er slitasjevarsler foran og det KUN på v.side.. Nei, brukte ikke makt, den gikk veldig fint på den plassen som virket mest logisk.. Det stemmer ikke. Det er en slitasjevarsler på passasjer sida bak. Ta en titt. Vil tro den er defekt. Ja vel, må nok gjøre det, litt rart at de mener noe annet..
Bimmer-1 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Skrevet November 25, 2012 Om du ikke har brukt makt for å få den inn så gikk den sikkert inn riktig vei. Kan også være det at slitasjevarselen er defekt bak. Sjekk også om det er lav bremsevæske nivå. Bak? Fikk beskjed fra BMW at det kun er slitasjevarsler foran og det KUN på v.side.. Nei, brukte ikke makt, den gikk veldig fint på den plassen som virket mest logisk.. Det stemmer ikke. Det er en slitasjevarsler på passasjer sida bak. Ta en titt. Vil tro den er defekt. Du har helt rett, det ER en slitasjevarsler på h.s.b og den lå og slang der, liten plastbit hadde knekt.. Men, det jeg lurer på, prinsippet med den er jo at den skal sitte på plassen sin til bremseklossene slites ut og det kommer så langt at plasten på slitasjevarsleren slites ut, dise trådene blir da kortsluttet og lampe lyser på at bremseklossene er utslitt. MEN, hva er den lille "tråd spenna" som er på den delen som skal sitte på klossen, er det rett og slett en spenne som skal holde den på plass eller har den en annen funksjon?
lagunilla Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Det skal være en bitteliten klips som skal holde den på plass. Jeg har et sett liggende som du kan få, helt gratis hvis du ikke bor et stykke unna.
Bimmer-1 Skrevet November 26, 2012 Forfatter Skrevet November 26, 2012 Sett med sånne klips? Jeg har nå bestilt br. kalippere brukt hos Schmiedmann, 695,- ink mva for et sett og 6 mnd garanti, altså både venstre og høyre, de gutta har jeg erfaring med, kjempegod service billige både nye og brukte deler, anbefales på det sterkeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå