Gå til innhold

rekke 6 kilometerstand slitasje


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja du sliter vel ikke bare motor å dekk :P

Dette kommer jo heeelt an på hvordan km standen har vert..er vel ingen fasit på dette. Finst mange biler som er kjørt langt og tatt godt vare på, og der finst mange som ikke er kjørt langt men herpa..

Snakker ikke om biler her, snakker om motor

Da er vi 2.. Trenger nødendig vis ikke å herje bilen når du "herjer" med motor.. Spinning feks. Da sliter du motor og dekk.. Hard kjøring på kald motor? Dette er noen ting som gjør att motor sliter mer og slitasjen er alvorlig.. Oljeskift i rett tid er viktig.. Rett type olje iforhold til temp ute. OSV! Somme ting sier seg sjøl..har du sett den volvo amazonen som er kjørt 5mill km? Tror nok ikke den har levd en hard tid mtp att den fortsatt lever.. Eneste jeg sier er att fortiden på en motor har MYE å si ang slitasje ;)

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kommer anpå friksjon i motorene. Om du bruker ProLong som meg så vil du minske friksjon til det minimale!

Borehodene til oljeriggene er som regel dønka inn i prolong for å leve lenger!

Alt inni en motor blir varmt og kan med sikkerhet si at smøringa er alfaOmega! En motor taper seg i HK over over p.g.a friksjon og slitasje! Så ja, mest sannsynlig vil motoren som er gått 300,000 være mindre futt i, enn den som er gått 200Tkm. Hvertfall på en rekkseks bensin, en gammel diesel MB vil være like slapp å trasig gjennom hele sitt misserable liv:P

Er prolong en tilsetning eller et eget oljemerke? Og hvorkjøper du det?

Dersom dette er Guds vidunderstoff for bilmotorer brukes det vel i alle dyre kvalitetsoljer, eller er Castrol og Mobil1 dumme? Har ikke tro på tilsetningsstoffer da oljeprodusentene bruker enorme resurser på å forske på dette.

Du har ikke troa? og du har ikke testa det heller skjønner jeg.. Hvorfor snakke om ting du ikke har peiling på? jeg kan ikke bygge hus, du hører aldri at jeg snakker om snekring.

Og hvorfor brukes ikke prolong direkte på fabrikk? -Da vil de jo aldri tjene penger på delene vi havarerer..

Og hva slags argument har du for at dette ikke fungerer? Du har ikke hørt om dette, derfor er dette bare tull?

Når oljeriggene bruker dette som tilsetting for å få hodene til å vare lenger så sier det sitt. Hvorfor bruker de ikke vanlig tilsetting? Og hva er så spesielt med ProLong?

LES: http://www.prolong.no/

Skrevet
Kommer anpå friksjon i motorene. Om du bruker ProLong som meg så vil du minske friksjon til det minimale!

Borehodene til oljeriggene er som regel dønka inn i prolong for å leve lenger!

Alt inni en motor blir varmt og kan med sikkerhet si at smøringa er alfaOmega! En motor taper seg i HK over over p.g.a friksjon og slitasje! Så ja, mest sannsynlig vil motoren som er gått 300,000 være mindre futt i, enn den som er gått 200Tkm. Hvertfall på en rekkseks bensin, en gammel diesel MB vil være like slapp å trasig gjennom hele sitt misserable liv:P

Hehe, ja skjønner. Er det mye arbeid egentlig å bytte motor? snakker bare motor altså.

Er snakk i en M50B25 i E36

Neida, bytte motor går "greit". I enkelte tilfeller har vi revet ned front for å få motor inn/ut smertefritt.

Er litt trangere å knote på en e36 kontra e34. En m3 motor vi sku ha ut var vanskelig, bunnpanna kræsja i forstilling å vi sleit kraftig der. En m50 er noe enklere.

