Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da fikk jeg nesten nettopp en telefon fra merkeverkstedet. De kunne fortelle at bilen nesten er så godt som friskmeldt igjen, og den startet fint som normalt igjen hos dem. De hadde hatt den til lading over natten selv og skal gå igjennom diagnoser og eventuelle feilkoder, så skal den være i orden igjen. Hører mer fra dem og får alt spesifisert når jeg henter den etterpå idag. :)

Skrevet

Ny telefon: Henter den i ettermiddag, var rett og slett bare masse lading den trengte! :) Batteriet og alt annet var tydeligvis helt i sin skjønneste orden, for inge feilmeldinger eller "uting" på diagnosen. :)

Skrevet

Ikke noe er bedre en dette... :D

Men, jeg sitter fortsatt igjen med et lite spørsmålstegn, dersom bilen ikke starter (som den gjorde hos deg) så skal det være en feilkode å avlese, når verkstedet ikke finner noe kode på dette så blir jeg litt mistenksom på at de ikke har gjort det de skal. :wink:

Du får bare følge med, lykke til, husk du har den beste bilen...

Skrevet
Ikke noe er bedre en dette... :D

Men, jeg sitter fortsatt igjen med et lite spørsmålstegn, dersom bilen ikke starter (som den gjorde hos deg) så skal det være en feilkode å avlese, når verkstedet ikke finner noe kode på dette så blir jeg litt mistenksom på at de ikke har gjort det de skal. :wink:

Du får bare følge med, lykke til, husk du har den beste bilen...

Tusen takk! 8)

Feilkoden som var var jo bare lavt batteri nivå, så nå er den ladet og nullstilt. Fungerer fint nå! :D Tusen takk, vet jeg har beste bilen, og dette beviser jo bare teorien: Vedlikeholdslading er spesielt viktig om vinteren når bilen bare står over lengre perioder. ;)

Skrevet
Hva kostet det å sette bilen på verksted for å lade opp et batteri?

764,- kroner! Var jo verdt det, trodde det var noe verre..

• 1 month later...
Skrevet

Opplevde det samme etter at bilen hadde stått i ro i to uker på flyplassen. Bilen hadde gått i "sparemodus" med hensyn på strømforbruk. Fikk start, men med melding om utladet batteri. Har defa med lader så batteriet ble ladet opp da jeg kom hjem og problemt løst. Er skuffet over at batteriet ikke skal tåle mer, har aldri hatt det samme problemet med de tidligere bilene(MB & Volvo), og da har bilene stått i ro i 2 uker, med temp nede i 25-35 minus endel av tiden. Men bortsett fra dette er bilen helt topp, ikke noe problem og holde varmen på de kaldeste dagene.

Skrevet
Opplevde det samme etter at bilen hadde stått i ro i to uker på flyplassen. Bilen hadde gått i "sparemodus" med hensyn på strømforbruk. Fikk start, men med melding om utladet batteri. Har defa med lader så batteriet ble ladet opp da jeg kom hjem og problemt løst. Er skuffet over at batteriet ikke skal tåle mer, har aldri hatt det samme problemet med de tidligere bilene(MB & Volvo), og da har bilene stått i ro i 2 uker, med temp nede i 25-35 minus endel av tiden. Men bortsett fra dette er bilen helt topp, ikke noe problem og holde varmen på de kaldeste dagene.

Hei

Trur nok ikke battereiet ditt var utladet, men computeren i bilen regner et hvist forbruk når bilen står og vil da komme opp med en feilmelding etter en hvis tid. Hos meg får jeg denne feilmeldingen selv om jeg har 100% full ladet batteri rett før start etter 2-3 uker. BMW vil vel at bilen skal være i daglig bruk... Når man vet om dette så er ikke dette noe problem for meg, bilen vil bare gi deg et lite signal på at du bør ta vare på batteriet, ikke verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...