Gå til innhold

Service hos BMW


boost
 Share

Anbefalte innlegg

Har du regnet på hvor mye delene koster deg om du gjør det selv? Netto gevinst av å gjøre det selv blir neppe så voldsom. Spørs litt på alder på bil om det stempelet betyr noe særlig, men det er definitivt et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det stort pluss om det er utført servicer på merkeverksted. Da er det brukt orginale deler, castrol olje og folk som kjenner bilen inn og ut som har gjort jobben. Selv tar jeg kun servicer på Bavaria med E90en, på E34en bytter jeg olje og filtere selv mens Bavaria tar seg av bremsevesker og kjøleveske samt microfilter.

Bavaria har også prisgaranti så ta deg en runde å få pristilbud på samme service så kan du presse dem litt på pris også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på under 3k for samme jobb på E91`n jeg hadde, dog handla jeg Castrol-olja fra en kompis (sparte 5-700kr) som driver verksted og forhandler Castrol.. Men hadde også filtrene samt "gjennomgang" av bilen..

Om det er en forholdsvis ny bil, så betyr det vel litt mere at servicen er gjort på et verksted.. At det absolutt står BMW, det kan jo diskuteres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte svaret er nei. På en annen side er det avhengig av hvor ny bilen er. Om den er over 5 år gammel er det like greit å ta den til et uavhengig (BMW)verksted som kjenner bilen vel så godt.

Det er flere av disse, i det minste i Oslo.

Når du en gang selger bilen kan du overbevise en eventuell kjøper om forteffeligheten ved verkstedet du nyttet deg av. Om bilen forøvrig er tiltalende vil ikke logoen i servicehefte avgjøre et salg, så lenge service er utført (og kan dokumenteres med kvittering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ein 2006 mod 730. Har fått time hos biltreff i Førde er BMW forhandler.

Men syns det va litt løge for i service hefte var det bytta olje på 93 tusen å no skal den etter kjøyre comp byttes igjen , 103 har den gått no.:/

Å hvor mykje holder skiver å bremseklosser ved normalt bruk , er kjørt i Tyskland denna. 50/60 tusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så ny og dyr bil ville jeg ha sendt på service i det minste, ikke gjort det selv. Jeg har praktisert en slags grense rundt 8-10 års alder. Etter det gjør jeg ting selv. Tar selvsagt vare på alt av kvitteringer uansett hva jeg gjør.

Skiver bør holde lengre ved normal bruk. Klosser blir veldig individuelt. Må snart bytte mine etter 40.000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkt litt på det samme. e90n min er gått 214k km nå. 2005 mod.

ta service selv eller levere inn? er 0 problem å gjøre jobben sånn sett. har allerede bytta pollenfilter, luft, tennplugger og bremseklosser.

verdt å få stempla service hefte? er fullt så langt ifra forrige eier. jeg er andre eier og fikk bilen i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe du burde ha tenkt på når du kjøpte bilen, en nyere 7-serie er dyr i drift. Mange som skal ha flotte biler men griner når verkstedregninge kommer, synes dog ikke 5900-, var så avskrekkende for service på en 7-serie.

Ville nok heller ikke tatt service selv på en såpass ny bil som har gått såpass lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det jeg kan selv. Har mistet all tiltro til BMW forhandleren der jeg bor.

Har opplevd av merkeforhandler gjennom de siste årene har:

- Byttet støtdemper: Glemte å montere fast nedre bolt/innfesting.

- Byttet viftereimstrammer: Delen var ikke ødelagt. Klagde 2 ganger, fikk aldri oppfølging (selv om dette ble lovt). Ga opp.

- Betalte for Inspection II, fikk utført Inspection I: De krysset av for 'II', men fikk ved en tilfeldighet opplyst mye senere at jobben utført var 'I'.

- Var totalt ukjent med at CDV-ventilen kunne forårsake lugging ved start, og hvordan å utbedre dette. (Deres forslag var evt. å bytte clutch og svinghjul.)

- Diagnose til 1300,- konkluderte med at indre drivledd var gåen: Dette viste seg i ettertid å ikke stemme.

..det er det jeg kommer på i farten.

Trist, når BMW egentlig har det godt rykte.

(Gruker GS Verksted til ellers annet service/vedlikehold.)

Mvh

Rune

Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De florerer ikke av lokale uavhengige BMW-spesialister i distriktene da. Etter at jeg flyttet har jeg ca. 30 og 40 mil til nærmeste merkeverksted, henholdsvis Bodø og Tromsø. Men det ryktes at et lokalt verksted her er oppegående på BMW. Det går i allefall enormt med BMW her i forhold til befolkning, så noen skrur endel på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...