Om heiser bilen litt opp i front så vil du ha større klaring i forhold til girkasse og gulv, igjen høvelig om det er litt høyt under taket så du kan trekke motoren mer "rett opp" da slipper du å skru ned front. Nå har jeg sikkert knotet litt mye unødig i årenes løp, men kan man ikke så må man lære:)

Er nok mange her inne på forumet som kan dette i blinde og ikke river unødig mye på bil.

Ang.lednettet så kan man dele dette slik at du slipper å fjåtte som jeg gjorde da jeg løsna alle følerne, dynamo osv osv. Man lærer så lenge man lever:)

Skrevet

til de som ikke tror på meg og "guds gave" til det mekaniske

Referanser

A-K Maskiner Boks 128 6801 Førde

Aries Offshore Services Norway Molovegen 3b 6004 Ålesund

Fjord og Fylkesbåter AS Boks 354 6902 Florø

Fosnavåg Seafood AS 6090 Fosnavåg

Fossheim Traktorservice 6823 Sandane

J.E. Ekornes AS 6222 Ikornes

Jostein Haram Storoen 4 6230 Sykkylven

Kai Hjorthol Sentrum 6220 Straumgjerde

Krakeli Scubasport Slines 6490 Eide

Odd Småge AS 6480 Aukra

Ole Barstad 6730 Davik

Opstad Auto Skogveien 6b 4330 Ålgård

Qvales MC og Mopedverksted Vestsideveien 2160 Vormsund

Rennesøy Bilsenter AS Mosterøyveien 92 4156 Mosterøy

Sandnessjøen Verkstedsenter AS Øyvind Lambesvei 17 8800 Sandnessjøen

Stavanger Yachtsenter Hundvågveien 6b 4085 Hundvåg

Stenberg Transport 6640 Kvanne

Sykkylven Stål Vikøyra 6230 Sykkylven

Tonstad Motorservice 4440 Tonstad

Stordal Møbler AS 6250 Stordal

Sørskår Mek. Verksted Sørskårvegen 659 4120 Tau

Skrevet
Kommer anpå friksjon i motorene. Om du bruker ProLong som meg så vil du minske friksjon til det minimale!

Borehodene til oljeriggene er som regel dønka inn i prolong for å leve lenger!

Alt inni en motor blir varmt og kan med sikkerhet si at smøringa er alfaOmega! En motor taper seg i HK over over p.g.a friksjon og slitasje! Så ja, mest sannsynlig vil motoren som er gått 300,000 være mindre futt i, enn den som er gått 200Tkm. Hvertfall på en rekkseks bensin, en gammel diesel MB vil være like slapp å trasig gjennom hele sitt misserable liv:P

Er prolong en tilsetning eller et eget oljemerke? Og hvorkjøper du det?

En kompis kjøper det via onkeln sin i Stavanger, tror ikke du kjøper det i butikk enda?? mulig noen plasser.

Du kan og bestille via Prolong.no Prolong er et positivt ladet smøremiddel:) SINTEF har testet PRO-LONG og funnet: Slitasjen redusert med 55 %; Friksjonen redusert med 20%; Temperaturen redusert med 30 % ...

Skrevet
Ja, Fossheim Traktorservice og Qvales Mopedverksted er gode referanser.. :P

Jepp (selv om du er ironisk) Så vidt jeg vet så finnes det motorer i traktorer og mopeder? eller tar jeg feil? Hvordan kan det være dårlige refferanser..? Folk er så dumme . Dette er litt ukjennt for folk, ergo bare å kaste?

Skrevet

Du understreker bare poenget til Kjell, uten at du ser ut til å forstå det selv. Hvordan i all verden kan disse små verkstedene ha kompetanse til å uttale seg om dette fungerer eller ikke?

Skrevet
Du understreker bare poenget til Kjell, uten at du ser ut til å forstå det selv. Hvordan i all verden kan disse små verkstedene ha kompetanse til å uttale seg om dette fungerer eller ikke?

