Gå til innhold

Anbefaling av 4x4 Traktor

Endre Hånde
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gode innspill!

Her er det mest for penga som gjelder, og da er ingenting utelukket! ;)

Perfekte hadde vært en pajero, men de blir jo litt over budsjett gjerne om man ikke går for Pinin som nok blir for liten. Hater jo å skru, så det bør være noenlunde holdbart, og da er jo ofte enkel teknikk det sikreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt hvis du vil ha mest mulig plass så har du jo denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38116366

Har har du god plass til 5 personer og haugevis med bagasje. Ellers er bilen solid som bare julig og enkel i konstruksjonen, og det skal litt mer til en ubrøyta veier for å stoppe denne doningen :wink: Skulle likt å se den Pajeroen og Landcruiser som leverer totalpakka bedre enn disse bilene til under 100 000 kr :lol: Her har du utstyr, comfort, plass, motor, fremkommlighet, billig og god deletilgang samt en velholt bil. Og ikke tro at en Pajero med minimal diselmotor bruker mindre der den må pines i for å holde 60 km/t i oppoverbakkene full av folk og bagasje.

Elgtesten gjelder nyeste Grand Cherokee som koster 900 000 kr, bare sånn ca 800 000 mer enn trådstarters budsjett #-o

Den gamle Cherokeen er sikker sykt mye bedre :lol:

Det har jeg ikke sagt [-X Men ingen biler i denne prisklassen det her gjelder hadde klart den testen, så den linken kunne ikke blitt mer likegyldig #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok misforsto deg litt da, beklager uttalelsen, og sier meg litt enig :) Fortsatt en skullem test da :P

Til Endre Hånde holder jeg fortsatt en knapp på Gelenderwagen, en mer skuddsikker traktor skal man lete lenge etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok misforsto deg litt da, beklager uttalelsen, og sier meg litt enig :) Fortsatt en skullem test da :P

Det går bra, lett å misforstå på nettet :)

Ja den testen er ganske urovekkende. Når det er sagt så er nye Grand Cherokee ett glimrende eksempel på at amerikanerene har tatt seg kraftig opp på interiørkvaliteten. Har kjørt denne bilen og jeg må si de nærmer seg tysk nivå, flott utformet interiør, ekskulsivt skinn, skinntrukket dasjbord og en helt annen kvalitet på knapper og brytere. Fortsatt litt hardplast igjen men må ikke glemme at disse bilene koster halvparten av en X5 eller ML i USA :) Men som vi ser i elgtesten så er dette fortsatt en amerikansk bil med "amerikanske bevegelser" :wink:

Man husker jo da Ford Explorer mk2 ble lansert i 1995, en veltepetter av dimensjoner. Denne bilen var innblandet i så mange dødsulykker pga ustabilitet ved unnamanøver at Ford måtte betale ut erstatninger i 100 millioner Dollar klassen :shock: Ford skyldte på at Firestone dekka bilen orginalt ble utstyrt med hadde svakheter men til syvende og sist så ble det avdekket at bilen hadde alvorlige konstuksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er tilbakestående om man ikke kjøper Nissan Patrol... Ellers så er det kun amerikansk som gjelder.

Rettelse, man ER tilbakestående om man kjøper Patrol. Finnes ikke en ting i verden som ruster like fort som de..

Ja, det kreves jo ekstreme evner for å rustbehandle en bil.

Sterk motor, fint utseende og bra kvalitet, i motsetning til Toyota som kun har mangler på absolutt alle områder.Toyota lager de tristeste 4x4 som er laget i historien uten noe som helst tvil. Jeg blir faktisk lei meg når jeg ser mennesker kaste bort livet sitt som Toyota-eiere :lol: Da snakker vi grå hverdag da! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på denne også, men mulig noe svak motor? http://www.bilplan.net/annonser/annonse ... skode=1523

Gått lite, og skal være veldig bra. Om jeg betaler 2k for en naf test vil de fikse eventuelle mangler kostnadsfritt. (Siden jeg har en del mil å dra er jo 2k billig iforhold til en bomtur) Fordel også at de tar min gamle i innbytte. (E39 520I Touring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på denne også, men mulig noe svak motor? http://www.bilplan.net/annonser/annonse ... skode=1523

Gått lite, og skal være veldig bra. Om jeg betaler 2k for en naf test vil de fikse eventuelle mangler kostnadsfritt. (Siden jeg har en del mil å dra er jo 2k billig iforhold til en bomtur) Fordel også at de tar min gamle i innbytte. (E39 520I Touring)

Grøss.. Må være diesel med så lite hk, og dieseltoppene til Jeep er kjent for å ryke i tide og utide.

Og du får det karosseriet der med 184hk bensin fra rundt 10k, men ville ikke kjøpt en sånn heller.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de der ville jeg styrt unna tror jeg, er visst forferdelig daue de firer bensinene der. Det er også viktig å være klar over at Cherokee er en forholdsvil liten bil, mindre enn hva man skulle tro faktisk. Mange vil også si at den ser utrolig gammel ut, noe den gjør men faceliften fra 1997 hjelper jo på utseende da. Ellers så er dette som de andre bilene jeg har foreslått, solide og enkle biler. Jeg ville nok styrt unna dieselmotorene da jeg har hørt litt av hvert om de mens bensinmotorene går for å være solide, særlig rekkeseksern på 4,0l. Denne er forholdsvis gammel i konstruksjonen(gammal AMC konstuksjon faktisk), men både enkel og solid. Faceliftene har 184 hester mens de tidligere modellene har 175 hester, mer en nok krefter til å flytte den forholdsvis lille SUVen :)

Dette er i såfall de jeg ville sett etter om jeg skulle ha Cherokee, 4 litern og facelift:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37831947

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38574460

Du må heller ikke henge deg så mye opp i km stand på biler som dette, da blir det mye dyrere å vesentlig vanskelig å finne en bil som passer. Både av amerikansk og Japansk produsent :) Så lenge de har fått det stellet de krever så spiller det ingen rolle om bilen har gått 80 000 km eller 220 000 km, heller en godt vedlikeholdt bil med 250 000 km på klokka enn en dårlig vedlikeholdt bil med 120 000 på tellern :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, jeg er til en viss grad enig i det, (og har brukt de argumentene selv) men det viser seg ofte at det har en del å si likevel. (Kmstand altså)

Siden jeg overhodet ikke har noe hastverk her, så kan jeg ha litt høye ønsker.;)

Synes den 2.5 bensinfireren så ut som et godt kjøp, men om den er så slapp så bør jeg kanskje droppe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en eldre cherokee, så gå for 4 literen. Normal blandet kjøring (mest småkjøring) så lå den jeg hadde på 1,2-1,4 og krøp rett under literen på langkjøring. Som nevnt en bånnsolid motor som faktisk nok av bunndrag og "krefter" til og trekke med. Jeg opplevde den som an rolig og avbalansert motor som ikke måtte plages på høyt turtall for og holde tritt med trafikken så fort man hang på noen kilo på kroken.

En traust, men savnet bil sett i mine øyne.

Se i tilfelle godt etter rust oppover innerskjerm/torpedovegg og bak på gulv overgang bakplate.

Ellers er kanaler noe og titte godt etter på, og innfestninger på karosseri/ramme.

Bakluka finner du IKKKE rust på. ;)

Finnes også med litt forskjellig løsning på firhjulstrekken disse. Noen har kun låst senterdiff der firehjulstrekken er valgt, mens noen har også muligheten til og kjøre med både låst og åpen senterdiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...