...FORDI DE BRUKER ProLong, da kan man jo uttale seg, ikke sant? 1+1=2!? skjønner?

Små verksteder kan uttalse seg, man trenger ikke hete CASTROL for å forstå. skjønner du det selv=?

Skrevet

Hadde vært greit å vite mer om SINTEF sin test for vurdering av dette. Noen av midlene gjør til en viss grad underverker. Men likefullt, det er litt vanskelig å vurdere godt nok bare på noen verksteders uttalelser. Odd-M har et veldig godt poeng som ikke må undervurderes. De kan jo ikke fortelle hvorfor motoren slites mindre enn en annen - kan jo være den andre som har dårlig olje, eller hva?

Skrevet
Hadde vært greit å vite mer om SINTEF sin test for vurdering av dette. Noen av midlene gjør til en viss grad underverker. Men likefullt, det er litt vanskelig å vurdere godt nok bare på noen verksteders uttalelser. Odd-M har et veldig godt poeng som ikke må undervurderes. De kan jo ikke fortelle hvorfor motoren slites mindre enn en annen - kan jo være den andre som har dårlig olje, eller hva?

Sintef er en forsknings organisasjon.. Skandinavias største til og med. Hvorfor skulle de komme ut med tall som er så unike? har Prolong betalt de tror du?

Skrevet

Hehehe... Hvis jeg hadde prøvd dette så hadde jeg nok ikke merket noen som helst forskjell. Om du hadde fått de referansene der til å fylle på vann i stedet for lurium, så tror jeg fremdeles de ikke hadde merket noen forskjell.

Du tilhører vel de som fremdeles tror på den magneten på bensinslangen og tabbiser på tanken for å spare drivstoff? Finner sikkert noen som gir dem gode referanser så da er det vel bra greier det også.

Skrevet

http://www.bilmiljo.no/ProLong.htm

http://www.ftc.gov/os/1999/09/pslcmp.htm

Gidder ikke leite etter flere. Om dere ikke får innsikt av disse, så er dere korte.

Hva må til? TEST DET SELV.

Jeg får ingen penger eller klapp på skuldra av å dele dette, Opp til enhver å teste ut.

Dere som faktisk er open minded nok til å høre på en bryggesjauer som meg, vil neppe angre.

Dere andre: La være:)

Skrevet
Hehehe... Hvis jeg hadde prøvd dette så hadde jeg nok ikke merket noen som helst forskjell. Om du hadde fått de referansene der til å fylle på vann i stedet for lurium, så tror jeg fremdeles de ikke hadde merket noen forskjell.

Du tilhører vel de som fremdeles tror på den magneten på bensinslangen og tabbiser på tanken for å spare drivstoff? Finner sikkert noen som gir dem gode referanser så da er det vel bra greier det også.

Nei, jeg bruker ikke tabbiser på tanken:P Ikke tror jeg på Xtra power fuel som shell eller esso reklamerer for, er ikke naiv... Men, testa ut dette derfor vet jeg. Er en motormekaniker som ga meg tipset:) altså en FAGLÆRT en, ikke en sjauer som meg. Nils Jørgen her på forumet nevnte at min m50 motor hørtes meget bra ut, mekanisk sett den beste han hadde hørt (vel og merke i lille Alta) Han bygger selv motorer og er utdannet mekaniker. Han hadde aldri hørt om Prolong heller.

:P Ska sies at min ikke starter nå grunnet veivføler.

Skrevet

Er og bra at folk er skeptiske, man vil jo ikke ha noe som framskynder motorens levetid.

Når Sintef kommer med slike tall så må det sies at det er en pålitelig kilde.

unnskyld til trådstarter at jeg bombaderte siden din med dette, men jeg mener du med sikkerhet kan fylle dette og ha motor/gir/drev mye lenger. Får det som spray til kjede osv.

Ha en fin dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...